NESREĆA USRED JADRANA Rapski kapetan o dramatičnom spašavanju talijanskog pomorca: “Ovo nisam doživio u 45 godina”

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika katarina.ergovic
PRONAĐENA TRI TIJELA
Autor: 
Čovjek je bio u šoku i pothlađen. Uspio je reći da je on Giuseppe Petralia, zapovjednik talijanskog tegljača i da su potonuli u 20.30 sati, ispričao je kapetan Željko Sušić
NOVI LIST
Ilustracija

Prema izvješću koje je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zaprimilo od Središnjice za traganje i spašavanje na moru – MRCC Rijeka, pronađena su tijela tri člana posade talijanskog tegljača „Franco P“, a nastavlja se koordinirana akcija traganja MRCC Rijeka i Roma za preostalo dvoje članova posade.

U srijedu oko 21.00 sat, MRRC Rijeka zaprimila je informaciju o potonuću tegljača „Franco P“ na crti razgraničenja područja nadležnosti traganja i spašavanja Hrvatske i Italije, nakon čega je pokrenuta zajednička akcija traganja i spašavanja koju predvode MRCC Rijeka i MRCC Roma.

Na tegljaču „Franco P“, koji plovi pod talijanskom zastavom, nalazilo se šest članova posada. Jedan član posade (zapovjednik broda) je spašen, a za njih pet se tragalo te su, kao što je navedeno, tijela tri člana posade pronađena i nastavlja se akcija traganja za preostalo dvoje članova posade. „Franco P“ u teglju je imao pomoćni objekt „AD3“, na kojem se nalazilo 12 osoba, koje nisu bile ugrožene, a akciju zbrinjavanja teglenice preuzeo je MRSC Bari i trenutno se nalazi u vodama pod jurisdikcijom MRCC Rome.

U akciju traganja i spašavanja bili su uključene hrvatska i talijanska obalna straža, Lučka kapetanija Dubrovnik, brod Jadroplova „Split“ te pet brodova koji su se nalazili u blizini – jahta „Anna“, teretni brod „Comanche“, tegljač „Paul“ te tankeri „Astrea“ i „Crown 2“. Potraga se nastavlja zrakoplovom i brodom Obalne straže Talijanske Republike i brodom „Danče“ Lučke kapetanije Dubrovnik. Brod „Omiš“ Obalne straže Republike Hrvatske na putu je prema području pretrage.

Velika solidarnost

– Vladala je velika solidarnost, čitava posada bila je na visini i zato sam ispunjen ponosom.

Plovim četrdeset i pet godina i ovako nešto nisam doživio, da se nađem u situaciji gdje rukovodim akcijom traganja i spašavanja, da spašavamo život brodolomcima…, ispričao je kapetan Željko Sušić za Slobodnu Dalmaciju. Kapetan Željko Sušić, zapovjednik broda “Split”, iz flote splitskog Jadroplova, je tijekom prethodne noći (između srijede i četvrtka) prvi priskočio upomoć pomorcima potopljenog talijanskog tegljača “Franco P”, spasivši njegova zapovjednika Giuseppea Petraliu usred južnog Jadrana, gdje su dubine najveće.

Kako je kazao kap. Sušić za Slobodnu Dalmaciju, naš “Split”, brod za prijevoz sipkih tereta, vraćao se prazan iz Turske – u čije čeličane iz naših luka odvozi scrap, željezni otpad prikupljen širom Hrvatske i najbližeg susjedstva – u Ploče.

– U srijedu navečer u 21.05 sati dobili smo poziv talijanske službe spašavanja MRCC Brindisi da skrenemo sa svoje rute jer je u blizini potonuo talijanski tegljač “Franco P” sa šest članova posade, na poziciji 41 stupanj, 51.08 minuta, sjeverno, i 17 stupnjeva, 31 minutu, istočno. To je otprilike 49 nautičkih milja od talijanske luke Bari i 60 milja od Dubrovnika, u međunarodnim vodama. Odmah smo krenuli na poziciju, ugasili strojeve i krenuli niz vjetar, što je uobičajena procedura u takvim trenucima, jer je i brodolomce nosio vjetar s morskom strujom. Prvi smo došli na mjesto potonuća…

Splitski bulk carrier bio je na svojoj ruti udaljen tek tri milje od mjesta pomorske nesreće, pa se brzo uključio u potragu. Treba reći i da je potonuli talijanski remorker prethodno imao u teglju maonu (baržu) i bili su na putu iz Ancone u albanski Romano.

