Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Gradska vlast pogoduje Taxi Luliću i Taxi Denisu!

19.03.2012. 23:00
Gradska vlast pogoduje Taxi Luliću i Taxi Denisu!


Taksisti robovlasnici iskorištavaju svoje radnike. Umjesto da rade 7, ti ljudi rade 12 sati dnevno. To prelazi svaku mjeru i granicu. Na taj način obrtnici zarađuju po 100 sati mjesečno po radniku, dakle ostvaruju višak od 100 neplaćenih sati, tvrdi Šimunov


Nakon prijevoznika, testilaca, alatničara, građevinara, trgovaca, brodograditelja, u Zadru su prvi put prosvjedovali i taksisti. Prosvjed je jučer na zadarskom autobusnom kolodvoru organizirala Sindikalna podružnica samostalnog sindikata taksista Zadar, uz podršku pravnog zastupnika SSSH-a Vedrana Uranije.
Predrag Šimunov, sindikalni predstavnik samostalnih taksista u Zadarskoj županiji, ističe da zadarski taksisti prosvjeduju zbog onemogućavanja prava na rad i zaradu od strane nelojalne konkurencije. Kao primjer nelojalne konkurencije zadarski taksisti navode Taxi Lulić i Taxi Denis.
Nevažeće dozvole
– Najveći je problem što je Grad Zadar izdao 110 dozvola. Pola tih dozvola koristimo mi, samostalni taksisti, a druga polovica taksista zaposlena je kod ostalih obrtnika. Oni preko zime odjavljuju svoje zaposlenike, no zadržavaju izdane dozvole. To je veliki problem, zbog čega smatramo da treba ukinuti 10 do 20 posto dozvola, kaže Šimunov, dodajući da su taj problem pokušali riješiti s gradskom vlasti, no nisu uspjeli.
U Gradu Zadru, kako kaže Šimunov, drže da je taj problem u nadležnosti inspektorata i ne žele se u to miješati. Šimunov tvrdi da pojedine grupacije taksista to iskorištavaju, tako da subotom radnici rade na crno i po 12 sati.
– Taksisti robovlasnici iskorištavaju svoje radnike. Umjesto da rade 7, ti ljudi rade 12 sati dnevno. To prelazi svaku mjeru i granicu. Na taj način, obrtnici zarađuju po 100 sati mjesečno po radniku, dakle ostvaruju višak od 100 neplaćenih sati, čemu mi nikako ne možemo konkurirati, govori Šimunov, dodajući da paralelno s tim Grad Zadar ograničava starost vozila za obavljanje taksi službe na pet godina.
S takvim ograničenjem, kako ističe Šimunov, u prednosti su oni koji imaju 10, 20 pa čak i 30 radnika. Zahvaljujući neplaćanju prekovremenih sati 100 sati mjesečno po radniku, skupi se novac za kupiti nov auto. Samostalni taksisti toj računici ne mogu konkurirati.
Pogodovanje Luliću
– Uz to, Grad Zadar ograničio nas je i cijenama, za tri eura vozimo pet kilometara! Sa sadašnjim cijenama goriva mi više ne možemo tako raditi. Tražimo od Grada Zadra da u dogovoru s taksistima uvede jedinstvenu, minimalnu cijenu prijevoza, a ne da je sami određuju, kaže Šimunov, ističući da Grad Zadar postojećim uvjetima pogoduje Luliću, Denisu i ostalima.
Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH, navodi da zadarskim taksistima treba omogućiti da rade jer posla ima. U zadarskom slučaju, gdje pojedini taksisti na crno rade i preko 100 sati mjesečno, kako kaže Uranija, zakazale su mjerodavne gradske i državne institucije. Iz tog razloga traži se njihova hitna i efikasna reakcija.
U protivnom, Uranija ne isključuje odlazak zadarskih taksista u Zagreb, na Markov trg, gdje se ponovno nakon 8 godina dopušta održavanje prosvjeda.