Za vožnju biciklom u pješačkoj zoni kazna 300 kuna

Slika korisnika admin
bicikli_kalelarga
Zvonko KUCELIN
Nekad je ipak lakše pješice

Gužva, gužva,  gužva... To je slika Zadra u  vrijeme turističke sezone.  Gužva je posvuda - na ulicama, trgovima, u javnom prijevozu, a osobito na poznatim turističkim točkama na Poluotoku koji je izuzetan spoj  prirodnih ljepota i kulturno-povijesne baštine, zbog čega ga svakodnevno, tijekom  ljetnih mjeseci, posjećuje tisuće stranih i domaćih gostiju.

Iako rijeke turista, koje se  tijekom ljetnih mjeseci slijevaju zadarskim ulicama, prije  svega znače turistički profit,  istovremeno stvaraju velike  gužve na prometnicama, zbog  čega Zadrani nerijetko izbjegavaju vožnju u automobilima, koji ionako svakodnevno  zapinju u gužvama ili, pak,  javni prijevoz, također spor i  nepraktičan te biraju okretno,  zdravo i ekološko prijevozno  sredstvo - bicikl.

Bliski susreti s  pješacima

Gledajući iz različitih aspekata, takva odluka i više je  nego pohvalna jer bicikl je  zdravo i ekološko prijevozno  sredstvo te ga kao takvog treba promicati i popularizirati  među građanima. No, s biciklistima je isti slučaj kao i s  vozačima automobila, nerado  se pridržavaju prometnih pravila, a osim po cestama, biciklima se voze gradskim mostom i Poluotokom, koji su  pješačke zone, u kojima je  strogo zabranjena vožnja svim  vozilima. Tako se zbog neoprezne i neodgovorne vožnje  po gradskom mostu, gdje  dnevno prolaze tisuće ljudi,  među njima mnoštvo domaćih  i stranih turista, često znaju  dogoditi bliski susreti biciklista i pješaka, koji su na svu  sreću do sada prolazili bez  većih posljedica. Uglavnom,  riječ je o mlađim biciklistima  koji zbog brze vožnje voze  slalom među prolaznicima, tako da je sudar ponekad nemoguće izbjeći.

O biciklistima u pješačkoj  zoni, u ovom slučaju na Poluotoku i gradskom mostu,  razgovarali smo s Ferdinandom Perinovićem, predsjednikom zadarskog Društva za  zaštitu biciklista u prometu,  koji kaže kako je vožnja biciklom poput vožnje automobilom stvar kulture, jer i u  jednom i drugom slučaju treba voditi računa o svim sudionicima u prometu i načinu  na koji se vozi.

- Pješačka zona namijenjena je za promet pješaka, gdje smo mi biciklisti samo gosti na  njihovim površinama. Pravila  koja govore da biciklistima nije mjesto u pješačkoj zoni,  posve su jasna, no istovremeno otvaraju i neka druga  poglavlja o pravima biciklista,  koji su na neki način istjerani i  s nogostupa i s kolnika, govori  Ferdinand Perinović, dodajući  kako bi bicikl, ukoliko ostane u pješačkoj zoni, trebalo gurati brzinom hoda pješaka, čega se brojni ne pridržavaju, što  je u ovom slučaju stvar kulture.

Dopušteno guranje bicikla

Prema Perinovićevim riječima biciklizam je način, filozofija života, o čemu se u  Zadru vrlo malo vodi računa.  Iako je prvi bicikl u Zadar  stigao još 1877. godine, biciklizam je, zbog nedostatka  biciklističkih staza i parkirališta, nedovoljno razvijen,  osobito u turističkom smislu  jer spomenici zadarske kulurno-povijesne baštine, kao i  noviteti poput Morskih orgulja i Pozdrava suncu, za bicikliste su ostali i dalje nepristupačni.

Što o biciklistima u pješakoj  zoni kaže Zakon o sigurnosti  cestovnog prometa, pitali smo  Elvisa Perinčića, načelnik Postaje prometne policije Zadar  u Policijskoj upravi zadarskoj,  koji je navedenu situaciju okarakterizirao kao prometni  prekršaj koji se sankcionira s  300 kuna.

- Zakon je jasan, u pješačkoj  zoni vožnja bicikla je zabranjena, no guranje je dopušteno. Biciklist se, poput vozača automobila ili motora  mora pridržavati prometnih  pravila, što u ovom slučaju znači voziti uz desni rub kolnika, poštovati svjetlosnu, horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, kao i drugi sudionici u prometu. No, u pješačkoj zoni, vožnja biciklom je zabranjena, govori načelnik Elvis  Perinčić, te pojašnjava kako biciklist koji vozi pješačkom  zonom radi prekrašaj, koji je  definiran kao vožnja vozilom  po prometnoj površini koja nije namijenjena za tu kategoriju vozila.

Što se tiče sankcioniranja  biciklista u pješačkoj zoni, načelnik Perinčić kaže da još nisu represivno djelovali, što  znači da prekršajnih sankcija  još nije bilo. No, u svakom  slučaju, u cilju zaštite pješaka, djelatnici Postaje prometne policije redovito upozoravaju bicikliste na prometna pravila koja vrijede u pješačkoj zoni,  osobito tijekom ljetnih mjeseci kada je Poluotok prepun  turista. Na kojoj je razini  kultura biciklista u Zadru,  najbolje je da prosudite sami,  no pritom imajte u vidu i  zaštitu biciklističkih interesa.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno