Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Devetero članova Udruge za Down sindrom na nastavi s asistentom

19.09.2019. 13:42
Devetero članova Udruge za Down sindrom na nastavi s asistentom


Zbog prevelikog broja zahtjeva za pomoćnicima u nastavi, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak najavila je skorašnji sastanak s osobama uključenima u proces dodjele asistenata u nastavi s ciljem određivanja stručnih kriterija o tome koji učenici trebaju dobiti pomoćnika u nastavi. Naime, ove je godine došlo do drastičnog povećanja broja zahtjeva za pomoćnicima u nastavi, te u Ministarstvu napominju da treba istražiti zašto se broj zahtjeva za pomoćnicima od prošle godine povećao za čak 800.
Povećan broj zahtjeva neki povezuju s boljom liječničkom dijagnostikom, ali i sa željom da pomoćnika u nastavi dobiju mnoga djeca koja ih do sada nisu imala, a dijagnosticiran im je neki od problema poput disleksije, disgrafije, diskalkulije, dijagnoze kao što je ADHD poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću i sl.


Veliki broj zahtjeva
Također, zbog velikog broja zahtjeva, koje ne prati i broj asistenata nije neuobičajeno da dvoje djece dijeli jednog pomoćnika. Takvu situaciju u udrugama koje skrbe za djecu s razvojnim odstupanjima ne smatraju lošom, štoviše podržavaju je u određenim situacijama.
U Udruzi za Down sindrom Zadarske županije, čija djeca su svakako među onima koji redovnu nastavu ne mogu uspješno pratiti bez ove vrste asistencije, ističu da se pri dodjeli pomoćnika u nastavi treba voditi individualnim pristupom, te da ima puno djece kojima treba asistent koji je u potpunosti posvećen njima.
– S druge strane, pojedine dijagnoze omogućavaju da dvoje djece dijeli asistenta, što ne mora nužno biti loše jer se djeca tako više osamostale i ne oslanjaju se u svemu na asistenta, kaže Suzana Periša, predsjednica Udruge za Down sindrom Zadarske županije, te navodi kako je ove godine čak devetero djece iz njihove udruge u novu školsku godinu krenulo s pomoćnicima u nastavi.
– Dvoje djece iz osnovne škole dijeli asistenta, a svi ostali imaju po jednog asistenta i to istoga kojeg su već imali protekle nastavne godine. To je jako dobro jer su se djeca navikla na svog asistenta i sprijateljila se s njim, kaže Suzana Periša i dodaje da osmero njihove djece s asistentom u nastavi polazi osnovnu školu, a jedno dijete srednju, te kako su svi uključeni u redovan obrazovni sustav, što je bitna pretpostavka za njihovo što uspješnije uključivanje u zajednicu.


Uključeni u redovan obrazovni sustav
– Ove godine imamo čak tri prvašića s Down sindromom koja su krenula u školu s asistentom, dodaje Suzana Periša, predsjednica ove aktivne udruge koja već niz godina uspješno radi na senzibiliziranju zadarske javnosti za osobe s ovim poremećajem ukazujući na važnost njihove integracije u društvo, pri čemu je uključivanje u redovan odgojno-obrazovni sustav bitan korak.