Prugom Knin - Zadar prevest će 150.000 tona robe

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN
Inicijator sastanaka je HGK Zadar na čelu s Darijom Jurinom

Zadarski gospodarstvenici, koji posluju u luci Gaženica, od  jučer su korak bliže rješenju problema sa željezničkim prijevozom tereta,  o kojemu uvelike ovisi njihovo poslovanje i već potpisani ugovori s poslovnim partnerima.

Nakon nedavnog sastanka u Zagrebu s predstavnicima HŽ Carga i HŽ  Infrastrukture, Lučke uprave Zadar i Hrvatske gospodarske komore Zadarske županije, na kojem su iznijeli svoje probleme, jučer su u istom  sastavu održali sastanak i u Zadru, gdje su došli i do konkretna tri zaključka.

- S obzirom da se očekuje značajno povećanje prometa željeznicom te  da gospodarstvenici, koji bi  za prijevoz trebali koristiti željezničku prugu, nisu zadovoljni postojećim stanjem, danas smo razgovarali o pronalaženju  konkretnih rješenja. Stav je HŽ Carga, HŽ Infrastrukture i Agencije za integralni transport da će svu robu, koju će biti potrebno prevesti  željeznicom iz Zadra do neke destinacije, u cijelosti obaviti bez većih  teškoća. Tome će dati punu potporu, istaknuo je Dario Jurin predsjednik  HGK Zadarske županije dodajući kako će se svi sudionici jučerašnjeg  sastanka ponovno naći za 30 dana, a po potrebi i ranije, da bi se osvjedočili kako teče realizacija zaključaka sa sastanka i postoje li kakvi problemi.

Prijevoz iz Zadra je skuplji

- Razgovarali smo također i o cijeni prijevoza željeznicom. Cijene prijevoza iz Zadra je trenutačno veća u odnosu na one iz drugih hrvatskih  luka. S tim nismo zadovoljni pa je naš stav, ali i molba, da se pokuša pronaći prostor za sniženje  cijene, kako bismo bili konkurentni. Treća tema  razgovora odnosila se na obnovu dijela pruge između Knina i Zadra, kazao je Jurin, a kakva je situacija na tom planu pojasnila je predsjednica  Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša.

- Približno 50 posto dionice pruge je obnovljeno, uloženo je 44 milijuna kuna, a potrebno je uložiti još toliko da bi cjelokupna dionica postigla  osovinsko opterećenje od 21 tone po osovini. Sada je to opterećenje na  dijelu pruge 20, a na dijelu 18 tona. Osovinsko opterećenje utječe na broj  vagona u kompoziciji i samim time posljedično  i na cijenu prijevoza. Istovremeno se radi i studija u suradnji s Građevinskim fakultetom kako bi  vidjeli gdje su na toj pruzi krizne građevine i mogu li one izdržati to opterećenje od 21 tone, pojasnila je Suša dodavši kako bi u konačnici kompozicije trebale imati 24 vagona po lokomotivi te da bi se onda to odrazilo i na cijenu prijevoza.

U HŽ Cargu su zadovoljni

Danijel Krakić, predsjednik Uprave HŽ Carga, kazao je,pak, kako su u  HŽ Cargu iznimno zadovoljni zbog najave zadarskih gospodarstvenika  za većom potrebom željezničkog prijevoza.

- Najave su kako će se tom prugom prevoziti između 100 i 150 tisuća  tona na godišnjoj razini, što nama otvara poslovne mogućnosti. Obećali  smo da ćemo  dati svu moguću podršku i logistiku zadarskim gospodarstvenicima. Jedan od tehničkih preduvjeta svakako će se uskoro dogoditi, dok je drugi dio vezan uz komercijalni dio. Gospodarstvenici su nam  se požalili kako im je prijevoz iz Zadra  skuplji nego iz drugih luka, pri  čemu  misle na Rijeku. Razlika je u tome što Luka Zadar koristi  ličku prugu koja je cijela pod dizel vučom, što stvara velike troškove, obrazložio je  trenutačnu situaciju, o kojoj je jučer  razgovarao s predstavnicima nekoliko zadarskih tvrtki, Danijel Krakić, dodajući kako će prijevoz robe ovdašnjih gospodarstvenika početi već idućeg tjedna, no  za pojeftinjenje  će ipak trebati sačekati, dok se osiguraju drugi uvjeti o kojima ovisi cijena prijevoza.

- Mi ćemo zaista učiniti sve da se ono  danas dogovoreno što skorije  realizira, obećao je Krakić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno