Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Tankerska plovidba preuzima “Vinjerac”

18.10.2011. 22:00
Tankerska plovidba preuzima “Vinjerac”


Tankerska plovidba ovom bi primopredajom trebala prijeći 1,5 milijuna ukupne tonaže brodovlja
 U sljedeći utorak 27. listopada u 3. maju u Rijeci Tankerska plovidba Zadar d.d. preuzima novogradnju – brod “Vinjerac” porinut s navoza u svibnju ove godine.
Tanker za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija je duljine 195,3 metra, nosivosti je 51.800 tona, a pokreće ga motor snage 9.650 kilovata. Bit će 21. brod u floti našeg najvećeg brodara koji će time premašiti 1,5 milijuna dwt-a.
To je drugi istovjetni tanker izgrađen u 3. maju za zadarsku kompaniju po programu gradnje hrvatskih brodova u domaćim brodogradilištima uz potporu Vlade u kojem su programu i dva istovjetna broda za Uljanik plovidbu.
Porinut je u nevremenu nad Rijekom, nažalost, i nad sudbinom hrvatskih brodogradilišta, u za nas koji smo bili na 10-ak porinuća i primopredaja – specifičnoj atmosferi. Naime, osim nešto lokalne, politika je s ovog porinuća bila izostala. Kum broda bio je dugogodišnji pomorac i potom voditelj i konačno i čelni čovjek Tankerske plovidbe Joso Magaš, danas umirovljenik našeg najvećeg brodara.
Uime domaćina skupu se obratio Vladimir Jadras, član Uprave za proizvodnju.
Tako smo bez pretjeranog protokola imali priliku odgledati porinuće za domaće ljude, i ljude od mora, bez pretjerane žurbe i uljepšavanja s dovikivanjem na megafon radnju po radnju. I, naravno, odgledati sretno i uspješno porinuće.
Nakon protokolarnih pozdrava uime graditelja kap. Ive Mustać kazao je:
– Ovim brodovima otvaramo novu stranicu, odnosno povratak čistim tekućim teretima, što je izazov i prilog fleksibilnosti u razvoju naše flote koju ćemo osnažiti sa dva slična broda u Južnoj Koreji. Izražavam zadovoljstvo poslom odrađenim u trenutačnim teškoćama i brodograditelja i nastavkom krize vozarina za svjetske brodare, za koje vjerujem da će biti prevladane kako bismo mogli nastaviti našu uspješnu suradnju, te dodao:
– Ovo je dobar, suvremeni, moderan i kvalitetan hrvatski proizvod koji moramo sačuvati i razvijati.
Predsjednik Uprave 3. maja Edi Kučan izvijestio je tada da brodogradilište ima u knjizi narudžbi šest brodova što je ocijenio dostatnim za sljedeću godinu, kazavši, naravno, da se uvijek može bolje i više, ali je dojam da je u odnosu na neka ranija stanja sadašnjim zadovoljan.
 Naravno, moguće je da ćemo ovom prilikom čuti više o aktualnom trenutku brodogradnje. Ni trenutak naftnih brodara, nažalost, nije dobar, odnosno nije se u odnosu na tadašnje riječi kapetana Mustaća promijenio i kriza je nastavljena.