– Uočili smo jednog utopljenika u 22.40 sati, prišli smo mu i u roku od četiri minute bio je spašen na palubi našeg broda. Nabasali smo na njega baš kao što smo i mislili da će biti: zato smo se puštali niz vjetar i struju, bez vlastitog pogona, što nas je odvelo k njemu. Čovjek je bio u šoku i pothlađen. Uspio je reći da je on Giuseppe Petralia, zapovjednik talijanskog tegljača i da su potonuli u 20.30 sati.

Bio je u moru dva sata i petnaest minuta. Temperatura mora bila je 16 Celzijevih stupnjeva, puhala je bura (iz sjeveroistočnog smjera) umjerene jakosti od četiri bofora, odnosno brzine od 20 do 28 kilometara na sat, uz “mrtvo more” visine do dva metra.

Talijanski pomorci, svi iz Catanie na Siciliji, nisu imali kada ni oglasiti signal za pomoć (SOS). Uzbunu je, kaže kap. Sušić, zapravo podignula ekipa s maone.

Skok u more

– Spašeni talijanski zapovjednik uspio nam je reći da ni sam ne zna što se točno dogodilo, a odvijalo se jako brzo. Došlo je do neobjašnjivog prodora mora u krmeni dio tegljača. Remorker je i potonuo krmom, za svega deset minuta. Posada tegljača u zadnji čas uspjela je otpustiti tegalj s maonom na kojoj je bilo jedanaest ljudi: sedmorica članova posade i četiri mehaničara.

Spašeni Petralia ispričao je hrvatskim pomorcima sa “Splita” da je posada tegljača zatim na brzinu poskakala u more. Nisu imali vremena ni za navući pojaseve za spašavanje, niti za lansiranje samonapuhujuće splavi, ali ona se i sama aktivirala kada je remorker potonuo. Talijani s remorkera tek su uspjeli zgrabiti po koji spasilački kolut, piše Slobodna Dalmacija.

Treba reći i da preživjeli zapovjednik nije siguran što je bilo s ostatkom posade. Prije svega, ne zna se jesu li dvojica iz stroja uopće uspjela napustiti tonući brod. Petralia se spasio skokom u more, a zajedno s njim bila su još trojica članova posade. Neko vrijeme plutali su zajedno, da bi ih vjetar i morska struja u nekom trenutku razdvojili.

– Nažalost, ostale nismo uspjeli pronaći. Zasad se zna – a četvrtak je, trenutačno oko podneva – da je talijanski zrakoplov uočio dva ljudska tijela, prema kojima se odmah iz Dubrovnika uputio spasilački brod “Danče”. Prema riječima kap. Sušića, rođenog Rabljanina iz Banjola, talijanski zapovjednik ima 63 godine i bio je u dobrom stanju: s tlakom 111/88, ali s povećanim otkucajima srca (122).

Oko 2.30 sati u četvrtak ujutro, brod “Split” dobio je bio zapovijed iz rimskog centra MRCC – akciju su koordinirale talijanske i hrvatske službe traganja i spašavanja – da preživjelog Katanca odvedu u Bari.

– Predali smo ga brodu talijanske obalne straže na sidrištu pred Barijem u 8.10 sati u četvrtak ujutro, a mi smo nastavili svoj povratak u Ploče. Zanimljivo je da je noćnom akcijom na moru rukovodio upravo naš zapovjednik Sušić, budući da je prvi stigao na mjesto nesreće:

– Tako se dogodilo. Drugi brodovi počeli su stizati na poziciju oko pola noći. Upućivali smo ih što, gdje i kako. Sudjelovalo je sedam brodova, a uz njih talijanski helikopter i brod obalne straže, ali i naš brod “Danče”.

Prema Sušićevim riječima u četvrtak oko podneva, maona koju je potonuli talijanski remorker u zadnji čas pustio iz teglja još je plutala morem, zajedno s jedanaest ljudi na njoj koji su čekali da ih pokupi drugi tegljač upućen iz Brindisija i da ih otegli u Albaniju, kako javlja Slobodna Dalmacija.

Na “Splitu” je dvadeset članova posade, te dvojica putnika, Jadroplovovih inspektora.

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno