Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Paškoj sirani zanimljivo je irsko tržište

22.01.2020. 15:45


Pedesetak izlagača u organizaciji HGK i Ministarstva poljoprivrede na Zelenom tjednu u Berlinu od 17. do 26. siječnja predstavlja najbolje od Hrvatske. Ovoj vodećoj desetodnevnoj međunarodnoj poljoprivrednoj manifestaciji ovogodišnja zemlja partner je upravo Hrvatska, a ovogodišnje izdanje sajma bilježi i rekordan broj izlagača, čak 1.800 iz 72 zemlje svijeta. Od petka do nedjelje sajmom je prošlo već 100 tisuća posjetitelja, što je više nego prošle godine, a očekuju ukupno oko 400 tisuća posjetitelja do kraja sajma, na kojem radi 10 tisuća ljudi. Uz bok jakoj konkurenciji odvažili su se stati i manji hrvatski proizvođači. Mežu njima je i Paška sirana iz Zadarske županije.
Velike planove imaju iz Paške sirane, tvrtke koja je među prvima iskoristila sredstva EU fondova za osmišljavanje novog programa. Njihov proizvod je od nedavno 24. zaštićen oznakom izvornosti, a na ovom sajmu su prvi put.
– Procijenili smo da je ovo jedinstvena prilika za promociju. Oko 10 posto proizvodnje već izvozimo što u susjedne zemlje, što u Švedsku, SAD i Singapur, no težimo svakako i novim izvoznim kanalima. Interes su na ovom sajmu iskazali, primjerice, Irci. Ako do suradnje dođe, to bi nam bilo zanimljivo tržište s obzirom na to koliko je Hrvata u Irskoj, rekla je Martina Pernar Škunca iz Paške sirane.
Oznakom zaštite podrijetla nosi i slavonski kulen koji proizvodi OPG Ferbežar. Koriste najkvalitetnije sirovine od mesa crnih slavonskih svinja uzgojenih u prirodnim i ekološkim uvjetima. U proizvodnji koriste i ekološke začine proizvedene na obiteljskim gospodarstvima diljem Slavonije.
Uz domaće delicije, posjetitelji stoje u redu i kako bi probali tradicionalna hrvatska pića. Jedno od njih i Badelov pelinkovac.
– Antique pelinkovac je apsolutna zvijezda ovog sajma. Naravno, traži se i kruškovac, šljivovica i vina. Na Zelenom tjednu smo preko 20 godina jer je to idealna prilika za promociju. Imamo priliku kušaču ispričati i priču koja stoji iza brenda, rekla je direktorica izvoza Badela 1862 Ivana Barišić. Da se prisustvo isplati govore i brojke, dodala je, naglasivši da izvoz u Njemačku raste iz godine u godinu.
– Ovo je uistinu odlična prilika našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta. Ovdje smo da ispred pola milijuna ljudi ispričamo priču o našoj poljoprivredi koja ima jaku tradiciju i velike potencijale, ali i priču o autentičnosti naše zemlje kroz autohtone okuse i mirise svih njenih regija. Imamo što pokazati i uvjeren sam da će hrvatski proizvodi biti prepoznati među posjetiteljima sajma unatoč konkurenciji iz cijeloga svijeta’, rekao jepredsjednik HGK Luka Burilović.


Hrvatske tvrtke na sajmu
Na Zelenom tjednu predstavljaju se i druge hrvatske tvrtke kao što su Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, Ferbežar, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić Zvonimir, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vučković, Udruga proizvođača Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato, OPG Klaudia Krstičević, Dalmatia VINA, CROATIA vina mosaica, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, p.z. Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Tvrtka Grbić, Promes Cvanciger, Obrt Ma Cherie, Naše klasje, OPG Šarčević Ilija, Jabuka HR, San Antonio, HAIMMU, DR. Andrija Štampar, Hrvatske šume.