Kalmeta: Nerazumna politika dugoročno nam kroji sudbinu

Slika korisnika admin
Autor: 
Zvonko KUCELIN

Projekt nove luke Zadar produkt rada i zalaganja više generacija Zadrana iz područja gospodarstva, znanosti i politike. Nažalost, još je uvijek potrebno nekima objašnjavati kolika je strateška važnost luke u Gaženici za pozicioniranje i snaženje cijele regije. Tvrdim kako se odustajanjem od projekta Zadar osakaćuje i stavlja u nepovoljan položaj prema svim ostalim jadranskim lučkim gradovima

Oduvijek pozivam i rado sudjelujem u svakoj polemici koja doprinosi rješavanju svih pitanja vezanih uz prosperitet i razvoj grada Zadra te budućnost i kvalitetu življenja svih njegovih žitelja. Tu polemiku ponajprije očekujem od svih dionika političkog i javnog života Zadra u vjeri kako ćemo zajedničkim snagama znati zaštititi i ostvariti zajedničke interese.

Nažalost, posljednjih dana svjedočili smo istupu čelnice GO SDP-a Zadar koja se, začudo, stavlja u obranu niza političkih postupaka središnje vlasti koje su u potpunoj suprotnosti sa zadarskim interesima. U nedostatku argumenata svaki zadarski projekt i interes proglašava se u Vladi megalomanskim - i nova luka u Gaženici, i zadarska bolnica, i opstanak sjedišta državnih ureda i sjedišta uprava državnih poduzeća. Kao gradonačelniku Zadra, obveza mi je obraniti zadarske interese pa makar i na ovakve politikantske pokušaje gdje ne vrijede ni argumenti ni činjenice, niti poslovna logika, već se političkom moći nerazumno kroji sudbina jednog grada, regije i svih njihovih žitelja. Pa makar to donijelo ovoj državi ogromne gubitke, a nekim gradovima gdje nije SDP i njegova koalicija na vlasti, nazadovanje.

Gaženica nije samo HDZ-ov projekt

Treba podsjetiti donedavnu gradsku vijećnicu i aktualnu pomoćnicu ministra znanosti gđu Glasovac kako je projekt nove luke Zadar produkt rada i zalaganja više generacija Zadrana iz područja gospodarstva, znanosti i politike.

Poučen dugogodišnjom praksom lokalnog političara u izvršnoj vlasti, iskustvom vladinog dužnosnika i saborskog zastupnika, bez sumnje sam vjerovao u uspješan završetak jednog od najvrjednijih i najvažnijih državnih projekata i bez premca strateškog razvojnog projekta za Zadar i čitavu njegovu širu regiju. Iz jednostavnog razloga što je svaka državna vlast uvažavala činjenice i argumente, napose policentrični razvoj čitave Hrvatske. Posebno ističem kako je neprihvatljivo zgradu putničkog terminala u Gaženici, kroz koju će godišnje prolaziti više milijuna putnika, zamijeniti kontejnerima na kat. U njih bi trebalo smjestiti sadržaje koji udovoljavaju potrebama svih putnika i svih službi neophodnih za funkcionalnost luke. A to bi trebao biti i putnički terminal polazišne luke za turističke brodove na kružnim putovanjima. Olako se odustalo od kredita za 3. fazu čija je kamata 0,70%, s počekom od dvije godine, a koja je trenutno i manja. Štoviše, putnički terminal trebao bi osigurati isplativost čitave investicije.

 Nažalost, i sada je, izgleda, potrebno nekima opet objašnjavati kolika je strateška važnost luke u Gaženici za pozicioniranje i snaženje Zadra kao međunarodnog prometnog središta s dugoročnim utjecajem na gospodarski razvoj čitave zadarske regije. To su potvrdile i europske stručne institucije, njihove ekspertne analize, konačno i sustav financiranja njezine izgradnje. I na tim temeljima čvrsto ustrajem u mišljenju kako ne postoji nijedan opravdani razlog za odustajanje od gradnje sljedeće faze luke u Gaženici i tvrdim kako se odustajanjem od projekta Zadar osakaćuje i stavlja u nepovoljan položaj prema svim ostalim jadranskim lučkim gradovima.

