Iz Hrvatskih cesta kažu da radovi još nisu završeni

Slika korisnika anamarijabilan
REKONSTRUKCIJA Ulica Nikole Šubića Zrinskog i Ante Starčevića izaziva podijeljene reakcije građana
Radovi će se nastaviti u rujnu nakon završetka glavne turističke sezone, kažu iz Hrvatskih cesta, a na naš upit o stupovima, trafostanici i raznim drugim preprekama odgovaraju kako je projektom predviđeno da se ta trafostanica premjesti kako bi se mogao izraditi nogostup
Marin GOSPIĆ
Kreativne reakcije građana na rekonstrukciju

Zadarske vrlo prometne Ulice Nikole Šubića Zrinskog i Ante Starčevića nisu opjevane kao Kalelarga, ali su zasigurno postale jednako spominjane i poznate i izvan Zadra. Za razliku od Kalelarge koja  plijeni ljepotom, ove dvije ulice "proslavile" su se zbog loše izvedene  rekonstrukcije sada četverotračne ceste i nogostupa u što smo se u obilasku i sami uvjerili. Nogostupi su i dalje na mjestima uži od 120 centimetara kako je projektom predviđeno, barem jedan od četiri semafora  je viška, rasvjetni stupovi i dalje priječe prolaz invalidima i roditeljima s  kolicima, a otkrili smo i dva vrlo opasna mjesta. Prvo kod zgrade Poliklinike gdje je očito već uvriježena praksa da se vozači vozeći unatrag  tu uključuju u promet, a opasnost od takvih radnji tim je veća zbog visokog ogradnog zida kuće koji se proteže sve do nogostupa. Druga  opasna pozicija nalazi se na samom početku Starčevićeve, a na nju nas  je upozorila jedna Zadranka, majka djeteta nižih razreda osnovne škole. 

Preglednost slaba, udaljenost mala

- Molim Vas pišite o ovome. Ja ne znam kako ću pustiti dijete u školu  ovuda. Da bi se uključilo zeleno svijetlo potrebno je pritisnuti dugme,  ali kad se ono uključi istovremeno se uključuje i vozačima koji skreću u  ovom smjeru, a sami vidite da tu nema ni deset metara udaljenosti, pojašnjava nam ova zabrinuta majka osnovnoškolca pokazujući na raskrižje Šubićeve, Starčevićeve i Peričićeve, a u istinitost njezinih riječi  brzo smo se uvjerili. Opasnost leži posebice kod situacija kad vozač koji  dolazi iz smjera hotela Kolovare i Bolnice skreće u Starčevićevu prema  Autobusnom kolodvoru jer je preglednost slaba, a udaljenost mala i  opasna za svakog pješaka koji se isto tako već uputio preko zebre. Zatekli smo i radnike koji su rušili dio nadstrešnice stubišta nalik ulazima  u bunkere koji vodi pod Šubićevu, do kanalizacijskih šahtova. Ako metar ne laže tamo će i nakon završetka radova na uklanjanju nedostataka  još uvijek nedostajati 10 centimetara nogostupa. 

Iz Hrvatskih cesta koje su investitor radova ponovno stižu obećanja  kako će do završetka radova biti sve kako je projektom i predviđeno, a  obje ulice puštene su u promet prije četiri dana. Upravo ta činjenica  zbunila je i razljutila mnoge građane, a ravnatelja zadarske bolnice dr.  Željka Čulinu primorala na reakciju i apel prema odgovornima da se  problemi riješe. O tim prometnicama povela se i žustra polemika na  Sjednici Gradskog vijeća Grada Zadra održanoj u ponedjeljak. Što se to  događa nisu pitali samo oporbeni vijećnici već i vladajući, no gradonačelnik Branko Dukić i jednima i drugima uputio je isti odgovor – da  je sve super, bolje nego ranije te da se i sam u to uvjerio vozeći se već  nekoliko puta upravo tom trasom. Naglasio je kako nije sve savršeno,  ali da se svi trude i da će na kraju biti.

Građani reagiraju 

Što se odgovora iz Hrvatskih cesta tiče, za razliku od onoga s početka  lipnja da je otovorenje za promet prolongirano zbog radova koje treba  izvesti HEP Elektra Zadar, a ne zbog propusta i nepostavljanja kablova  za priključenje semafora u elektro-mrežu, sada tvrde kako radovi ipak  još nisu završeni. 

- Radovi u Ulici N.Š.Zrinskog nisu završeni već su zaustavljeni zbog  početka glavne turističke sezone, a sukladno Rješenju Uprave kopnenog prometa i inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture  Republike Hrvatske od 10. lipnja 2019. godine o privremenoj zabrani  radova za vrijeme trajanja glavne turističke sezone 2019. Radovi će se  nastaviti u rujnu nakon završetka glavne turističke sezone, kažu iz Hrvatskih cesta, a na naš upit o stupovima, trafostanici i raznim drugim  preprekama odgovaraju kako je projektom predviđeno da se ta trafostanica premjesti kako bi se mogao izraditi nogostup. Opasnost na raskrižju za pješake ne vide. 

- Na semaforiziranim raskrižjima kada se skreće lijevo ili desno, ako  nisu upaljena direkciona zelena svijetla, potrebno je propustiti pješake.  No, na raskrižju Starčevićeve i Šubičeve zeleno svijetlo za pješake će se  upaliti samo ako ima pješaka i pritisnuli su pješačko tipkalo kojim se  pali zeleno svijetlo za pješake, stoji u odgovoru HC-a. 

Građani su na nelogična rješenja reagirali objavom fotografija i video  uradaka na internetu čim se počela nazirati vizura, a ulica Šubića Zrinskog na društvenim je mrežama dobila naziv »A je to« po dvojici majstora iz animiranog istouimenog filma dok su ju drugi pak nazvali "Bajum badum" po talijanskom crtiću La linea. Sve to jedne je razljutilo,  druge nasmijalo no bitni su oni koje je zabrinulo. Životi, a posebice  onih najmlađih sudionika u prometu ugroženi su. Ta činjenica trebala  bi biti prioritet kod otklanjanja nedostataka.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno