Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Novu Spužvu posvetili generaciji Z

19.03.2019. 10:31
Novu  Spužvu  posvetili  generaciji  Z


Ovih dana izišao je 16. broj „Spužve“, popularnog školskog  lista Gimnazije Vladimira Nazora s kojim su odrastale generacije učenika  ove škole i koji je uvijek donosio raznovrsne zanimljive teme vezane uz  školska događanja, ali i ostala zadarska zbivanja od učeničkog interesa.  Nazorova „Spužva“ prvi put je izišla davne 1978. godine, pod uredničkom palicom idejne začetnice lista, danas umirovljene profesorice Jasenke Vežić, i od tada obrađuje brojne školske teme, gradske događaje i  osobe zanimljive gimnazijalcima. Nakon što je od 2000. godine list jedno  vrijeme prestao izlaziti, ponovno je, na oduševljenje učenika, pokrenut  2017. godine, od kada jednako kao i ranije obiluje zanimljivim, raznovrsnim i zabavnim štivom.
Ozbiljnost i humor
Tako i najnovija „Spužva“ donosi mnoge zanimljive tekstove, a naslovna tema ovog 16. broja je Generacija Z, doznajemo od Ante Prtenjače,  odgovornog urednika lista i diplomiranog knjižničara u Gimnaziji Vladimira Nazora.
– Ovogodišnja „Spužva“ ima zanimljivu i relevantnu temu – Generacija  Z. Radi se, između ostaloga, o djeci koja upravo idu u srednju školu. Oni  su se u temi itekako pronašli jer su mogli pisati o svemu što vole i što ih  je formiralo prilikom odrastanja. Nama, kojima je tijekom odrastanja  svakodnevica bez interneta i društvenih mreža bila normalna stvar, ovo  je odlična prilika da upoznamo generaciju kojoj je to nezamislivo, kaže  Prtenjača i dodaje kako je i ovoga puta urednička ekipa napravila odličan  posao.
– Zahvaljujući novom broju „Spužve“ nadamo se kako ćemo bolje  upoznati i razumjeti pripadnike ove generacije, djecu s kojom radimo i  živimo. Imamo kombinaciju ozbiljnog i humorističnog pristupa temi.  Naime, jako smo se zabavili radeći na listu što se najbolje može vidjeti u  dijelovima poput urbanog rječnika Generacije Z, glazbene ankete o generacijskim mainstream hitovima ili retro Spužve gdje smo izvukli „bisere“ profesora naše škole iz 90-ih godina, kaže Ante Prtenjača.
Detaljnije o sadržaju novog broja ovog kultnog školskog lista doznali  smo i od jedne od urednica lista, učenice Karle Birkić.
Intervjui s profesorima
– U novom broju „Spužve“ bavimo se našom generacijom, a u časopisu se može pronaći ponešto za svakoga – od neizostavnih događaja u  školi, poput projekata i natjecanja do nekonvencionalnog intervjua s  profesorima, anketiranja učenika i približavanja naše kulture profesorima, kako bismo se bolje razumjeli. „Spužva“ je ovog puta bogata različitim sadržajem, neki bi pomislili i nespojivim – ali to zapravo i čini  našu cijelu generaciju. Ukratko… skačemo s jedne teme na drugu, obuhvaćamo krajnosti, bavimo se svime i ničime, to je nova „Spužva“ kao  odraz Nas – Generacije Z. Nadamo se da čitatelji uživaju čitajući i prelistavajući stranice nove „Spužve“ jednako kao što smo mi uživali kreirajući  je, kaže Karla Birkić.
Generaciju Z u svom članku opisuje još jedna od urednica časopisa,  Elena Barić, koja tako navodi:  „Činjenica je kako smo ponajviše oblikovani životom u digitalnome svijetu kao prva generacija koja je imala priliku odrastati uz rapidno razvijajuću tehnologiju još od rođenja. Ona je  ostavila ozbiljne i značajne posljedice na razvoj naših mladih mozgova,  te nas učinila dosad vjerojatno najneshvatljivijom generacijom za one  koji joj nisu članovi.“
– I u ovom broju, dodaje još Ante Prtenjača, inzistirali smo na prepoznatljivom vizualnom izgledu i nastojali smo i dalje imati uzore u nekadašnjoj „Spužvi“ i barem djelomično „Spektru.“ Ipak, uvijek pokušavamo biti malo drukčiji od pomalo ustaljene forme onog što školski časopisi jesu danas. Časopis zaokružuje veliki intervju s Damirom Urbanom,  kaže još Prtenjača. Nema sumnje da je i ovim brojem „Spužve“ Nazorovcima zagarantiran kvalitetan sadržaj koji će se rado čitati i komentirati.
 


"Biseri" iz Nazora
„Biseri“ koje donosi novi broj Nazorove „Spužve“ su svakako zanimljivi ne samo  đacima već i nastavnicima jer donose razne smiješne zgode nekadašnjih profesora  koje su učenici zapamtili i prenosili ih drugima. Jedan od „bisera“ tako glasi: Profesorica pita učenicu koju će temu uzeti za radnju. Učenica kaže: „Uzela bih razvoj  djeteta od prvog do devetog mjeseca trudnoće.“ Profesorica: „Jaooo, embrionalni  razvoj je tako opširna tema. Ni stručnjaci je nisu baš dobro obradili…“ Javlja se  učenica sa strane: „Pa onda neka uzme od prvog do trećeg mjeseca.“