Umjesto tribine održana misa

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
misa_razov
Sebastian GOVORČIN
Misu je predvodio jesenički župnik don Elvis Ražov

Jučer je u župnoj  crkvi Sv. Josipa trebala biti održana javna tribina "Sacramentum Caritatis i neokatekumenski put", ali umjesto tribine  održana je Sveta misa. Navodno je tribina zabranjena iz  viših crkvenih krugova. Na misi  je bilo stotinjak vjernika i 12  svećenika među kojima su bili  don Mario Sikirić, don Elvis  Ražov, don Pavao Šindija i don  Ivica Jurišić, koji su nedavno  javno progovorili o problemu  neokatekumena. Propovijed je  bila u znaku Sacramentum Caritatis ili sakramenta ljubavi,  papinog dokumenta koji govori o euharistiji, izvoru i vrhuncu života i poslanju Crkve,  a upućen je biskupima, kleru,  redovnicima i vjernicima laicima.

Župnik Jasenica Don Elvis  Ražov u propovijedi je znakovito  rekao kako se u nekim zajednicama govori o apostolskoj  crkvi koja je prava.

- Niti jedno razdoblje se ne  smije izdvajati. Liturgijsko vraćanje nije kršćanski. Euharistija je najviše sakramentalno  očitovanje zajedništva u Crkvi i  svaki vjernik koji slavi euharistiju se nalazi u svojoj Crkvi  odnosno Kristovoj crkvi, kaže  Ražov dodajući da zbog toga  ne smije postojati zatvorena  Crkva.

- Od samih početaka se Crkva sabire u Dan Gospodnji,  dan kada je Krist uskrsnuo iz  mrtvih, nedjelju. Umjeće ispravnog slavljenja izvire iz vjerne poslušnosti liturgijskim normama u njihovoj cjelini, jer  upravo taj način slavljenja tijekom dvije tisuće godina osigurava vjerski život. Svećenik  koji zna kako slaviti, mora to  činiti baš kako Crkva kaže i  samo ako se tako radi Krist je  prisutan, kaže Ražov dodajući  da se u liturgijskom pjevanju  treba izbjegavati improvizacija.

- Male skupine moraju biti u  službi jedinstva zajednice, a ne  poticati podijeljenost. To jedinstvo treba pokazati u praksi,  kaže Ražov ističući kako živjeti  u skladu sa nedjeljom znači  živjeti svjestan oslobođenja.
Na kraju propovijedi spomenuti su i mučenici iz Abitine  koji se nisu htjeli pokoriti i ne  slaviti nedjelju, dan Gospodnji.

- Vidljivo je da je sakrament  euharistije, sakrament cijele  Crkve i važnost nedjelje kao  dana Gospodnjeg, kaže Ražov  koji je vjernicima preporučio  čitanje knjiga Duh liturgije,  Dan Gospodnji i Sakrament  ljubavi.

