Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Juke – ni u kom slučaju “joke”

Autor: Edi Prodan

19.07.2010. 22:00
Juke – ni u kom slučaju “joke”


I ma koliko nazivom Juke djelovalo kao “joke” (vic, šala), Nissanov najnoviji SUV mezimac je vrlo ozbiljno vozilo
Nissan – ili apsolutni majstori za vrhunske SUV-ove neobičnih, skoro pa i nespretnih naziva (Qashqai je iransko pleme, primjerice) prošlog je tjedna u Njemačkoj predstavio svoj najnoviji uradak – Juke. I ma koliko vas odmah vuklo na “joke”, što prevedeno na hrvatski znači šala ili vic, Juke se zapravo čita kao “džuk” što u terminologiji američkog nogometa znači “izbjegavanje, “fintiranje” protivničkog beka kako bi se nesmetano došlo u šansu za zgoditak”. A kada se podrobnije promotri njegove karakteristike uočava se kako bi uistinu mogao zaobići konkurentske modele i pogoditi u središte zanimanja kupaca. Nadalje, riječ je o dimenzijama nevelikom ali zato sposobnom i nadasve originalnom automobilu.
Iztgled je na granici – stripovskog poimanja automobila. Naglašene, skoro prenaglašene linije prednjeg dijela pomalo začuđuju svijetlima koja izgledaju poput velikih “maglenki” a i samo dno maske ima elemete lego-slagalica. Ipak, sve je zajedno prepoznatljivi Nissanov stil koji istodobno priziva Murano i Qashqai. Straga je priča još bliža navedenim modelima a u unutrašnjosti, kako bi rekli današnji naraštaji – prava “ludnica”. Izbor boja slijedi vanjštinu, funkcionalnost je vrhunska a razigranost – skoro nepojmljiva za golemu većinu današnje dosadne klasike.
Za dimenzije Jukea mnogi će reći “točno kol’ko treba”. I bit će u pravu. Nešto duži od četiri metra jednako je suveren u gradskim gužvama i na putovanjima. Neki bi dodali – kraćim ali, pitamo se: koliko je vozača koji kad krenu na putovanje dnevno prelaze više od 500 – 600 kilometara? Malo, vrlo malo stoga je jasno kako je Juke sasvim dobar i za četiri putnika, i za dulja putovanja. Mada će im u prtljažniku itekako nedostajati mjesta.
Možda će im naizgled nedostajati i ponuda motora, nekako nam se čini da Jukeovom tijelu odlično pristaju benzinac zapremine 1,6 litara sa 117 KS kao i popularni 1,5-litreni dizelski dCi sa 110 KS. Ima i još nešto za “ekstremiste”. Riječ je o turbo verziji 1.6 benzinca što razvija čak 190 KS. Priča je to o motoru kojem za dosezanje “stotke” treba samo 8,4 sekunde a maksimalna mu je brzina 200 km/h. S obzirom da će pretežiti kupci Jukea biti mladi ljudi, razumljivo ali ako se ipak pridržavamo razuma, izbor bi pao na dizelski agregat. Njegova je dinamika dobra (0 do 100 km/h 11,2 s, maksimaklna brzina 175 km/h) a prosječna potrošnja očaravajuće niska – samo 5,1 litru uz 134 g/km emisije CO2.
Automobil donosi i tri razine opreme klasičnog Nissanovog nazivlja – visia, acenta i tekna – a omogućen je i izbor pogona na prednju osovinu ili na sve kotače.
U svakom slučaju Juke je osvježenje koje po svim svojim karakteristikama nastavlja put još jedne japanske uspješnice što je i u Hrvatskoj osvojila tisuće kupaca. S obzirom na izgled Jukea – bit će pravi mamac za mlađe kupce a kako bi mu i cijene mogle biti prihvatljive, čini nam se da ćemo ga često susretati na hrvatskim cestama.
 


 BROJKE


D/Š/V: 4135/1765/1570 mm
Međuosovinski razmak: 2530 mm
Težina: 1247 kg
Prtljažnik: 251 l
Pneumatici: 205/60 R16
Otpor zraka: Cx 0,35
Rezervoar: 46 l