EUROPA U ŠKOLI: Mislav i Lucija nagrađeni putovanjem u Njemačku

Slika korisnika valentinam
ZADRANI NA NATJECANJU
Žiri je oduševio Lucijin rad nazvan "Mir i sloboda u moderno doba", kojim je željela poslati poruku o povezanosti Europe, naslikavši neke od poznatih europskih građevina povezanih mostovima, te golubicu koja simbolizira mir. Mislav je napisao prvonagrađenu priču o uraru Šišku
Arif SITNICA
Zadrani Mislav Duilo iz 2.a Strukovne škole Vice Vlatkovića i Lucija Čulina iz 3.d razreda Gimnazije Vladimira Nazora

Zadarski srednjoškolci Lucija Čulina i Mislav Duilo vratili su se ovih dana iz Njemačke, gdje su sudjelovali na međunarodnom susretu ovogodišnjih dobitnika nagrada „Europa u školi". Riječ je o međunarodnom i nacionalnom natjecanju koje su u Hrvatskoj ove godine 24 put za redom organizirali Europski dom Zagreb i Europski pokret Hrvatska, a povodom proslave Dana Europe. Najuspješniji učenici u tri natjecateljske kategorije - likovnog, literarnog i glazbenog izričaja imali su tako prigodu tjedan dana boraviti na susretu mladih iz Europe u njemačkom gradu Otzenhausenu. Među petero učenika iz Hrvatske bili su i Zadrani Lucija Čulina iz 3.d razreda Gimnazije Vladimira Nazora i Mislav Duilo iz 2.a Strukovne škole Vice Vlatkovića, smjera tehničar za računarstvo.

Likovni i literarni izričaj

Lucija je na ovom međunarodnom i nacionalnom natjecanju pod vodstvom svoje mentorice i profesorice likovne umjetnosti Ivanke Radulić, osvojila 1. mjesto u kategoriji likovnog izričaja, dok je Mislav pod vodstvom mentorice i profesorice hrvatskog jezika Ivane Pandžić prvo mjesto osvojio u kategoriji literarnih radova.

Među velikom konkurencijom likovnih radova, na podtemu „Zidine europskih dvoraca pričaju priče iz prošlosti“ žiri je oduševio upravo Lucijin rad nazvan "Mir i sloboda u moderno doba", kojim je ova nadarena gimnazijalka željela poslati poruku o povezanosti Europe, naslikavši neke od poznatih europskih građevina povezanih mostovima, te golubicu koja simbolizira mir. Njen kolega iz Strukovne škole Vice Vlatkovića imao je pak zadaću napisati rad na temu „Škrinja znanja – umjetnički i tradicijski obrti“. Mislav se odlučio obraditi temu o propadanju starih obrta, pa je tako nastala prvonagrađena priča o uraru Šišku koji se teško nosi s nestajanjem svog zanata.

Ovo dvoje talentiranih zadarskih učenika provelo je tjedan dana u Njemačkoj, gdje su zajedno s ostalim najuspješnijm učenicima ovog natjecanja iz drugih europskih zemalja sudjelovali na raznim seminarima i sastancima. Njima su se kod učenika nastojale razvijati vještine koje će im pomoći da se što uspješnije suoče s izazovima modernog društva, što je i jedan od glavnih ciljeva natjecanja "Europa u školi", pedagoške aktivnosti koja je službeno priznata u mnogim rezolucijama i preporukama europskih institucija, kao i u službenim dokumentima izdanim od strane nacionalnih pedagoških autoriteta.

Seminari, radionice, izlet u Strasbourg

Uvođenjem europskih tema u školstvo ovaj međunarodni projekt ima za cilj, uz pomoć učitelja i profesora, potaknuti mlade da poboljšaju svoje znanje i razumijevanje vlastite kulture, te postanu svjesni građani Europe,

- U Njemačkoj nam je bilo super, bilo je to jedno nezaboravno putovanje i iskustvo koje ću uvijek pamtiti, kaže Lucija i dodaje kako su svakog dana od 9 do 12 sati sudionici ovog susreta imali seminare, nakon čega je slijedila dvosatna pauza, a onda sastanak.

- U okviru seminara organizirane su radionice na kojima smo međusobno komunicirali, te smo izrađivali plakat o kulturnoj baštini u svojoj zemlji, a napravili smo i video, kaže dalje Lucija i navodi da je za sudionike ovog susreta bio organiziran i izlet u Strasbourg.

- Navečer smo imali slobodno, družili smo se međusobno, posebno nas petero iz Hrvatske, a s nekim kolegama ostat ćemo i dalje u kontaktu, kaže još Lucija, koja je za svoj likovni rad već nagrađivana brojnim priznanjima, a sudjelovala je na više od 45 izložbi slika u Hrvatskoj i u inozemstvu. Luciji će ovo nagradno putovanje, isto kao i njenom zadarskom kolegi, ostati u lijepoj uspomeni.

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno