Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Miljenko Manjkas ulazi u vlasništvo Radio Centra?

Autor: Vanja Mirčeta

19.05.2010. 22:00
Miljenko Manjkas ulazi u vlasništvo Radio Centra?

Foto: Filip BRALA



Kontrolu nad 50 posto vlasništva zadržat će Golem i Blašković, dok ostalih 50 posto preuzima još uvijek javnosti nepoznata pravna osoba, koja je izvršila kupoprodaju poslovnih udjela
Iako su prije dvije i pol godine vlasnici Radio Centra, Dejan Golem i Ivica Blašković tvrdili kako se ova postaja neće prodavati, nijednom od tadašnjih ponuđača koji su bili zainteresirani za udio vlasništva pa do potpunog preuzimanja, danas se situacija ipak promijenila. Za tjedan dana, dosadašnji vlasnici ove radijske postaje izaći će u javnost s informacijom o promjeni vlasničke strukture unutar tvrtke. Kontrolu nad 50 posto vlasništva zadržat će Golem i Blašković, dok ostalih 50 posto preuzima još uvijek javnosti nepoznata pravna osoba koja je izvršila kupoprodaju poslovnih udjela. Što se tiče strukture posla na Radio Centru će i dalje djelovati predsjednik uprave i Skupština društva. U toj varijanti i u novoj konstelaciji Golem, kako kaže, ostaje na svojoj funkciji dok ga Skupština ne smijeni, ukoliko bude imala razloga za to. Blašković i dalje ostaje član Skupštine.
– Radio Centar je našao strateškog partnera u prodaji 50 posto poslovnih udjela. Suvlasnik tih 50 posto poslovnih udjela je pravna osoba, o kojoj još ne mogu govoriti. Što se tiče podataka vezanih uz strukturu vlasništva, mi kao nakladnici elektronskih medija imamo zakonsku obvezu objaviti svaku promjenu vlasništva, kako u Narodnim novinama, tako i u tijelima koji nam daju dozvole i koncesije. To ne želim objaviti na način da dam izjavu za medije prije nego što se službeno krene u objavu promjene strukture vlasništva. To je samo iz razloga protokola, a ne neke tajnosti. To je standardna procedura koju prvo treba provesti Trgovački sud, nakon čega slijedi službena obavijest, pa bi bilo prilično neozbiljno da obavijest dajem bilo kojem mediju prije nego što to dobijem od institucije koja je zakonski na to obvezana. Nakon te procedure, u roku nekih tjedan dana, nova struktura vlasništva će biti objavljena u javnosti, naglasio je Golem.
Prema neslužbenim izvorima, s obzirom da i “tajni” suvlasnik ima veze s nakladništvom u elektronskim medijima sve informacije nas dovode do imena Miljenka Manjkasa, osnivača Soundset mreže, pandana Media servisu, no koja radi cijelu produkciju, ima svoje glazbene pakete, itd. Manjkas je široj populaciji poznatiji po karijeri koja je počela u drugoj polovici 90-ih, kada je po preporuci Ivića Pašalića postavljen za urednika emisije “Motrišta” na HTV-u. Ondje je svojedobno bio i urednik informativno-dokumentarnog programa te urednik redakcije unutarnje politike pri informativnom programu HTV-a. U to vrijeme bio je osoba od iznimnog povjerenja predsjednika Tuđmana i Ivića Pašalića. Nakon niza manje bitnih poslova, a zatim i onoga zamjenika direktora u informativnom programu Nove TV, Manjkasovo imenovanje na funkciju glavnog urednika Večernjeg lista bio je vrhunac njegove novinarske karijere. Nakon smjene preuzeo je čelno mjesto na portalu Blue net zamišljenog kao informativni servis ne samo Plavog radija i Radija Cibone već i niza lokalnih radiopostaja u Dubrovniku, Solinu, Rijeci i Bjelovaru, koje su bile pod kontrolom Ivića Pašalića, kako je tada izvještavao Nacional. Karijera Miljenka Manjkasa od početka je bila vezana uz Ivića Pašalića.
– Suvlasnik 50 posto poslovnih udjela je pravna osoba, a ne Miljenko Manjkas. Društvo ima više vlasnika, a je li Miljenko Manjkas unutar njega, ja to ne znam. Ono što ja znam je samo podatak tko je direktor tog društva, a vlasnička struktura tog društva me ne zanima. To društvo je suvlasnik Radio Centra. Ono što mene kao prodavatelja zanima je njihova likvidnost, djelatnost, da je sve pravovaljano te da ja u kombinaciji u kojoj sada jesam imam zasigurno bolje predispozicije za daljnji razvoj Radio Centra u odnosu na prethodne tri godine, istaknuo je Golem.
 


