Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Još jedan zaposlenik Autokuće Zadar prijavljen zbog prijevare

Autor: Suzana Bandić

18.06.2010. 22:00
Još jedan zaposlenik Autokuće Zadar prijavljen zbog prijevare


Dražena Bezinovića se sumnjič da je od 54-godišnjeg kupca automobila primio novac bez potvrde, da nije sklopio ugovor već da je sačinio ugovor o kupnji s drugom osobom i fiktivno uplatio dio predujma prema Autokući, sve kako bi izvezao vozilo iz auto kuće, napravio probne tablice i osiguranje
Nastavljajući istragu u prijevari leasingom čiji je glavni akter 28-godišnji Ante Kurtović, koji je nakon uhićenja prošle godine u zadarskom pritvoru proveo šest mjeseci, zadarska je policija ušla u trag još jednom njegovom pomagaču, a riječ je o zaposleniku Autokuće Zadar, Draženu Bezinoviću (40), zaduženom za prodaju automobila marke Volkswagen.
Nakon dovršenog kriminalističkog istraživanja policijski djelatnici Odsjeka organiziranog kriminaliteta PU zadarske, Bezinovića sumnjiče da je 7. rujna prošle godine kao zaposlenik Autokuće Zadar, u dogovoru s Kurtovićem, prodao osobno vozilo u vlasništvu te auto kuće 54-godišnjem kupcu za iznos od 25 tisuća eura, premda je znao da to vozilo košta znatno više.
Prodao automobil za manju vrijednost
– Od kupca je primio novac, za što mu nije predao potvrdu, niti je s njim sklopio ugovor. Kupac je za tu uslugu predao Kurtoviću tri tisuće eura, a 40-godišnji zaposlenik auto kuće sačinio je ugovor o kupnji vozila s drugom osobom i fiktivno uplatio dio predujma prema Autokući, sve kako bi izvezao vozilo iz auto kuće, napravio probne tablice i osiguranje. Potom je vozilo predao 54-godišnjaku – izvijestili su iz zadarske policije pojasnivši još kako je nakon Kurtovićeva uhićenja u listopadu prošle godine 40-godišnji zaposlenik Autokuće Zadar zatražio od 54-godišnjeg kupca da mu vrati vozilo. Muškarac je vratio vozilo, a 40-godišnjak je njemu isplatio natrag uplaćeni novac umanjen za 22 tisuće kuna.
Iako je 40-godišnji zaposlenik pokušao popraviti učinjeno, policija je protiv njega nadležnom državnom odvjetništvu podnijela kaznenu prijavu zbog osnovane sumnje da je počinio kazneno djelo prijevare.
Istragom afere leasing kojom je obuhvaćeno stotinjak automobila, 11 brodova, te nekoliko stanova i gotovinskih kredita najprije se bavio sudac Ante Anić, no nakon što je Kurtovićev odvjetnik Milan Petričić zatražio njegovo izuzeće, preuzeo ju je Vladimir Mikolčavić, a do sada je u tom zahtjevnom i obilnom predmetu saslušano više od 150 osoba oštećenih prijevarom. Međutim, tijekom istrage pokazalo se da Kurtović nije sve radio sam, a prvo uhićenje njegovih suradnika uslijedilo je u siječnju ove godine kada je policija kazneno prijavila šest osoba osumnjičenih za sudjelovanje u aferi.
Kurtović imao i pomagače
Razmotavajući klupko oko prijevara kojima je tijekom pet godina Kurtović nasamario desetke Zadrana, policija je došla do Željka Žugaja (35), predsjedniku Ski kluba Zadar i još dvojice pomoraca, Elerija Vukića (40) iz Vrsi i Marina Miškovića (36) s otoka Paga. A zbog zlouporabe položaja i ovlasti i krivotvorenja službene isprave, tada su uhićeni i privedeni direktor Autokuće Zadar dipl. iur. Milan Rajlić (61), te dipl. oec. Dejan Pupovac (33), direktor prodaje u toj auto kući i njegov kolega dipl. ing. Niko Lisica (32) iz tima za financiranje i Audi prodaju.
Podsjetimo, Kurtovića, koji se policiji u listopadu prošle godine prijavio sam nakon što je upao u financijsku krizu zbog koje više nije mogao plaćati dospjele rate kredita za brojne leasinge koje je pisao na imena svojih prijatelja i članova obitelji, sumnjiči se da je od prosinca 2005. do studenoga 2009. godine prevario više osoba, mahom imućnih i uglednih Zadrana, zainteresiranih za kupnju brodova, stanova i automobila marke Audi i Volkswagen za gotovinu, i to na način da je od njih uzimao 50 do 60 posto vrijednosti kupljene robe. Kupcima nije davao vozila u vlasništvo već na korištenje uz obećanje da će stvarni kupac naknadno biti upisan kao vlasnik. Nakon toga nastavio je otplaćivati rate leasinga od novca koji je dobivao od novih kupaca što je zahtijevalo uključivanje sve više osoba u takozvani sistem “piramida prodaje”.