Subota, 4. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Ford Kuga: U centru pažnje

Autor: Edi Prodan

18.04.2010. 22:00
Ford Kuga: U centru pažnje


Apsolutno moderan, sa štedljivim a opet snažnim motorom, uz ionako vizualnu dorađenost još i u “individual” paketu. Pa tko takvu Kugu može ne primijetiti
Jedan od najljepših i svakako najuvjerljivijih SUV-ova kompaktne klase, Ford Kuga odnedavno se nalazi i u još specifičnijoj situaciji. Dobio je naime paket opreme naziva “individual” koji ga pretvara u uistinu osebujno vozilo. Atraktivna vanjština sa svih strana privlači pažnju. Bilo da je riječ o efektno dizajniranim 19-inčnim “felgama”, dvostrukom ispuhu, ojačanjima karoserije prema podvozju i jednostavno iznimno snažnom utisku cjelokupne vanjštine. U unutrašnjosti se sve zajedno još pojačava. I to već na samom ulaznom pragu s jasno istaknutim natpisom “indivuidual”, preko blještave središnje konzole pa sve do – bijelih kožnih presvlaka s crnim umetcima. Zapravo, sve je na samoj gornjoj granici estetike koju biste poželjeli. Točnije, kada se pomalo prestrašite naglašenih presvlaka, sagledavanjem cjeline opet prihvaćate razmišljanje kako je ipak – to ono pravo.
Kuga nije pretjerano velik SUV, ili crossover kako su mnogi skloni tvrditi. Čiste kompaktne dimenzije i dužina manja od 4,5 metara stvaraju manje probleme dugonogijim putnicima straga a ni prtljažnik nije pretjerano velik. U sličnim parametrima, dakle dovoljno, iako bi možda moglo malo više, nalazi se i motor. Riječ je o poznatom dizelašu zapremine dvije litre sa 136 KS. Mada, da budemo do kraja pošteni, kad bi vam netko “na neviđeno” dao u ruke ovako koncipiran automobil odgovori bi se kretali kako “dizelaš ima najmanje 150 KS”. Drugim riječima, motor je sasvim dovoljno startan, dinamičan a mogući nedostatak snage osjeća se samo kad se, opterećeniji, putuje većim usponima. Zadovoljstvo koje se eventualno umanjuje zbog relativno manje snage  nadoknađuje se podacima o potrošnji. Mada se, dakle, radi o poprilično teškom i po aerodinamiku negostoljubivom vozilu, prosječnu je potrošnju, čak i kada se vozi brzo autocestom, jednostavno držati ispod 8 litra. U situacijama lagane vožnje, ili kad se čovjek sjeti kolika je cijena goriva, može se u prosjeku prolaziti i sa šest litara.
Ono što se također jako dobro nadopunjuje je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Vrlo je precizan i dobro proračunat tako da je lako postići suglasje s motorom i dinamikom vožnje.
Ono gdje se suglasje teže postiže je cijena, koja se protegnula gotovo do 40 tisuća eura. Može se sve zajedno pokušati braniti nabrajanjem uistinu bogate i prebogate opreme no ipak se nameće zaključak kako se možda bolje zadržati u zoni nešto racionalnije opreme te se izvući čak i sa 7 do 10 tisuća eura nižom cijenom. Mada, takav se individualitet koji pruža Kuga individual po ovoj cijeni jako teško postiže sa sličnim vozilima u ovom razredu.
Lijep obiteljski automobil. Ili sjajna prilika za uspješne mlade menadžere koji su, jer ih cjelodnevni posao totalno okupira, silom prilika još uvijek samci. No ma kakvog bračnog i obiteljskog statusa bili, poželjno je ipak da budu osobe sklonije eksponiranju, po mogućnosti iz javnog života – od sporta, preko estrade do estradiziranog medijskog poslanja. Lijep, upečatljiv automobil koji ipak nije baš za svakog.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1997 ccm Snaga: 136 KS pri 4300 o/m Okretni moment: 320/2000 o/m Dimenzije (d/š/v):  4440/1840/1710 mm Međuosovinski razmak: 2690 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,7 s Maksimalna brzina: 180 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,4/8,1/6,4 l Emisija CO2: 155 g/km Prtljažnik: 360 l Težina: 1613 kg Gume: 235/50 R19




+ stil, dorađenost, potrošnja
– cijena