Zadarske vrlo prometne Ulice Nikole Šubića Zrinskog i Ante Starčevića nisu opjevane kao Kalelarga, ali su zasigurno postale jednako spominjane i poznate i izvan Zadra. Za razliku od Kalelarge koja plijeni ljepotom, ove dvije ulice "proslavile" su se zbog loše izvedene rekonstrukcije sada četverotračne ceste i nogostupa u što smo se u obilasku i sami uvjerili. Nogostupi su i dalje na mjestima uži od 120 centimetara kako je projektom predviđeno, barem jedan od četiri semafora je viška, rasvjetni stupovi i dalje priječe prolaz invalidima i roditeljima s kolicima, a otkrili smo i dva vrlo opasna mjesta. Prvo kod zgrade Poliklinike gdje je očito već uvriježena praksa da se vozači vozeći unatrag tu uključuju u promet, a opasnost od takvih radnji tim je veća zbog visokog ogradnog zida kuće koji se proteže sve do nogostupa. Druga opasna pozicija nalazi se na samom početku Starčevićeve, a na nju nas je upozorila jedna Zadranka, majka djeteta nižih razreda osnovne škole.
Preglednost slaba, udaljenost mala
– Molim Vas pišite o ovome. Ja ne znam kako ću pustiti dijete u školu ovuda. Da bi se uključilo zeleno svijetlo potrebno je pritisnuti dugme, ali kad se ono uključi istovremeno se uključuje i vozačima koji skreću u ovom smjeru, a sami vidite da tu nema ni deset metara udaljenosti, pojašnjava nam ova zabrinuta majka osnovnoškolca pokazujući na raskrižje Šubićeve, Starčevićeve i Peričićeve, a u istinitost njezinih riječi brzo smo se uvjerili. Opasnost leži posebice kod situacija kad vozač koji dolazi iz smjera hotela Kolovare i Bolnice skreće u Starčevićevu prema Autobusnom kolodvoru jer je preglednost slaba, a udaljenost mala i opasna za svakog pješaka koji se isto tako već uputio preko zebre. Zatekli smo i radnike koji su rušili dio nadstrešnice stubišta nalik ulazima u bunkere koji vodi pod Šubićevu, do kanalizacijskih šahtova. Ako metar ne laže tamo će i nakon završetka radova na uklanjanju nedostataka još uvijek nedostajati 10 centimetara nogostupa.
Iz Hrvatskih cesta koje su investitor radova ponovno stižu obećanja kako će do završetka radova biti sve kako je projektom i predviđeno, a obje ulice puštene su u promet prije četiri dana. Upravo ta činjenica zbunila je i razljutila mnoge građane, a ravnatelja zadarske bolnice dr. Željka Čulinu primorala na reakciju i apel prema odgovornima da se problemi riješe. O tim prometnicama povela se i žustra polemika na Sjednici Gradskog vijeća Grada Zadra održanoj u ponedjeljak. Što se to događa nisu pitali samo oporbeni vijećnici već i vladajući, no gradonačelnik Branko Dukić i jednima i drugima uputio je isti odgovor – da je sve super, bolje nego ranije te da se i sam u to uvjerio vozeći se već nekoliko puta upravo tom trasom. Naglasio je kako nije sve savršeno, ali da se svi trude i da će na kraju biti.
Građani reagiraju
Što se odgovora iz Hrvatskih cesta tiče, za razliku od onoga s početka lipnja da je otovorenje za promet prolongirano zbog radova koje treba izvesti HEP Elektra Zadar, a ne zbog propusta i nepostavljanja kablova za priključenje semafora u elektro-mrežu, sada tvrde kako radovi ipak još nisu završeni.
– Radovi u Ulici N.Š.Zrinskog nisu završeni već su zaustavljeni zbog početka glavne turističke sezone, a sukladno Rješenju Uprave kopnenog prometa i inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske od 10. lipnja 2019. godine o privremenoj zabrani radova za vrijeme trajanja glavne turističke sezone 2019. Radovi će se nastaviti u rujnu nakon završetka glavne turističke sezone, kažu iz Hrvatskih cesta, a na naš upit o stupovima, trafostanici i raznim drugim preprekama odgovaraju kako je projektom predviđeno da se ta trafostanica premjesti kako bi se mogao izraditi nogostup. Opasnost na raskrižju za pješake ne vide.
– Na semaforiziranim raskrižjima kada se skreće lijevo ili desno, ako nisu upaljena direkciona zelena svijetla, potrebno je propustiti pješake. No, na raskrižju Starčevićeve i Šubičeve zeleno svijetlo za pješake će se upaliti samo ako ima pješaka i pritisnuli su pješačko tipkalo kojim se pali zeleno svijetlo za pješake, stoji u odgovoru HC-a.
Građani su na nelogična rješenja reagirali objavom fotografija i video uradaka na internetu čim se počela nazirati vizura, a ulica Šubića Zrinskog na društvenim je mrežama dobila naziv »A je to« po dvojici majstora iz animiranog istouimenog filma dok su ju drugi pak nazvali "Bajum badum" po talijanskom crtiću La linea. Sve to jedne je razljutilo, druge nasmijalo no bitni su oni koje je zabrinulo. Životi, a posebice onih najmlađih sudionika u prometu ugroženi su. Ta činjenica trebala bi biti prioritet kod otklanjanja nedostataka.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Crna Kronika
PU ZADARSKA