Voće i povrće nudi se na tržnici, ali i u virtualnom prostoru

Slika korisnika valentinam
Brojni će Zadrani pripremati zimnicu
Hoće li prodaja putem društvenih mreža zamijeniti tradicionalnu tržnicu s koje nas gospođe prodavačice dozivaju s "dušo", "curo" ili "lipotice"? Nadamo se da neće jer bez tržnice grad ne bi imao dušu
Marin GOSPIĆ
Zadrani sada kilogram rajčica kupuju za oko 15 kuna, a u drugoj polovici kolovoza mogle su se naći i za 6 kuna po kilogramu

Jesen je vrijeme kada se velik broj građana počinje spremati  za pravljenje zimnice - šalše od pomidora, ajvara, a prave se i razne marmelade. Na zadarskoj tržnici provjerili smo kakva je ponuda te kakve su  cijene.

Na većini štandova još uvijek se mogu naći rajčice, pomidori, ali oni iz  zadnjih berbi te im je i cijena malo viša nego prije dvadesetak dana. Naime, kilogram rajčica je oko 15 kuna, dok su se na vrhuncu sezone, u drugoj polovici kolovoza mogle naći i za 6 kuna po kilogramu.

- Sada je već kasno za raditi šalšu, za to je trebalo doći prije mjesec dana jer smo tada imali najviše pomidora i cijena im je bila povoljna. Sada  su ovo kasni pomidori i nemamo ih mnogo, rekao nam je trgovac s jednog štanda. Istaknuo je kako im za desetak dana počinje dozrijevati crvena paprika rog koja se koristi za proizvodnju ajvara.

Ipak, unatoč gradskoj tržnici na kojoj se svakodnevno nudi raznovrsno  voće i povrće neki ljudi odlaze na Seljačku tržnicu ispred Supernove. Tamo se svake subote okupi mnoštvo ljudi koji traže svježe povrće koje uzgajaju OPG-ovi s našeg područja. Povrće se često nudi i jeftinije tako da  se većini građana isplati otići jednom tjedno i napraviti "spizu" za cijeli  tjedan.

Uz tržnice, u zadnje vrijeme je i virtualni prostor društvenih grupa postao mjesto razmjene dobara i kupovine te prodaje različitih proizvoda,  pa tako i voća i povrća. Putem brojnih društvenih mreža, posebno Facebooka, koji ima najviše korisnika, brojni proizvođači prehrambenih namirnica dolaze do širokog broja potencijalnih kupaca te lakše komuniciraju s njima. Velik broj OPG-ova ima svoje profile putem kojih se  oglašavaju te najavljuju prodaju, a različite grupe se također koriste za  prodaju proizvoda. Proizvođač oglasi što želi prodati, a kupci se javljaju  te se dogovara vrijeme i mjesto kupovine. Ovakav način komunikacije  omogućio je izravniji kontakt kupaca i proizvođača s mogućnošću obostranih komentara proizvoda tako da i kupci imaju informacije o kvaliteti proizvoda, a proizvođači imaju informacije o zadovoljstvu kupaca.

Hoće li ovaj način prodaje zamijeniti tradicionalnu tržnicu s koje nas  gospođe prodavačice dozivaju s "dušo", "curo" ili "lipotice"? Nadamo se  da neće, jer bez tržnice grad ne bi imao dušu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno