LOŠE VIJESTI »S NEBA« I »IZ MORA« Zračna luka Zadar i Gaženica umjesto rekorda - »na čekanju«

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Ništa od očekivanja rekordnih sezona
Umjesto rekorda u kojima smo očekivali promet od milijun putnika u Zračnoj luci Zadar (dakle pola milijuna avio gostiju) i preko 200.000 kruzerskih putnika, sada smo svedeni na iščekivanje kakvog takvog prometa. Kruzerski promet će se bitno sporije oporaviti, dok kod zračnog još nije sve izgubljeno
Hrvoje JELAVIĆ/PIXSELL
Ryanair je otkazao značajan broj letova kao i bazu u Zadru

Zračna luka Zadar značajna je »žrtva« coronavirusa jer od početka letova u ožujku nema ništa, i travanj je cjelokupno više nego upitan, a od ovogodišnje baze Ryanaire nema ništa. Nakon lanjskog iznimnog rekorda sa preko 800.000 prevezenih putnika i čak 40-tak najavljenih novih letova Zračna luka Zadar sa preko 70 linija očekivala je »kao od šale« premašiti milijun putnika, a što je sad sve više nego upitno.
I Lučka uprava Zadar, odnosno nova luka Gaženica, kao i stara kruzerska luka u Gradu (Poluotok) zjapit će najvjerojatnije prazne najmanje nekoliko mjeseci. Tako se ni ovdje, nakon lanjskog rekorda sa 180.000 putnika i nade u premašivanje 200.000 u ovoj godini, sa 157 najavljenih ticanja, ne da ne mogu nadati rekordima već i ne mogu znati koliko će prometa uopće biti.

Ryanair se oglasio prvi

Prvi je reagirao prvi partner Zračne luke Zadar, koji je prvi i trebao krenuti, s odjavom oko 150 letova kroz ožujak i prvi dio travnja, no to je bio tek početak. Zračna luka Zadar najprije je obaviještena od strane Ryanaira da se zbog situacije s korona virusom, na žalost, ukidaju letovi na pojedinim linijama u travnju, najviše iz Dublina, Londona, Bruxellesa i Stockholma, dok su tad Beč, Prag, Göteborg, Dűselldorf i Karlsruhe namjeravalo održavati.
Ryanair je trebao krenuti 29. ožujka s čak 32 destinacije, od čega 12 novih linija. Štoviše Zadar je trebao biti »zatrpan« novim linijama odnosno gotovo 40-tak njih (istina ne tolikog intenziteta i sezone letenje kao kod Ryanaira), što je sad sve upitno. Sama ona prva objava Ryanaire govorila je o gubljenju oko 50 posto prometa u travnju, dok se sad radi o puno većim štetama. Sredinom ožujka Ryanair je potvrdio da je njegova planirana ljetna baza u Zadru otkazana, odnosno da je baza, kojom bi Lauda trebao upravljati u ime Ryanaira, sada odgođena do ljeta 2021. godine. Inače ovdje su planirali stalno stacionirati tri zrakoplova sa propadajućim osobljem tijekom kroz gotovo 8 mjeseci.
- Ryanair žali što će ta odluka rezultirati nizom otkazanih letova. Svi pogođeni putnici danas su primili obavijesti e-poštom o otkazivanjima letova. Putnici kojih se ovo tiče moći će birati između punog povrata ili putnog kredita koji će se moći iskoristiti na letovima Ryanaira u sljedećih 12 mjeseci - napisali su u službenom priopćenju.
Najveće »žrtve« otkaza mahom niskotarifnih prijevoznika, osim Zračne luke, biti će iznajmljivači soba i apartmana posebice po samog gradu Zadru, ali će stradati i sav turizam, ugostiteljstvo, prijevoz, rent-a-car, agecije,...odnosno cjelokupno gospodarstvo županije.
Tragom Ryanaira krenuli su i EasyJet i drugi, te je preme riječima dužnosnika Zračne luke za sad nije ralno očekivati letove prije lipnja!

