Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

LIBURNIJA »NA TAPETU« Šimunov: “Ovakav udar na poslovanje nije bio niti u Domovinskom ratu”

20.07.2020. 13:54


Osim Nasada na posljednoj sjednici Gradskog vijeća još je jedna zadarska, gradska tvrtka bila »na tapetu« oporbe, pa ja tako gradska vijećnica iz redova SDP-a, Jelena Jelavić pitala gradonačelnika Branka Dukića do kad će se tolerirati loše poslovanje Liburnije, objašnjavjući to i činjenicom kako je stanje još gore zbog panedmije koronavirusa i činjenice da javni gradski prijevoz koriste u većini učenici i umirovljenici koji i imaju povlaštene karte te je dodala kako je javni gradski prijevoz jako loše organiziran. Gradonačelnik joj je odgovorio kako je Liburnija uvijek bila na »nekoj nuli« da je dobila 25 novih autobusa te kako vjeruje da će Liburnija ipak, početi poslovati i ostvarivati prihod.


Nikad u financijskoj blokadi
Prvi čovjek Liburnije d.o.o. Edvin Šimunov ostao je osupnut ovakvim optužbama te je komentirao da se kojim slučajem u pitanju ne spominje Liburnija d.o.o. ne bi ni u snu pomislili da se radi o njegovoj firmi te je dodao kako se do sada imao priliku naslušati površnih, paušalnih i krivih procjena poslovanja tvrtke, ali da ga je ova posljednja optužba, iznesena bez ijednog argumenta – zaprepastila.
– ‘Loše’ poslovanje Liburnije d.o.o. očito proizlazi iz usporedbe s kim, s čim? Po kojim kriterijima odnosno mjerilima? U razdoblju od 2009. – 2019. godine, dakle, od jedanaest poslovnih godina Liburnija d.o.o. je devet završila s pozitivnim financijskim rezultatom odnosno, dobiti. Sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu financiranje naše djelatnosti spoj je cijene komunalnih usluga, dakle, putne karte i subvencija jedinica lokalne samouprave, što je model koji se koristi u čitavom svijetu, a varira samo postotak subvencije. Navedeni niz pozitivnih poslovnih rezultata postignut je unatoč najnižem postotku udjela subvencije u ukupnim prihodima u usporedbi s trgovačkim društvima za javni gradski prijevoz u Hrvatskoj, naglasio je direktor Liburnije d.o.o. Edvin Šimunov.
Prema njegovim riječima, nužno se nameće i pitanje kako su to dugotrajno toleriranim »lošim« poslovanjem uštedjeli gradskoj upravi gotovo 50.000.000,00 kn te činjenicom da Liburnija d.o.o. nije nikad bila u financijskoj blokadi, da je u vrijeme velike ekonomske krize svoje obveze uredno izvršavala, da nije prezadužena i da ima neprekinuti niz pozitivnih revizijskih izvješća.
– Likvidnost, zaduženost, profitabilnost i aktivnost vidljivi su svake godine u financijskim izvješćima i mogu biti podloga za daljnju stručnu raspravu, naglasio je Šimunov isičući kako Liburnija d.o.o. ima najveći broj besplatnih godišnjih pokaznih karata u odnosu na ostale gradske prijevoznike, a zadnji podatak na dan 14. srpnja 2020. godine iznosi 8.464 besplatnih pokaza koji se odnosi na umirovljenike, studente, razne udruge…


Broj primjedbi na vozne redove uvijek je bio minimalan
– Najveći broj naših putnika su učenici. Upravo činjenica da je pojavom koronakrize došlo do prestanka rada svih škola utjecala je na značajan pad broja naših putnika. Potpuno je netočno da je uzrok smanjenog prometa loša organizacija prijevoza, već se radi isključivo o prestanku rada škola, prestanku pa ponovnom pokretanju gospodarskih aktivnosti u znatno smanjenom opsegu. Osim toga, prijevoz putnika je odlukom Vlade uvršten u dio gospodarstva koji je najviše pogođen koronakrizom. Preporuke o obaveznom držanju distance, o izbjegavanju zatvorenog prostora, izbjegavanju bliskih kontakata upravo su osnovni uzrok naglog pada potražnje za autobusnim prijevozom putnika. Ponovnom uspostavom javnog gradskog prijevoza angažirali smo oko 60 posto kapaciteta kako autobusa, tako i vozača u odnosu na angažirane kapacitete prije koronakrize. Upravo temeljitim praćenjem situacije, te maksimalnim prilagodbama svim opravdanim zahtjevima naših putnika uz stalnu komunikaciju s mjesnim odborima i putnicima pojedinačno, uspjeli smo postići da angažiranjem 60 posto kapaciteta optimalno zadovoljavamo većinu potreba za prijevozom naših sugrađana. Činjenica je da je broj primjedbi na postojeće vozne redove minimalan. Ponovnim otvaranjem škola spremni smo angažirati dodatne kapacitete te na optimalan način osigurati i prijevoz svih učenika, rekao je Šimunov.




Ostvaruje se 40 posto prihoda iz prehodne godine
Objasnio je još kako će preciznije podatke o gubicima i utjecaju koronakrize na poslovanje imati nakon izrade poslovnog rezultata za siječanj-lipanj 2020. godine jer, kako je rekao, ovakav udar na poslovanje i prihode nije bio zabilježen niti za vrijeme Domovinskog rata.
– Unatoč takvom udaru i u ovakvim okolnostima nismo u blokadi, podmirujemo obveze dobavljačima s opravdanim minimalnim zakašnjenjem, a umanjene plaće isplaćivali smo na vrijeme, naglasio je Šimunov.
Liburnija d.o.o. trenutno ostvaruje 40 prihoda prethodne godine, a kako dalje kaže direktor Šimunov, funkcioniranje ovako skupog komunalnog sustava u trenutnim uvjetima, zasigurno ne bi bilo moguće bez temeljite prilagodbe poslovanja, umanjenja plaća i ostalih troškova, a naročito ne bez pravovremene uplate pripadajuće subvencije od strane Gradske uprave i mjera za očuvanje radnih mjesta Vlade RH. Pretpostavka povećanja prihoda i poboljšanja financijskog poslovanja jest početak rada svih škola na jesen.
 


Jedan od najmlađih voznih parkova u Hrvatskoj


Uključivanjem u promet 25 autobusa nabavljenih sredstvima EU i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Liburnija d.o.o. je postigla najznačajniju i najveću obnovu voznog parka u povijesti postojanja tvrtke.
-Trenutno u gradskom prijevozu imamo jedan od najmlađih voznih parkova u Republici Hrvatskoj. Prigradski vozni park također spada među najmlađe u Republici Hrvatskoj. Ogroman iskorak smo ostvarili i podizanjem kvalitete autobusnog prijevoza na otocima Ugljan, Pašman, Dugi otok i otok Iž. Prvi put smo postigli da su svi autobusi koji prometuju na otocima klimatizirani. U cijelosti ispunjavaju očekivanja naših putnika u pogledu udobnosti, kvalitete i zadovoljavajućih raspoloživih kapaciteta. Trenutačna kriza u poslovanju nije uzrokovana brojem raspoloživih autobusa, niti općenito, stanjem našeg voznog parka, a najmanje organizacijom. Isključivi i jedini uzrok trenutačne krize je drastičan pad broja prevezenih putnika, a samim time i prihoda. Trenutno pripremamo dokumentaciju kako bismo iz EU fondova povukli dodatna sredstva za još jednu obnovu voznog parka zamjenom 20-tak autobusa, otkrio je Šimunov.