TURISTIČKI KOMPLEKS: Projekt Južni Pašman vrijedan 450 milijuna eura

Slika korisnika valentinam
Općina Pašman prepoznala svoj razvojni put
Dvije uvale na južnom dijelu otoka Pašmana, Soline i Žinčena, u kojima bi se podigao kompleks, spadaju među najatraktivnije lokacije na Sredozemlju, kaže Krešimir Ćosić, načelnik Općine Pašman
Velimir BRKI
Realizacijom projekta osim mosta Pašman - Ugljan izgradit će se i most Pašman - kopno

 Pašman ima izuzetnu prigodu za brži razvoj. Turistički projekt Južni Pašman, odnosno Pašman Resort nakon 46 godina od izrade master plana UN-a i rekordne turističke sezone sve je atraktivniji, aktualniji i primamljiviji.

- Projekt Južni Pašman je pred samim raspisivanjem javnog natječaja i trajat će 60 dana, a vrijedan je oko 450 milijuna eura, kaže Krešimir Ćosić, načelnik Općine Pašman.

Nositelj projekta je Općina Pašman, a čini se da su se pojavili i neki ulagači, jer se uskoro očekuje međunarodni natječaj za pronalazak investitora.

Turistička destinacija najviše kategorije

Južna strana Pašmana san je za mnoge, izgubljeni dio raja. Uvala na uvali, kamen, škarpa, priroda u svojoj punini.

- Dvije uvale na južnom dijelu otoka Pašmana, Soline i Žinčena, u kojima bi se podigao kompleks, spadaju među najatraktivnije lokacije na Sredozemlju, kaže Ćosić.

Projektom je predviđena izgradnja potpuno novog naselja u tradicionalnom dalmatinskom stilu s ukupno 4.000 ležajeva, uključujući prateće objekte i potrebne javne komunalne instalacije u projektnom području.

- Cilj projekta Južni Pašman je razvoj vrhunske i atraktivne turističke destinacije najviše kategorije s inovativnim marketinškim konceptom koji bi trebao omogućiti održiv turistički razvoj na otoku Pašmanu s očuvanjem prirodnih karakteristika područja i poštivanjem lokalne tradicije i kulturne baštine, ističe Ćosić.

Područje projekta ima netaknutu prirodu, nema građevina i nalazi se uz osam kilometara dugu obalu, ukupne površine oko 260 hektara.

- Oko 100 hektara predstavlja građevinsko područje, a 160 hektara su površine rekreativno-poljoprivredne namjene. Projekt će se razvijati u dvije faze. Realizacijom projekta trebalo otvoriti nekoliko stotina stalnih radnih mjesta i tko zna koliko još sezonskih, ističe Ćosić.

Most - stalna poveznica

Dodatni cilj projekta Južni Pašman je izgradnja mosta koja bi povezivala sjeveroistočni dio Pašmana s kopnom, duljine 2,2 kilometara.

- Most, koji je već bio određen u prostornim planovima Republike Hrvatske, trebao bi osigurati daljnje pozitivne učinke za turistička odredišta, kao i za sveukupni razvoj gospodarskih i društvenih kategorija na otoku Pašmanu i Ugljanu, naglašava Ćosić.

Za razliku od do sada prezentirane gradnje podmorskih tunelskih mostova između Gaženice i Preka, u ovom slučaju radi se o gradnji klasičnog mosta na relaciji Barotul na otoku Pašman - Turanj uz otočić Galešnjak zvani Otok ljubavi, preko otočića Ričul.

- Gradnja stalne poveznice dovela bi do dodatnih koristi poput novih zapošljavanja i nižih troškova života na otoku, uvjeren je Ćosić.

Još 1978. godine prof. Kruno Tonković napravio je idejno rješenje za most, ali zbog izmijenjenih propisa o potrebnoj visini mosta za prolaz većih brodova Radić, Šavor i Puž 2001. godine napravili su novo idejno rješenje, tj. razrađen projekt gradnje mosta.

- Predložena dionica na kojoj bi se gradio most je Turanj – uvala Brižine i duga je samo 2,2 kilometra, kaže Ćosić.

Na projektu se radi godinama

Inače, o gradnji luksuznih objekata u uvalama južnog Pašmana govori se od 1971. godine kada su te lokacije izabrane kao najprikladnije na Sredozemlju za gradnju naselja najviših kategorija.

- Na projektu se radi već 15-ak godina, koliko je trajalo rješavanje imovinskopravne dokumentacije za zemljište s južne strane Pašmana te izrada projektne dokumentacije, podsjeća Ćosić.

Projekt Pašman Resort je u potpunosti oživio 2004. kada je u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka predstavljen kao prvi greenfield investicijski projekt javno-privatnog partnerstva u turizmu.

- To nije samo turistički resort, to je cijelo novo naselje koje prati mediteranski ambijent, kaže Ćosić, dodajući kako je Južni Pašman, poveznica s kopnom te sustav kanalizacije otoka, ulaganje u temelje budućeg razvoja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3.5 (2 glasova)