Kruzeri posebno ugroženi

Posebno teška situacija sa kruzerima kod kojih je međunarodno pa gotovo i prekooceansko putovanje neizostavno, a sada imamo tri kruzera na svijetu u karanteni. Štoviše jednoga - Diamond Princess sa 696 zaraženih (7 umrlih) u Japanu drže već mjesec dana u izolaciji, a Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) u redovitim objavama prati ga kao »državu za sebe«. Drastične priče o nekoliko blokiranih kruzera i klaustrofobičan osjećaj, nemogućnost bijega, odbijanje zamalja da ih prime,.. zasigurno će imati i dugoročno negativne posljedice. Dakle nakon 180.000 putnika, dovršenja i svjetskog upoznavanja sa potencijalima Gaženice (pa i naše nade da će se početi naplatom turističke pristojbe na kruzerima zarađivati dodatni novci) sada nade u 157 ticanja i preko 200.000 putnika definitivno otpadaju.
Ovdje su i mali kruzeri Artemis i Athena morali odustati, a prvi veliki Aidablue najavljena za 11. travanj, i onda svaki tjedan dalje, zasigurno neće doći jer joj je matična luka (home port) Venecija, kao i većini. Inače smo za travanj imali u najavama u Lučkoj upravi Zadar i Oceanu i Albatros i Silver Spirit i valjalo je očekivati 12-13.000 putnika, i još 2-3.000 članova posade. Gotovo je sigurno da će i svibanj ovdje izostati, a za dulje, kao i od svega drugoga valja čekati. No, sigurno je da će se ovaj, inače jedan od najbržerastućih segmenta turizma, najteže odnosno najsporije oporaviti. Ljudi će se najteže odlučiti na ukrcavanje u kruzer kad i bude naznaka prelaska ovog problema, te su sve projekcije za ovu godinu bespredmetne.
 

Svjetske zrakoplovne kompanije traže državnu pomoć

LONDON - Zrakoplovne kompanije obustavile u najviše letova u povijesti zrakoplovstva, pozivajući vlade u pomoć kako bi prebrodile razdoblje sloma potražnje zbog epidemije koronavirusa.
Vlade širom svijeta uvele su karantenu i ograničile kretanje kako bi spriječile širenje zaraze koronavirusom. Izgledi za avioprijevoznike dodatno su se pogoršali nakon što je Španjolska proglasila izvanredno stanje, SAD proširio ograničenje putovanja na Veliku Britaniju i Irsku, a Australija i Novi Zeland zatražili samoizolaciju svih putnika. Njemačka je savjetovala građanima da ne putuju u inozemstvo ako nemaju uistinu ozbiljan razlog.
Vlasnik British Airwaysa IAG, easyJet i Air France-KLM pridružili su se brojnim aviokompanijama koje su gotovo u potpunosti prizemljile zrakoplove. IAG će tako u travnju i svibnju smanjiti kapacitete za minimalno 75 posto i odgoditi odlazak u mirovinu izvršnog direktora Willieja Walsha. Niskobudžetni prijevoznici Ryanair i easyJet također planiraju prizemljiti većinu flote a britanska je kompanija zatražila i pomoć vlade.
Tri glavna svjetska zrakoplovna udruženja oneworld, SkyTeam i StarAlliance povukla su neuobičajen potez, pozivajući zajedničkim priopćenjem vlade da im pomognu nositi se s »izazovom bez presedana«.
Njemačka, francuska, nizozemska i britanska vlada poručile su da razmatraju načine pomoći industriji.
»Takav pad potražnje još nismo vidjeli. Normalizacija se ne nazire«, stoji u izvješću savjetnika za zrakoplovstvo CAPA koji predviđa da će većina svjetskih zrakoplovnih kompanija propasti do lipnja ako im vlade ne pomognu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno