Tvrtka koja posluje prema najstrožim uzancama svjetske tržišne ekonomije svojevremeno je i u ovoj novini dobila negativni publicitet zbog smanjenja zaposlenosti, pa zaslužuje da sad kažemo kako prva uvećava zaposlenost
Jedna od najsnažnijih “gazela” ovdašnje ekonomije, benkovačka tvrtka TCG Metalni lijev “utopila” je svoje natječaje za radna mjesta u mnoštvo sezonalnih navala natječaja za pomoćne i ugostiteljske poslove vezane uz turizam, te skoro prošla neopaženo.
– Mi smo ovog trenutka na 320-330 radnika, što znači da smo vratili značajan dio zaposlenosti koju smo imali pred razbuktavanje krize. Nisam želio o tome govoriti jer u ovoj se zemlji prečesto čini iluzorno pričati o proizvodnji i gospodarstvu. Nisam ni onda kada je kriza zahuktala i kada je bilo jasno da moramo poduzeti korake za spas tvrtke. Znate da je bilo nužno smanjiti broj zapsoelnih i udjel troškova shodno tome što su narudžbe enormno padale. Tako je sad normalno da s naraslim narudžbama uzimamo ljude na posao, kazao nam je direktor tvrtke Željko Uzelac bez euforije, ocjenjujući da je najteže davati dugoročnije procjene.
– Prije svega smo vezani za narudžbe u europskoj automobilskoj industriji. Ona je prva pala pod udar krize, i bila je istiski teška, sada su stvari naizgled dobre, zaključuje Uzelac.
Jedna lasta ne čini proljeće, valja odmah kazati, ali nas svakako raduje da imamo tvrtki koje naznačuju prolazak krize. Preko 320, gotovo 330 proizvodnih radnika metalske struke, natječaji za posao na koje se iskazuje velik interes, izvoz u rastu, ovog su trenutka podaci o Metalnom lijevu TCG Benkovac.
Relanost je kada je zadarsko gospodarstvo u pitanju drugačija. TCG je svojevremeno dorastao do drugog izvoznika Zadarske županije, čemu će se nadamo se i vratiti. Izvozno orijentirane i proizvodne tvrtke, uz to umrežene u svjetsku ekonomiju, rijetkost su u Zadarskoj županiji. Takve su tvrtke prve koje osjete i ako su pametne reagiraju na krizu makar se svima takva reakcije činila negativna – smanjenje zaposlenih te time i troškova a zbog nestanka potrebe za dijelom radnika. No takve tvrtke prve osjete i pozitivne promjene i reagiraju – zapošljavanjem i rastom izvoza.
Uostalom, više smo puta pisali u koje sve europske automobile su ugrađeni ljevani dijelovi iz benkovačke tvornice.
Većina zdarskih tvrtki, čak i onih rijetkih proizvodnih, vezana je za domaće tržište a tu je kriza nešto drugačija, kao i trenutne platežne mogućnosti kupaca. U najmanju će ruku potrajati.
Kada je automobilska industrija u pitanju, upuštati se u teške procjene nije zahvalno. Europski pa i svjetski analitičari dvoje je li ona stvarno u rastu i izlazu iz krize, ili je stanje dijelom odraz niza mjera koje su velike svjetske ekonomije provodile da bi potakle potrošnju odnosno kupnju automobila. No ovog trenutka prodaja je u većini najsnažnijih zemalja dobra.
najnovije
najčitanije
Zadar
NOVI SMJER
Prirodoslovno-grafička škola Zadar uvodi novosti u svoje programe, donosimo detalje
Županija
PEKARSKA REVOLUCIJA
Pakoštanac Karlo Vulin o pekarskoj revoluciji: ‘Dugo smo tražili idealnog partnera za ovakav projekt’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PIJAN ZA VOLANOM U Šopotu vozio s više od 1.30 promila, ranije mu ukinuta vozačka
Nogomet
Gostovanja
Loše vijesti za španjolske navijače, LaLiga od sljedeće godine i u – SAD-u
Crna Kronika
UHIĆEN
Muškarac u Zadru vozio moped s nepripadajućim registarskim pločicama, uhićen je
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Zadar
HEP JAVLJA