Zašto se samo Zadar ostavlja bez zaposlenika HŽ Cargo ?

Osobno, čast mi je što sam bio sudionikom pripreme tog projekta kao zadarski gradonačelnik i njegovom realizacijom kao ministar. Itekako dobro upoznat s dosadašnjom realizacijom tog projekta bio sam uvjeren, a i danas sam jednako uvjeren, kako ne postoji niti jedna zapreka da aktualna vlast na državnoj razini dovrši treću fazu izgradnje luke uz racionalizaciju postojećeg projekta.

Na tu destrukciju zadarske prometne i gospodarske razvojne strategije nadovezuje se i najava nove sistematizacije radnih mjesta u HŽ Cargo. Kao gradonačelnik javno postavljam pitanje hoće li gašenje svih radnih mjesta HŽ Carga u Zadru riješiti problem u toj državnoj tvrtki? Pogotovo kad se, na sreću, ista logika te sistematizacije ne koristi u Šibeniku, Pločama, Splitu ili Rijeci! S obzirom da sam imenovan krivcem i za to, samo nekoliko činjenica: već u vremenu krize i recesije, dakle u razdoblju od 2007. do 2011. godine, prevozio je HŽ Cargo prosječno 14,2 milijuna tona tereta godišnje i unatoč čak 3300 zaposlenih poslovao pozitivno. Prosjek prevezenog tereta posljednje dvije godine spao je na 10, 4 milijuna tona tereta, broj zaposlenih smanjio se na 2870, a prema novoj sistematizaciji spast će na 1064 djelatnika.

A među 1806 radnih mjesta koja se planiraju ugasiti, ugasit će se i posljednja zadarska. Iz zagrebačke perspektive ne izgleda strašno gašenje 20-ak radnih mjesta, ali Zadru to konkretno znači ne samo gašenje teretnog željezničkog prometa nego i upitnu ezgistenciju za 20 obitelji.

 Da nismi bili složni, autocesta ne bi došla do Zadra

Ono po čemu je Zadar oduvijek bio jedinstven u novijoj hrvatskoj povijesti je zajedništvo svih sudionika javnog, političkog, gospodarskog i znanstvenog života u ostvarivanju strateških i sudbonosnih interesa koji su se uspješno branili i zastupali neovisno o stranačkim bojama. I s ponosom ističem suradnju sa zadarskim predstavnicima SDP-a u vrijeme Vlade pokojnog premijera Račana kad smo se zajednički dogovarali o svim važnijim pitanjima za razvoj našeg grada i šire regije. Upravo je ona rezultirala da je sadašnja trasa autoceste opstala i da se nije gradila autocesta Split-Knin-Lapac-Zagreb gdje bi Zadar i Šibenik bili slijepa crijeva. Zajednički smo se borili protiv termoelektrane na ugljen kod Obrovca što bi trajno zaustavilo razvoj turizma čitave regije.

Nažalost, danas radi napredovanja u karijeri neki ne samo da zapostavljaju nego rade suprotno interesima kraja i grada iz kojeg dolaze i čije interese trebaju zastupati. Kad predsjednica zadarskog SDP-a iz metropole danas dijeli lekcije o zadarskoj megalomaniji i pokušava opravdati postupke Vlade RH, izravno radi na štetu njezinog i našeg grada rušeći sva dosadašnja zajednička zalaganja za bolju zadarsku budućnost.

 I na kraju savjet: Učinite nešto za Mocire, to možete

I jedan dobronamjerni savjet pomoćnici ministra znanosti: u poziciji ste da možete nešto korisno i vrijedno napraviti za svoj grad jer prazne se riječi brzo zaborave. Karijera političara ne traje dugo, ali rezultati političkog djelovanja za korist zajednice traju zauvijek. Ako ništa drugo, Centar Mocire Vaša su šansa, u nadležnosti su Vašeg Ministarstva. Završimo ga.

A što se tiče KK Zadra i NK Zadra, preoblikovanje športskih klubova sprovodi se po pravilima Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva finacija pri čemu lokalne samouprave nemaju mogućnost sudjelovanja u procesima preoblikovanja pa tako ni Grad Zadar.

S poštovanjem,

gradonačelnik Božidar Kalmeta

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno