Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Zadarski optimizam zvan turizam

Autor: Damir Maričić

18.12.2008. 23:00
Zadarski optimizam zvan turizam

Foto: Zvonko KUCELIN



Mračne tonove, koje diktira grmljavina svjetske krize, na Gospodarskom vijeću Komore zasjenio je jedino izraziti optimizam predstavnika Zadra u svezi s turizmom – Dok se Hrvatska sprema za nultu opciju, ovdje se dvoje oko pet ili 10 posto rasta, nadajući se i jačem, a i ne sumnjaju u nastavak investicija
Turizam je sam po sebi optimistička djelatnost, podrazumijeva radost, osmijeh i dobro raspoloženje. U tom su stilu očito istupili i predstavnici Zadra, odnosno TZ Zadra na zadnjem okupljanju u Gospodarskoj komori Zadra na temu preživljavanje krize 2009. godine.
Ganzulićev optimizam
Naime, Branko Ganzulić kao predsjednik TZ Zadra bio je uvjerljivo najotpimističniji kada su u pitanju njihova očekivanja, a i iskaz gradonačelnika Zadra dr. Živka Kolege kada su u pitanju gradnje povezane s turizmom bio je vedar.
Ganzulić je, umjesto nultih stopa u koje se manje-više zaklinju ili ih priželjkuju u hrvatskom turizmu uopće, istaknuo pet, a u optimističnijoj varijanti (kojoj je osobno sklon) i 10 posto više noćenja nego ove godine.
Poanta je, svakako, u novim kapacitetima, odnosno otvaranju 1.200 kreveta u kompleksu Punta Skale.
– To je 150 do 200.000 noćenja, kazao je (to bi na dosadašnja ostvarenja Zadra od oko 900.000 noćenja bio i bitno veći rast op.a.).
– Umjesto bauka nezaposlenosti mogu kazati da ćemo se i već se suočavamo s baukom neodostatka kadra u ugostiteljstvu i turizmu i da bi u školama i obrazovnom sustavu to trebalo prihvatiti. Već nam nedostaje kadra, a pred nama je mnogo gradnji gdje će se taj problem usložiti.
Tome je dodan optimizam u svezi s pozicioniranjem Zadra kao iznimno zabavnog grada, grada s nizom događanja. U tom je pogledu najavljena borba za niz manifestacija poput koncerta Carlosa Santane, europskog prvenstva u pikadu, svjetsko okupljanje bikera, mogućnost dobivanja domaćinstva europskog radijskog festivala i sl.
Optimizam je proširio vječnim traženjem da se u Vladi priprema za sezonu na način da hrvatski proizvodi dođu do turističkih kompleksa, odnosno gostiju.
Kolegin optimizam
Gradonačelnik Kolega misleći prije svega na turizam, kao i, naravno, kvalitetu života samih Zadrana, više puta je naglasio da i samo – uređenje, ima značenje investicije u bolji gospodarski i drugi probitak Zadra. Uz niz cesta nije zanemarivo značenje nastavka ceste put Vira i Nina, odnosno spojna cesta za Punta Skalu.
– Uređenje javnih povšina bitno je i za promociju Zadra kao i razvitak turizma. Znamo koliko je uređenje Istarske obale značilo za promociju Zadra diljem svijeta, osvajanje niza nagrada, snimanje i slikanje i uvrštenje u istaknute svjetske časopise. U dogovorima smo i izradi Studije rasvjete Poluotoka u čemu će primat imati Foša, potez od Mosta do Trga, odnosno Kalelarge do Gospe od Zdravlja, ali u perspektivi za nekoliko godina rješenje cjelokupne rasvjete. Zadar se uvrstio u svjetske turističke destinacije, a pred nama je iskorak u razvoju primjernog nam – kongresnog turizma. U to se uklapa niz novih hotela od Maraske, TIZ-a, Trgovinskog centra, do sutra i onog na Ravnicama, odnosno Elektri, pobrojio je Kolega čak pet lokacija za hotele na području bliže gradskoj jezgri. Time se na najbolji način najavljuje, tvrdi, i valorizacija Poluotoka kao i povratak života u jezgru kroz cijelu godinu.
Podloga
Zadarski optmizam podgrijava nekoliko stvari. Istina je da je serijom članaka od bliskih nam europskih zemalja, do za nas novih poput Britanije i Irske, sve do SAD-a i Japana prošla priča o Zadru ili nekim zadarskim atrakcijama, odnosno okruženju. Novi značajni kapaciteti događaju se prvi put nakon dugog razdoblja. Najava niza gradnji gradskih hotela za sad se ne ogleda i u početku radova, ali nitko ne najavljuje odustajanje, a čak se i vlasnik Hotela Zadar prema najavama misli pozabaviti hotelom Zagreb.
S kruzerima nema većih iskoraka, ali se događa jedan redovan promet. Zračna luka dovodi sve više gostiju. Šteta je što na ovom mjestu – Gospodarskom vijeću, nije tematizirana posljednja ponuda Ryanaira za niz novih letova koja pretpostavlja udruženo oglašavanje na njihovoj web stranici. Naime, gospodarski subjekti iz turizma najtvrđi su kad za ovu namjenu treba izdvojiti novac.
Na suprotnoj je strani već neoliko puta revidirana procjena Svjetske turističke organizacije o tome da bi svjetski turizam, akobogda, ostao na ovogodišnjoj razini.