Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Benetton traži sto mladih bez posla, ali s dobrim projektom

Autor: Ivana Kocijan

18.09.2012. 22:00
Benetton traži sto mladih bez  posla, ali s dobrim projektom


Svi koji žele sudjelovati u natječaju moraju biti nezaposleni i stari između 18 i 30 godina
Alessandro Benetton,  čelni čovjek grupacije Benetton,  jučer je u Londonu predstavio kampanju “Unhate” čiji je cilj ukazati na  milijune osoba mlađih od 30 godina  koje ne uspijevaju pronaći posao.  Na pokretanje kampanje potaknuo  ga je tim sastavljen od 50 Benettonovih stručnjaka koji su mu predstavili statistike koje pokazuju da  100 milijuna ljudi širom svijeta, starosti između 15 i 29 godina, nema  posao. Također, motivirao ga je i  nedavni posjet Japanu koji je opisao  kao dobar primjer ekonomske budućnosti.
Govoreći o kampanji Benetton je  izjavio kako vjeruje da na tržištu u  kojem stari gospodarski modeli  mladima ne pružaju mogućnosti  kakve su se pružale njihovim roditeljima mladi teško mogu uspjeti.
– Ova je inicijativa u potpunosti  posvećena mlađima od 30 godina,  onima koji su najteže pogođeni trenutačnom gospodarskom krizom.  Zbog čega mlađi od 30? U svijetu  postoji 100 milijuna mladih ljudi ne  uspijevaju pronaći put do zaposlenja. Njihova drama ne utječe samo na njih, već i na sve nas, objasnio je Benettton.
Svježe ideje
Inicijativa je pokrenuta s ciljem  veličanja energije i odlučnosti  mladih koji imaju brojne svježe  ideje i čiji se potencijal rasipa na  globalnoj razini. Nakon što je desetljećima bila poznata po provokativnim i kontroverznim reklamnim kampanjama kojima je  redovito pozivala na promišljanje  o temama poput politike, religije,  odnosa prema oboljelima od  AIDS-a i sličnog, Benetton je ovog  puta ukazao na jedan od trenutačno najvećih svjetskih problema.
– Michelangelo je imao manje od  30 godina kada je nastala Pieta,  Einstein je imao 26 godina kada je  šokirao svijet teorijom relativnost, Orsonu Wellesu bilo je 25 kad je  napisao “Građanina Kanea”. Primjera je nebrojeno i svi pokazuju  isto: za mnoga remek-djela i postignuća u povijesti zaslužne su  bile osobe mlađe od 30 godina koje  se, u današnjem svijetu, muče kako bi ostvarile svoj puni potencijal, rekao je Benetton.
Kampanju prate reklamni oglasi  i videospotovi koji prikazuju  odlučne mlade ljude poput Valentine, 30-godišnje ne-odvjetnice iz  Italije ili pak Ena, 28-godišnjeg  ne-glumca iz SAD-a tijekom prosvjeda, uoči razgovora za posao ili  tijekom posjeta Zavodu za zapošljavanje.
Kap u oceanu
Globalna kampanja uključivat će  i prigodne plakate, majice, film i  natječaj koji će rezultirati izborom  sto “nezaposlenika” godine od kojih će svaki za svoj projekt dobiti  5.000 eura. Svi koji žele sudjelovati  u natječaju moraju biti nezaposleni  i stari između 18 i 30 godina. Svoju  priču i plan projekta kandidati trebaju prijaviti na adresi www.unhatefoundation.org, a najbolje će  online glasovanjem odabrati njihovi vršnjaci. Natječaj je otvoren do  14. listopada.
– Poruka je vrlo jednostavna: nezaposlenost mladih nije samo problem zaposlenosti. Više od svega  ona je prepreka našoj mogućnosti  napredovanja, stvaranja i zamišljanja budućnosti. Danas se svi pitaju  kako postići gospodarski rast, a mi  smo shvatili da je odgovor ovdje,  skriven među svim tim mladim ljudima. Ova je inicijativa samo kap u  oceanu, ali bih volio vjerovati da bi  mogla biti prvi korak, poticaj drugima te da će doprinijeti tome da se  čuje glas generacije koja je neopravdano marginalizirana, generacije u kojoj se krije golem potencijal i čija će sudbina oblikovati  budućnost svih nas, zaključio je  Benetton.