Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Zašto putnici trajekta moraju 15 minuta udisati ispušne plinove?

22.07.2018. 08:40
Zašto putnici trajekta moraju 15 minuta udisati ispušne plinove?


Putovanje Jadrolinijinim trajektima koji prometuju u zadarskom akvatoriju izaziva negativne reakcije dijela putnika koji su najviše ogorčeni nepoštivanjem propisa o zabrani boravka u trajektnoj garaži tijekom plovidbe. Naime, otkako s dolaskom toplog vremena sve više putnika boravi na palubi, raste njihovo nezadovoljstvo zbog ponašanja ogromne većine vozača koji još tijekom plovidbe ulaze u svoja vozila i pale motore.
– Još prije Puntamike skoro svi vozači upale motore i tako 15-tak minuta, koliko još treba do luke u Gaženici, moramo putovati u buci i udisati ispušne plinove. Često su na trajketu i kamioni, pa onda zamislite kakva je to buka i smrad. Pretpostavljam da to rade zbog uključivanja klime u vozilima, ali posada bi ih trebala upozoriti da se motori smiju upaliti tek neposredno prije pristajanja, ili još bolje tek kad se putnici- pješaci iskrcaju jer oni ionako imaju prednost pri izlasku iz trajekta, opisao nam je ogorčeno jedan mještanin iz Rivnja koji se često vozi trajektom Sv. Juraj i boravi na palubi, odmah iznad garaže.


Poštivati upute o sigurnosti
Na ovakve pritužbe putnika iz Jadrolinije Rijeka stigao je sljedeći odgovor:
– Tijekom putovanja do dolaska broda unutar lučkog bazena radi pristajanja, u vozilima smještenim u teretnom prostoru brodske garaže ne bi se smjeli nalaziti niti zadržavati vozači, a ponajmanje ostali putnici. Natpis takvog sadržaja Jadrolinija je, upravo iz razloga provedbe propisa RH glede sigurnosti putnika, dala izraditi i postaviti na svim brodovima i to na mjestima jasno uočljivim putnicima. Nažalost, upravo pitanje kojeg postavljate dokazuje da su vrlo mali pomaci u provedbi zahtjeva glede sigurnosti i da će trebati dulji period da ih se putnici pridržavaju, posebice vozači motornih vozila. U svim teretnim prostorima odnosno garažama stoji jasno vidljivo upozorenje da se vozači tijekom plovidbe ne smiju nalaziti u vozilima, navode u Jadroliniji, te dodaju:
– Jadrolinija ne može, i nije opravdano od nje očekivati da provodi propise na najstroži način, kao što je to npr. neisplovljenje sve dok i zadnja osoba ne napusti garažu ili slično kada se prilazi luci jer bi to uvelike utjecalo na red plovidbe, ne samo jednog već i ostalih brodova koji održavaju svoje linije. Stoga se mole svi putnici koji koriste usluge Jadrolinije da poštuju upute glede sigurnosti i sprječavanja onečišćenja mora,  kako bi se svima osigurao siguran prijevoz i poštivanje zadanih propisa, stoji u odgovoru ove brodarske tvrtke iz koje ovim putem apeliraju na važnost odgovornog ponašanja svakog putnika, kako bi svima bilo osigurano sigurno, pravovremeno i ugodno putovanje.


Nema papira, ni pitke vode
Odgovorne u Jadroliniji upitali smo i zbog čega u zahodima na trajektima, kako tvrde putnici, uglavnom nema toaletnog papira, zahodi su često prljavi, a u kafiću se gostu uz kavu ne može poslužiti besplatna čaša obične vode, jer voda na trajektu, kako objašnjavaju konobari, nije za piće. Posve je suprotna pak situacija na Jadrolinijinim katamaranima na brzobrodskim linijama, gdje putnici imaju riječi pohvale na čistoću toaleta.
– Toaletni papir i higijena u sanitarnim čvorovima važan su čimbenik zadovoljstva i jedna je od stavki koje se posebno nadziru, no uslijed velikog broja putnika tijekom visoke sezone uvijek postoji mogućnost da u određenom trenutku nema toaletnog papira, ali svakako ne kao pravilo. Pitka voda u brodskim tankovima nadzire se i kontrolira i voda je tehnički ispravna, ističu još u Jadroliniji.




Kad se pokvari brodski čitač
Nerijetko se događa da posada trajekta vlasnike besplatnih otočnih iskaznica, dakle starije stanovništvo, upućuje da unatoč iskaznici idu u poslovnicu napraviti kartu jer im je brodski čitač iskaznica u kvaru.
– Istina je da se ponekad pojavljuju određeni tehnički problemi kada posada trajekta nije u mogućnosti očitati otočnu iskaznicu, te vraća putnike u agenciju. Pri tome se ne radi o izrazito velikom broju slučajeva, no neovisno o tome Jadrolinija radi na rješenju novih uređaja veće učinkovitosti i brzine, ističu u Jadroliniji.