Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

13 milijuna kuna za privlačenje gostiju

Autor: Damir Maričić

19.02.2009. 23:00
13 milijuna kuna za privlačenje gostiju

Foto: Vedran SITNICA



Dunatov je kazao i da je rano davati prognoze sezone, jer siječanj nije dovoljno reprezentativan mjesec, posebno kada gosti sve više čekaju s ugovoranjem odmora. Ima nekih naznaka zastoja kada je u pitanju klasičan hotelski smještaj, što je vezano uz cijene, krizu i pad vrijednosti valuta u nizu emitivnih zemalja


Državni tajnik u Ministarstvu turizma Branko Grgić, pomoćnik direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Milo Sršen i Ivo Dunatov, direktor TZ Zadarske županije s desetak istaknutih turističkih tvrtki poput Turisthotela, Punta Skale, Borika, Ilirije, Hotela Alan i drugima te direktorima TZ-a potpisali su ugovore o udruženom oglašavanju kojim se na ovaj prostor samo iz ministrstva i Glavnog ureda plasira preko 1,7 milijuna eura. Taj novac oplođen je u svojevrsnom javno privatnom partnerstvu s udruženim sredstvima lokalnih i regionalne turističke zajednice, gospodarskih subjekata, a u sepcifičnim uvjetima i Grada Zadra i Zadarske županije rezultira višerstruko većim iznosima namijenjenim oglašavanju ovdašnjeg turizma.
Ivo Dunatov predstavio je tradicionalni projekt Hrvatske turističke zajednice.
– On je u ovoj specifičnoj godini zbog efekata svjetske krize obogaćen s dva nova programa, ali i dodatnim bitno uvećanim sredstvima namijenjenih promidžbi ovdašnjeg turizma.
Branko Grgić naglasio je da je već nakon rekordne prošle sezone tijekom studenog ministarstvo i HTZ uočivši kotraljanje krize, formirali Povjerenstvo za usuglašavanje promidžbe privatnog i javnog sektora kao učinkoviti model kojim idemo na dodatno, po potrebi ciljano i agresivnije oglašavanje. Zbog iskazanog interesa uz prethodne tri mjere, uvedene su dodatne dvije s nizom programa od potpore turoperatorima i agencijama za dovođenje gostiju od eura po gostu, do pred i posezone s poticajima do 20 eura, avionaletima i slično. Zbog iskazanog interesa, odnosno 618 zahtjeva koji prekoračuju prethodno planirana sredstva od gotovo 41 milijun kuna, prišlo se i rebalansu, kazao je Grgić da ovaj novac udruženo donosi 182 milijuna kuna udruženih sredstava te se pokazao učinkovitim i državi kao i poduzetnicima. Uglavnom je sračunat na međusobno usklađivanje i udruživanje sredstava, što na uložena sredstva privrednog subjekta, loklanih i regionalne TZ i HTZ-a, odnosno na utrostručenje ili učetverostručenje sredstva.
Grgić je poborjao da potaknuti programi na neki način pokrivaju već milijune gostiju, odnosno i preko 15 posto ukupnog lanjskog broja gostiju.
Mjera poticanja avionaleta još je i otvorena, što znači da i dalje kandidira za sredstva. Predstavnik HTZ-a Milo Sršen bio je kratak i jasan kazavši da ugovore valja što prije potpisati da se prije krene u posao.
Dunatov je naglasio kako Zadarska županija ovim ugovorima preko HTZ-a i Ministarstva dobija 1,7 milijuna eura što je više nego ikad prije.
– Najznačajniji iznos od preko 615.000 eura ide na zajedničko oglašavanje na web stranici Ryanaira u što ulažu i TZ Zadarske županije, drugih TZ-a, Grad Zadar (čak 29 posto), Zadarska županija i dio gospodarskih subjekata iz turizma, kazao je Dunatov na inzsitiranje novinara navodeći neke primjere oglašavanja kojih je dosta i koji su raznorodni. Uglavnom obrađuju tržište Njemačke, Austrije, dijelom Rusije, Britanije i Irske odnosno Francuske, ali i druga.
Dunatov je kazao i da je rano davati prognoze sezone, jer siječanj nije dovoljno reprezentativan mjesec, posebno kada gosti sve više čekaju s ugovoranjem odmora. Ima nekih naznaka zastoja kada je u pitanju klasičan hotelski smještaj, što je vezano uz cijene, krizu i pad vrijednosti valuta u nizu emitivnih zemalja.
– Ipak ima i dobrih naznaka, a kao bliska zemlja i regija posebno oslonjena na privatni smještaj, računamo da bi srpanj i kolovoz bili zajamčeni te se nadamo ponavljanju prethodne sezone. U ovoj kriznoj godini to bi bio izniman uspjeh, složili su se i Dunatov i Grgić.
Sigurno je da značajno uvećanje sredstava za oglase i promidžbu vezana uz ulaganje sredstava s poduzetnicima znače maksimalan efekt temeljem kojeg se u HTZ-u i ministarstu nadaju dobrim rezultatima.
– Pri čemu naravno da stojimo otvoreni i osluškujemo kretanja kod konkurencije, a na poželjnim tržištima spremni da i naknadno interveniramo ili sugeriramo mjere neophodne za maksimalan uspjeh sezone, zaključio je Grgić.