Troje djelatnika ostaju bez posla


Strateškim povezivanjem i promjenama u udjelu suvlasništva nad ovom zadarskom radijskom postajom doći će i do određenih kadrovskih promjena unutar samog Radio Centra. Naime, neki od djelatnika postat će tehnološki višak te u skladu s time ostati bez radnog mjesta.
– Što se tiče prodaje, radi se isključivo o strateškom vezivanju. Nije točna informacija da je Radio Centar prodan, da ga se netko rješava, niti je točna informacija da će puno ljudi dobiti otkaze. Radio Centar za razliku od ostalih elektronskih medija u Zadru nema honorarnih djelatnika i to odgovorno tvrdim. Ja, kao suvlasnik u prethodnoj i novoj varijanti, kao predsjednik uprave i direktor mogu dati točnu izjavu. Radio Centar od početka ima 12 stalno zaposlenih da djelatnika. U novom vlasničkom odnosu koji će se dogoditi ovom simbiozom dolazi samo do rekonstrukcije načina rada, jer s obzirom strateški partner ima veze za nakladništvom u elektronskim medijima te sam proizvodi određene segmente programa, jedan dio programa koji smo mi do ovog trenutka proizvodili sami, sada više nemamo potrebu proizvoditi te automatski s tim dobivamo problem s viškom kadra, to je jedini razlog otpuštanja trojice djelatnika. Radi se o jednostavnim razlozima koji nemaju veze sa nepodobnošću, neposlušnošću ili bilo čime što ima negativan predznak, već se radi o klasičnoj racionalizaciji u uvjetima u kojima jesmo, kazao je Golem dodajući kako otkazi nisu bili uvjet strateškog partnera, već prirodan slijed događanja vezan za dio priče koji imaju u svom dogovoru u vezi budućih planova.




 


Radio Centar se umrežava u Soundset mrežu


Ovom promjenom suvlasničke strukture Radio Centar se umrežava u Soundset mrežu. Soundset je nacionalna mreža lokalnih radio postaja. Čine ju Plavi Radio iz Zagreba, Terezija iz Bjelovara, Kult iz Varaždina, Plus iz Osijeka, Radio 049 iz Krapine, Radio 1 iz Oroslavlja, Salona iz Solina, Kaštela iz Kaštela te riječki Porto Re.
– Hrvatski radio se pozicionira tržišno kao HR mreža, to vidite i po reklamama koje se vrte po svim Hrvatskim radijima i Hrvatskoj televiziji. Osim HR mreže postoji i Jadranska mreža u kojoj su se udružile radio postaje od Dubrovnika do Rijeke, a među njima je i zadarski Novi radio. To je isto jedna simbioza radijskih postaja kojom se na tržište izlazi jedinstveno. Ovog trenutka na tržištu elektronskih medija imate problem s malim postajama diljem Hrvatske koje ne mogu dobiti dovoljnu količinu velikih klijenata, a u ovoj varijanti Soundset mreže, Jadranske mreže ili HR mreže zapravo nastupaju tako da se komercijalno plasiraju kao jedan brend i prodaju svoj redovni prostor na način da prodaju jedan brend. To je izričito tržišno komuniciranje u ovom trenutku koje je neminovno da bi funkcionirali zdravo i dalje napredovali, zaključio je Golem.