POZIV ASISTENTA »Posao pomoćnika u nastavi ne može se raditi bez srca«

Slika korisnika mkvanja
Marija Perić - Gulin o izazovima rada s djecom s teškoćama
U mom se poslu dogodila savršena kombinacija, a to su djeca i škola. Volim ovaj posao, jer onaj osjećaj kad uđem u školsku zgradu i sjednem u klupu sa svojim učenikom je nešto predivno, kaže Marija Perić - Gulin
Arif SITNICA
Marija Perić Gulin, diplomirana komunikologinja asistenciju u nastavi izabrala jer voli djecu i školu

Asistencija u nastavi i ove školske godine je dočekala spremna učenike Osnovne škole Zadarski otoci. Kako objašnjava ravnatelj škole Davor Barić, škola ima dvanaest učenika s poteškoćama s kojima radi čak jedanaest asistenata. Od toga su tri učenika u zasebnom odjeljenju dok su preostali učenici uključeni u redovan tijek nastave uz svoje pomoćnike.
Marija Perić - Gulin je jedna od jedanaest osoba koje su zaposlene kao pomoćnici u nastavi. Inače je diplomirana komunikologinja s dosta iskustva u struci i za ovaj posao je završila niz edukacija od kojih posebno ističe kao najveću onu koju je prošla u organizaciji Pučkog učilišta. Pozivu asistenta u nastavi odazvala se jer voli djecu i školu.

Zahtjevno i predivno

- U mom se poslu dogodila savršena kombinacija, a to su djeca i škola. Volim ovaj posao, jer onaj osjećaj kad uđem u školsku zgradu i sjednem u klupu sa svojim učenikom je nešto predivno. Posao pomoćnika u nastavi ne može se raditi bez srca, kaže Marija Perić - Gulin dodajući kako za nju nema razlike između nižih i viših razreda, ali je ipak, kako kaže, poseban užitak raditi s djecom nižih uzrasta. Trenutno je u četvrtom razredu.
- Radeći ovaj posao osjećam se da radim nešto vrijedno, društveno korisno. Nema razlike u ljepoti posla kada radim s djecom od prvog do četvrtog razreda u odnosu na one od petog do osmog, ali je svakako zanimljivije raditi s nižim uzrastima koji su tek ušli u sustav, priznaje Marija.
Biti uz učenika kojem se pomaže u potpunoj integraciji je nešto posebno, a da bi se zadaća odradila što kvalitetnije i učeniku pomoglo u praćenju nastave, potrebno se dobro pripremiti u skladu sa sposobnostima učenika.
- Nastava se prilagođava učeniku. Prilagodbu programa radi učiteljica sa stručnom službom po rješenju koje dijete ima za određeni program školovanja, objašnjava Marija, te nadodaje kako se nakon toga nju upoznaje sa sadržajem i metodama, te kako naposljetku traži adekvatni način kako znanje prenijeti na dijete.
- Posao pomoćnika je zahtjevan, ali je predivan i stupanj inkluzivnog obrazovanja je dosta napredovao, objašnjava Marija, te naglašava kako je napredak ovakve vrste obrazovanja nužan jer je temelj socijalne pravednosti.
- Na društvu je odgovornost pružiti pomoć onima kojima je ona potrebna. Djeca s poteškoćama su veliki borci, ali im je potrebna pomoć, zato i preporučujem poziv pomoćnika u nastavi, jer je predivan osjećaj kada vidite da ste dio života djeteta koje se razvija u divnu ličnost, kaže Marija, te apelira na svijest društva kako bi se shvatilo da različitost zaslužuje jednaka prava u svemu pa tako i u obrazovanju.

Male plaće i nepriznato zanimanje

Iako su Mariji poznati slučajavi koji se vezuju oko loše organizacije asistenata u nekim drugim školama, ona za školu u kojoj radi i Grad Zadar ima samo riječi hvale.
- Grad Zadar koji je osnivač osnovnih škola, već desetu godinu organizira asistenciju učenicima s poteškoćama. Zahvaljujući angažiranosti Grada, broj asistenata se povećava prema potrebi broja učenika, a to potvrđuje jednu ozbiljnost problematike koja je od Grada prepoznata, kaže Marija, nadodavši kako Grad organizira stalne edukacije koje i financira.
Međutim, dok je Grad poduzeo sve aktivnosti kako bi se pružio maksimum učenicima i asistentima, ipak postoje problemi koji se odnose na višu razinu koja nije u nadložnosti Grada.
- Iako radimo po ugovoru o radu sa svim doprinosima, mirovinskim i zdravstvenim i dobivamo regrese i božićnice i prihvaćeni smo ravnopravno od strane kolega, za koje mogu reći samo riječi hvale, problema ipak ima, kaže Marija, dodajući kako kao pomoćnici u nastavi imaju niske plaće, a ono što ih posebno muči je neriješen status, jer im nije priznato zanimanje.
Prema njenim riječima, društvo treba prepoznati važnost pomoćnika i njihov utjecaj na integraciju djece s teškoćama u nastavni proces. (Nikolina MOJIĆ)

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (2 glasova)