Buduće inspekcijske postaje moraju udovoljiti strogim EU standardima, jer će se isključivo preko njih smjeti uvoziti proizvodi biljnog i životinjskog porijekla iz tzv. trećih zemalja. Sreća za hrvatski proračun je u europskom sufinanciranju koje pokriva čak 75 posto troškova
Početkom studenog u Hrvatsku bi, u prvi kontrolni obilazak, trebali stići inspektori europskog Ureda za hranu i veterinarstvo (FVO) kako bi provjerili kako napreduje izgradnja inspekcijskih postaja preko kojih će se, nakon što Hrvatska postane članica Europske unije, iz Srbije, BiH te Crne Gore na teritorij EU-a smjeti uvoziti roba biljnog i životinjskog porijekla koja podliježe inspekcijskom nadzoru. Do 1. srpnja 2013., datuma pristupanja Hrvatske Uniji, na vanjskim granicama trebalo bi biti operativno ukupno sedam takvih veterinarskih graničnih postaja koje sve moraju dobiti akreditaciju FVO-a.
Produljeni rokovi
Postupak akreditacije, kako se doznaje, u pravilu traje do šest mjeseci. No, do početka studenog za inspekciju će biti spremna samo tri tzv. BIP-a (Border Inspection Post) – u Zračnoj luci Zagreb, na Bajakovu te u Staroj Gradiški. Radovi na izgradnji postaje u Zagrebu već su u završnoj fazi obrtničkih radova i uređenja okoliša, dok su na Bajakovu i Gradiški dovršeni grubi građevinski radovi, a preostalo je unutarnje uređenje objekata i ugradnja rashladne i druge opreme. Potvrdili su nam to u Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) koja je zadužena za provođenje postupka javne nabave budući da se BIP-ovi grade i europskim novcem. Iako su te tri postaje u završnoj fazi, činjenica je da su se rokovi izgradnje produljili. Zagreb i Bajakovo trebali su biti dovršeni do svibnja ove godine, ali je rok prolongiran na listopad. Tada će biti gotovi i radovi na prijelazu Stara Gradiška, iako su trebali biti zgotovljeni do srpnja.
“Radovi na izgradnji graničnih inspekcijskih prijelaza odvijaju se usporenijim tempom od očekivanog iz razloga što izvođač radova nije ispunjavao sve svoje ugovorne obveze u inicijalno definiranim rokovima, a u manjoj mjeri, zbog istovremenog izvođenja međusobno povezanih radova različitih investitora na jednoj od lokacija”, potvrdili su u SAFU-u. Manja kašnjenja nadležne institucije zasad ne brinu. “Izgradnja ide po planu i nema kritičnih kašnjenja. Mislim da nema straha da sve neće biti spremno do 1. srpnja sljedeće godine”, kazao nam je ovih dana izvor iz Vlade.
Ugovor o izgradnji
Za još tri granične inspekcijske postaje – Metković, luka Ploče i Karasović – tek će početkom rujna biti potpisan ugovor o izgradnji s izvođačem radova. Kako napreduje sedma postaja, ona u luci Rijeka, u državnim institucijama nismo dobili odgovor jer su, kako nam je rečeno u Ministarstvu poljoprivrede, “aktivnosti vezane uz izgradnju i opremanje veterinarskog, fitosanitarnog i sanitarnog objekta u luci Rijeka povjerene koncesionaru kontejnerskog terminala Brajdica”.
Buduće inspekcijske postaje moraju udovoljiti strogim europskim standardima budući da će se, isključivo preko njih, smjeti uvoziti proizvodi biljnog i životinjskog porijekla iz tzv. trećih zemalja, odnosno iz ne-članica EU-a na teritorij Unije, odnosno Hrvatske. U novoizgrađenim objektima bit će smještene veterinarske, fitosanitarne, a ponegdje i sanitarne inspekcije, a moraju biti opremljeni i laboratorijskim i uredskim namještajem, laboratorijskom opremom, računalnom opremom, ali i opremom za smještaj životinja, otkrivaju u SAFU-u. Stoga ne čudi da nisu jeftini: za tri postaje, u zračnoj luci Zagreb te na cestovnim prijelazima Bajakovo i Stara Gradiška, bit će utrošeno gotovo 27 milijuna kuna. Sreća za hrvatski proračun je u europskom sufinanciranju koje pokriva čak 75 posto troškova.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Engleska
Emery produžio s Aston Villom. Klub je blizu Lige prvaka i povijesnog plasmana
Hrvatska
odluke predsjedništva
Grbina pitali je li SDP odustao od Milanovića: ‘Okej, odgovor je da’
Nogomet
Nogomet
Giroud odlazi u MLS! Najbolji strijelac u povijesti francuske vrste se pridružuje nekadašnjem suigraču
Zadar
konferencija „RethinkBlue“
Plava ekonomija treba pomiriti gospodarski rast i očuvanje našeg morskog okoliša
Hrvatska
svađa
Raskol u Mostu: Bračni par Raspudić odlučio napustiti stranku!?
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
'za zadar'