Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Hrvatska mora izboriti ponavljanje odličnih rezultata

Autor: Alenka Juričić

18.02.2013. 23:00
Hrvatska mora izboriti ponavljanje odličnih rezultata

Foto: Zvonko KUCELIN



U našu je zamlju lani iz Njemačke stiglo gotovo dva milijuna turista, što je skok od 11 posto u odnosu na 2011. Ponovno treba odraditi dobar posao, Hrvatska se ne smije opustiti jer konkurencija na Mediteranu ove godine je ojačala i karte se za Hrvatsku nisu dobro složile kao lani


Kružna putovanja, wellness i biking, glavni su trendovi na njemačkom turističkom tržištu u ovoj godini. Pokazuje to istraživanje Njemačkog udruženja touroperatora i turističkih agencija (DRV) koje će biti predstavljeno na turističkom sajmu Free koji sutra počinje u Münchenu. Njemačko je tržište najveće tržište putovanja u svijetu pa su tako Nijemci lani u odmor prema podacima Svjetske turističke organizacije uložili oko 66 milijardi eura. Hrvatska je lani ostvarila izniman skok s ovog, najjačeg emitivnog tržišta na kojem sezona turističkih sajmova ulazi u svoju završnicu. Najprije sajmom u glavnom bavarskom gradu, a početkom ožujka i najvećom svjetskom turističkom burzom ITB-om u Berlinu.
Senzacija 2012.
Ova će turistička godina za Hrvatsku biti godina borbe za održavanje izvrsnih prošlogodišnjih rezultata iz Njemačke kada je Hrvatska imala dvoznamenkati rast na ovom stabilnom tržištu.
U našu je zemlju, naime, lani stiglo gotovo 2 milijuna Nijemaca što je skok od čak 11 posto, a ostvareno je gotovo 14 milijuna noćenja, također 11 posto više nego godinu ranije. Time je njemačko tržište uvjerljivo učvrstilo vodeću poziciju najvažnijeg za hrvatski turizam u kojem čini čak četvrtinu ukupnog turističkog prometa.
Selimir Ognjenović, čelnik čovjek ID Riva toursa iz Münchena, je, osvrnuvši se na aktualnu situaciju oko bukinga, kazao kako je lani rani buking bio izvrstan te kako je čitava godina za Hrvatsku bila godina neubičajeno visokog skoka za ovo tržište.
– Prošla je godina na njemačkom tržištu bila senzacionalna i i trebat će puno rada da se ostvareni rezultati zadrže. Ove godine je situacija s ranim bukingom nešto drugačija, nema tako puno ranih rezervacija tako da će vjerujem biti više kasnijih rezerviranja. Dok je last-minute buking lani bio slabiji jer su kapaciteti rano popunjeni, Nijemci ove godine još malo čekaju s bukingom. Iako se kriza ne osjeća, oprezni su i osluškuju što se događa u zemljama oko njih što je i razumljivo. Ovo je svakako tržište koje može jako puno dati, ali i na kojem se može puno izgubiti pa je važno da ponovno odradimo dobar posao, kazao je Ognjenović istaknuvši dakle važnost toga da se sada kada su rezultati tu, Hrvatska “ne uljuljuška”.
Sunce i more
 Što se tiče konkurencije na Mediteranu, ona je ove godine ojačala, i karte se za Hrvatsku nisu tako dobro posložile kao lani. Prema Ognjenovićevim riječima, bavarski su mediji ovih dana pisali o tome kako mnogi Bavarci navode da bi putovali u Tunis i Egipat, i to iz razloga što žele podržti ekonomski oporavak tih zemalja koje nude tipične touroperatorske proizvode sunca i mora u resortima. Ipak, Hrvatska ima jako dobru startnu poziciju za turističku 2013. upravo iz razloga što je lani bila jedna od zvijezda na ovom tržištu, a gosti koji su se po prvi put odmarali u našoj zemlji, vratili su se s pozitivnim dojmovima.
Brojne aktivnosti u promociji hrvatskih turističkih aduta tako će biti odrađene i na minhenskom Free-ju pa će tako, uz ostalo, biti naglasak na ponudi biking turizma. Tako će ministar tuizma Veljko Ostojić dodijeliti priznanje jednom od vodećih njemačkih radio-televizijskih urednika Thomasu Gaetanidesu koji je pokretač projekta dolaska bavarskih biciklista u Hrvatsku. Tako je lani na Kvarner stigao jedan vlak s biciklistima, dok bi ove godine, vlak trebao stići u dva navrata. Ostojić će se sastati i s Markusom Schildhauerom, predsjednikom Biciklističke organizacije Bavarske. Hrvatska će 2014. biti zemlja partner na ovom turističkom sajmu.