Povratak stare prakse - Ocjena na polugodištu pošteđeni samo prvašići

Slika korisnika valentinam
Ministrica Blaženka Divjak odlučila vratiti staru praksu
Autor: 
I većina zadarskih prosvjetara je za ponovno zaključivanje ocjena na polugodištu. Jedna od rijetkih koja je protiv te odluke je ravnateljica MIOC-a Blanka Pedišić koja smatra da se treba promijeniti školski sustav u kojem učenici uče samo za - ocjenu
Zbog neusklađenog obrazovnog sustava hrvatski učenici konstantno su na meti promjena

Nakon što je prije pet godina tadašnji ministar znanosti i obrazovanja u SDP-ovoj Vladi Željko Jovanović ukinuo zaključivanje ocjena na polugodištu što je već tada izazvalo mnoge polemike i prijepore u javnosti, ministrica Blaženka Divjak donijela je odluku da se već od ovog polugodišta ocjene opet - zaključuju. I to dva mjeseca prije završetka polugodišta.

- Prijedlog o ponovnom vraćanju ocjena na polugodištu pripremljen je za javnu raspravu. Ako se neće stići, onda ćemo to odlukom riješiti, izjavila je ministrica Divjak, dodajući, kako se zaključivanje ocjena vraća u sve razrede osim prvoga s obzirom na to da je riječ o prvašićima koji tek - "ulaze u sustav".

Većina prosvjetnih djelatnika, ravnatelja škola pa i većina učenika nije bila oduševljena ukidanjem ocjena na polugodištu, a učenici su u velikoj većini čak i priznali da to nije dobro jer se previše opuste i onda u drugom polugodištu moraju uložiti dupli trud kako bi nadoknadili propušteno i ispravljali ocjene što je nerijetko rezultiralo i lošijim uspjehom na kraju školske godine.

Ocjene na polugodištu kao dobar orjentir

I zadarski prosvjetari u većini podržavaju odluku ministrice Divjak i kažu kako nikakvih problema neće biti u implementiranju ove odluke iako je do kraja školske godine ostalo oko mjesec i pol dana.

- Nikada nisam bio pobornik ukidanja ocjena na polugodištu i smatrao sam da to nije bila dobra odluka. Ocjene na polugodištu su potrebne jer su jako dobar orjentir i indikator i roditeljima i nastavnicima, a i samim učenicima tako da znaju - "gdje su i što su" i kako dalje - koje ocjene treba ispraviti, a za koje se treba potruditi također, i zadržati ih. Odluka ministrice Divjak je dobra odluka i neće biti nikakvih problema da ocjene opet zaključimo na kraju ovog polugodišta, rekao je Marko Marin ravnatelj jedne od najbrojnijih zadarskih osnovnih škola, Šimuna Kožičića Benje.

S njim se slaže i ravnateljica jedine zadarske osnovne škole u centru grada, na Poluotoku - Osnovne škole Petra Preradovića, Stanka Pera Martinac.

- I ja sam mišljenja da ocjene nije trebalo niti ukidati jer je zapravo to bila odluka najlošija za same učenike. Previše bi se opustili i onda bi u drugom polugodištu imali problema i bio bi to u pravilu veliki stres i za njih i za njihove roditelje. Neće biti problema da ocjene opet zaključimo na kraju ovog polugodišta jer svi nastavnici ocjene upisuju u dnevnik, vode svoje bilješke, zapisuju opaske kraj imena svakog učenika tako da doista neće biti nikakav dodatni napor našim nastavnicima da te ocjene sada, na kraju, opet i zaključe, rekla je Stanka Pera Martinac.

Ravnateljica MIOC -a - protiv

Za razliku od svojih kolega, ravnateljica jedne od najuspješnijih zadarskih, ali i hrvatskih srednjih škola, Gimnazije Franje Petrića Blanka Pedišić svojevremno je pozdravila odluku bivšeg ministra Željka Jovanovića o ukidanju ocjena na polugodištu.

- Nisam za vraćanje zaključivanja ocjena na polugodištu jer smatram da to dodatno povećava stres kod učenika. Problem je nažalost, u školskom sustavu i dok god se on ne promjeni učenici će učiti samo za ocjenu, a ne i za znanje. Učenicima u Hrvatskoj ocjene i bodovi određuju život i to je žalosno, zaključila je ravnateljica popularnog MIOC-a Blanka Pedišić.

Dodajmo, kako je uoči početka ove školske godine bilo dosta nedoumica oko nastavnog programa pa se tako raspravljalo treba li odmah od tekuće godine krenuti s obveznom nastavom iz informatike od petog razreda. Nakon dosta prijepora odluka je ipak da se s ovim predmetom kao obveznim krene od sljedeće školske godine. Nakon toga, na samom početku nastave, profesorima su kasnili školski imenici pa su prvih nekoliko dana nastave radii bez njih. Sada, doslovce "pet do 12" ministrica se odlučuje za povratak na staro, odnosno vraćanje zaključnih ocjena na polugodištu, iako je većina ravnatelja pozdravila praksu kako su učenici manje opterećeni i postižu bolje rezultate kada znaju da su pošteđeni zaključnih ocjena. Makar na polugodištu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno