Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Od malih do velikih poduzetnika

Autor: Tomislav Jerak

18.02.2009. 23:00
Od malih do velikih poduzetnika

Foto: Adam VIDAS



Glavna pitanja seminara bila su kako razviti prepoznatljiv brand na tržištu, koje su njegove osobitosti te kako upravljati brandom u dugoročnoj perspektivi u slučaju kada brand razvija poduzetnik, a ne velika domaća ili svjetska korporacija


U Poduzetničkom inkubatoru na Novom Bokanjcu održan je dvodnevni seminar na temu “Upravljanje brandom”. Seminar je bio namijenjen edukaciji malih i privatnih poduzetnika te svih tvrtki koje njeguju poduzetnički duh. Glavni predavač bio je Orhan Lujinović, direktor tvrtke RENTa MARKETING i član hrvatske Udruge poslovnih savjetnika te marketinški trener koji je iskustva stjecao u agencijama za oglašavanje (Lowe Digitel, BBDO Zagreb) te nekim domaćim i stranim kompanijama. Njegov moto je ovakvim i sličnim predavanjima usmjeriti male poduzetnike na put koji ih vodi k tomu da postanu veliki.
Glavna pitanja ovog dvodnevnog seminara, koji je zbog opuštene atmosfere izgledao kao druženje dugogodišnjih kolega, bila su kako razviti prepoznatljiv brand na tržištu, koje su njegove osobitosti te kako upravljati brandom u dugoročnoj perspektivi u slučaju kada brand razvija poduzetnik, a ne velika domaća ili svjetska korporacija.
Što je u biti brand? Brand je po definiciji skup opipljivih i neopipljivih obilježja nekog proizvoda ili usluge. U opipljivi dio branda su uključeni logotip, boja karakteristična za taj proizvod te pakiranje, a neopipljivi dio čine asocijacije, vrijednosti i simboli koji su povezani uz brand.
Velik broj prisutnih bio je pokazatelj koliko su mladi poduzetnici i oni koji će to tek postati bili zainteresirani za ovo iznimno korisno predavanje radi usmjerenja na pravi put, predvođen iskusnim Lujinovićem.
– Zahvaljujem organizatorici Matildi Dragić koja je lobirala kako bi upravo ovaj seminar ušao u program besplatne edukacije za naše poduzetnike. Upravo je kvalitetan marketing, a to je onaj marketing koji rezultira prepoznatljivošću i osobnošću branda kao izvora konkurentske prednosti, jedan od ključnih strateških elemenata za podizanje općeg standarda poslovanja u Hrvatskoj, kao što je to i u zemljama zapadne Europe, kazao je Lujinović.
Da bi sudionici seminara sudjelovali aktivno, a ne samo pasivno, u cijeli program su bile uključene vježbe, kojima je cilj bio mladim poduzetnicima dati predodžbu o brandu, važnosti branda te izradi brand priručnika i standarda.