Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Donedavni dožupan Miletić najbolji izbor

Autor: Katarina Belić

18.05.2009. 22:00
Donedavni dožupan Miletić najbolji izbor


Tražio sam nekoga tko će mi biti primjerena zamjena i smatram da je Josip Miletić najbolji kandidat. No, s obzirom na sve obaveze koje ima, i mi unutar udruge ćemo mu pomagati. Osobno sam odstupio od te dužnosti jer se danas vrlo teško boriti protiv svih “moćnika” koji ugrožavaju prava potrošača, kaže Knežević


Udruga za zaštitu  prava potrošača “Zadarski  potrošač” trebala bi ubrzo  imenovati novog predsjednika jer je donedavni predsjednik Zoran Knežević podnio ostavku.
Prema riječima Kneževića,  između nekoliko kandidata  najveći su izgledi da tu funkciju preuzme donedavni zadarski dožupan Josip Miletić. Naime, prije stupanja na  funkciju dožupana, Josip Miletić je bio dopredsjednik te  udruge te je već upoznat s  načinom rada, obavljanja poslova i rješavanja problema  unutar udruge.
– Tražio sam nekoga tko će  mi biti primjerena zamjena i  smatram da je Josip Miletić  najbolji kandidat. No, s obzirom na sve obaveze koje  ima i mi unutar udruge ćemo  mu pomagati. Osobno sam  odstupio od te dužnosti jer se  danas vrlo teško boriti protiv  svih “moćnika” i ne želim više  raditi deset poslova istovremeno. Bez obzira na ostavku,  i dalje ću biti uključen u rad  udruge, ali ovaj put samo kao  član, kazao je Knežević, dodajući da je bio na edukativnom seminaru za udruge  potrošača u Splitu.
Prepun dojmova Knežević  nam je kazao da su seminaru  nazočili članovi udruga potrošača s područja cijele Dalmacije, a glavna je tema bila  “Savjetovanje preko telefona”. Najdojmljivije informacije koje su doznali prisutni  bile su svakako one vezane uz  činjenicu da je, primjerice, u  Njemačkoj savjetovanje potrošača itekako skupo naplaćivan i vrlo cijenjen posao.  Naime, dok naši članovi  udruge zajedno s predsjednikom izvršavaju svoje funkcije dobrovoljno i volonterski, u susjednoj Njemačkoj  jednu minutu telefonskog  razgovora naplaćuju oko dva  eura, dok za pola sata razgovora sa stručnjakom treba  izdvojiti 30 eura.
– Već 10 godina u Njemačkoj naplaćuju sve ovo što  mi radimo besplatno. No,  savjeti i pomoć koje pružaju  njemački stručnjaci su neprocjenjivi i Nijemci su to  prepoznali. Cilj naše udruge  u početku je bio educirati i  informirati potrošače, no ispalo je da moramo biti još i  odvjetnici, tajnici, savjetnici…  U Njemačkoj to savršeno funkcionira jer se zna točno tko i  koji posao radi, kao i tko i  kada dežura i javlja se na  telefone, kazao je Knežević.
Na pitanje koje su najčešće  pritužbe zbog kojih građani  zovu, doznajemo kako se  građani u posljednje vrijeme  najviše žale na neispravnu  robu te na probleme s previsokim telefonskim računima i računima električne  energije. Nerijetko se događa  i to da građani moraju platiti  internet, čak i onda kada  nema signala. Također, ima i  takvih slučajeva kada trgovci  ne žele mijenjati tek kupljene  i neispravne uređaje onda  kada kupac kod sebe ima  samo račun, no ne i jamstvo.
– Danas je vrlo teško potrošaču dokazati da nije kriv.  Trebale bi postojati stručne  osobe koje će zaštititi potrošača, tako da u slučaju  nepravilnosti odmah reagiraju i utvrde činjenice te tako  pomognu potrošaču da se  izbori za svoja prava, zaključuje  Knežević.