 NEOKATEKUMENSKI PUT I SACRAMENTUM CARITATIS
U evenđelju pročitanom na misi moglo se između redaka  iščitati nepoklapanje Neokatekumenskog puta sa Sacramentum Caritatis. U Vatikanskom priopćenju iz lipnja 2003.  piše kako Neokatekumenski put nije odobren kao pokret ili  redovnička kongregacija već kao itinerarij kršćanske formacije u ponovnom otkrivanju našega krštenja, poštujući i  utvrđujući namjeru onih koji su ga pokrenuli. Neokatekumeni  moraju djelovati u uskoj suradnji sa župnikom ili biskupom.  Mnogima je smetalo njihovo odjeljivanje od župnih zajednica  i euharistija koju su slavili subotom uz simboličke geste ranog  kršćanstva. Proglasom iz 2008. Sveta stolica zahtijeva da im  nedjelja bude glavni dan euharistijskoga slavlja. Prema stavu  Crkve, neokatekumenski put nije sekta niti izdvojena zajednica unutar Katoličke crkve. Prema podacima pronađenim  na internetu neokatekumeni imaju približno milijun vjernika, 3  tisuće svećenika u 105 zemalja, 900 biskupija i 6 tisuća župa,  a postoji i približno 20 tisuća zajednica. Papinsko vijeće za  laike je nakon šestogodišnjeg probnog razdoblja, 2008.  godine potvrdilo statute toga puta. Je li na pomolu novi raskol  unutar Katoličke crkve?
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika iadera
Ti mali Kupčak pišeš članak bez da se informiraš iti malo. ˝U evenđelju pročitanom na misi moglo se između redaka iščitati nepoklapanje Neokatekumenskog puta sa Sacramentum Caritatis...˝ Između kakvih redaka? Kakvo nepoklapanje? Je li ti znaš što je uopće Evanđelje? Taj tekst je jedinstven i neprominjen već stoljećima, a ti govoriš o nekakvin nepoklapanjima...alooo? To je svećenik PROČITA, a ne napisa. To je isto ko da ja kažen: Imam Šefko Omerbašić je znakovito rekao u Kuranu... Možda si mislija na propovid, pa si ju zaminija sa Evanđeljem. Kardinalna greška, ali nadan se da je to to. Moli Boga da nije puno ljudi čitalo ovaj članak. To je isto ko da ja kažen: Imam Šefko Omerbašić je znakovito rekao u Kuranu...
Slika korisnika bkupcak
Hvala na komentaru, napravio sam grešku upisujući evanđelje umjesto propovijed. ERARRE HUMANUM EST.
Slika korisnika suzana
Novi raskol unutar Crkve???!!!!! Dragi moj gospodine Kupčak. Raskol se događa kada netko govori ili čini nešto sto se protivi nauku Crkve ili ide protiv službenog stava Crkve. Koliko ja znam Neokatekumenski put je na blagdan Duhova 2008. godine dobio konačno odobrenje Statuta i time je sva rasprava o tome jesu li ili nisu pravovjerni, za katolike ZAVRSENA. Govoriti da su oni sizmatici je protivno SLUZBENOM STAVU KATOLICKE CRKVE.
Slika korisnika suzana
Osim toga, mislim da don Razov nije mislio ono sto ste Vi naveli u clanku. Ipak je on katolicki svecenik i ne bi nikada govorio nesto sto se protivi sluzbenom stavu CRKVE.
Slika korisnika Istinko
Dragi uredniče, u članku vašeg novinara nalazi se nekoliko grubih povreda materijalnih činjenica. 1. Navodna zabrana? Napisali ste da je tribina navodno zabranjena iz viših crkvenih krugova. Ne znam otkud vam ta informacija. Župnik je javno, pred svim vjernicima, nekoliko minuta prije početka sv. mise pročitao pismo nadbiskupa mons. Ivana Prenđe u kojem izričito stoji da je Nadbiskup zabranio tribinu koja se trebala održati s temom "Sacramentum Caritatis i Neokatekumenski put". Riječ je o Papinom dokumentu koji govori o sakramentu euharistije. Govoreći od navodnoj zabrani vi ste, svjesno ili nesvjesno, stvorili prostor za različite insinuacije o tim visokim crkvenim krugovima. Ne znam zašto vam je trebala ta očita negacija javno poznate informacije. Time ste i župnika koji je pročitao Nadbiskupovo pismo proglasili lašcem. 2. Spominjete da je na misi bilo 12 svećenika. Njihova imena i lica niti navodite niti slikom prikazujete. Spominjete doduše imena nekih svećenika koji su progovorili o dotičnoj temi u drugim glasilima. No, i tu ne spominjete svu petoricu nego samo četvoricu. Zašto? Zašto je uopće potrebno spominjati petoricu koja s ovim događajem nemaju nikakvu posebnu vezu, osim da su prethodno nešto govorili na drugim mjestima i u drugim glasilima. Krije li se iza toga neka namjera? 3. Propovijed nije bila u nikakvom znaku, nego doslovno čitanje teksta Papine pobudnice, uz jedan ili dva komentara. Prema tome, stavljate u usta Propovijedniku riječi koje uopće nisu njegove, nego Papine. Zašto? Zar to nije bilo jasno i iz prezentacije koju se moglo i vidjeti, a ne samo slušati. 4. Iz slike i teksta je bilo vidljivo da Propovijednik nije predvodio svetu misu, jer na sebi nije imao misnicu. Dakle, očito je da je netko drugi predvodio euharistiju. Ni tu činjenicu niste naveli, nego Propovijednika krivo proglašavate i Predvoditeljem misnog slavlja. Da ste donijeli sliku svih koncelebranata, vjerojatno bismo bili u mogućnosti i sami zaključiti tko je bio predvoditelj misnog slavlja. Možda još nije kasno da tu sliku i stavite, bar na internetski portal. Otklonili bismo onda svake sumnje. 5. Tribina s gore navednom temom se očito nije održala, jer je bila zabranjena. Svećenici su umjesto tribine slavili svetu misu i prikazali je za jedinstvo u Crkvi, Svetoga Oca i mjesnog Biskupa. U misi se uopće nije spominjao Neokatekumenski put. Stoga je nerazumljivo zašto vi spominjete Neokatekumenski put. Još nejasnije je zašto na kraju spominjete mogući raskol. O njemu nije bilo nikakvog spomena. Dapače, molitve i sama sveta misa bile su upućene za jedinstvo. Tko bi to onda trebao učiniti raskol. Jel možda Sveti Oca koji nam upućuje spomenutu pobudnicu Sacramentum Caritatis. Kad ju je uputio nije imao namjeru s njom ukrašavati naše police za knjige, nego je namjera bila da se o njoj govori i da se po njoj postupa. U tu svrhu je i predstavljena u tematskoj propovijedi na svetoj misi. Nadam se da ćete uvažiti naše primjedbe i ispraviti spomenute netočnosti. S poštovanjem