Pilotska škola odlazi iz Zemunika

Slika korisnika admin
zracna_luka_zemunik_5
Adam VIDAS
Odlazak InterCockpita se neće previše financijski osjetiti, ističu u ZL Zadar

Nakon sedam godina rada u Zadru, Lufthansina pilotska škola InterCockpit će, najkasnije do ožujka, preseliti u istočnu Njemačku. Za sada, još uvijek nema službene potvrde te informacije, a kada stvari oko preseljenja budu jasnije, kažu u InterCockpitu, sazvat će tiskovnu konferenciju. O preseljenju InterCockpit je odavno obavijestio Zračnu luku Zadar u čijim prostorijama i djeluje.

Preseljenje je izvjesno jer Lufthansa ima namjeru spojiti sve svoje pilotske škole u jednu, a za to im je ponuđena jedna od bivši zračnih baza, s ne toliko velikim prometom, a koja se nalazi na području nekadašnjeg DDR-a. Osim u Zadru, Lufthansa ima svoje škole u Arizoni, Švicarskoj, Njemačkoj i nakon nedavne kupovine "Austriana" i u Austriji.

Odlaskom iz Hrvatske, konačno je odbačena i opcija s aerodromom Klisa kod Osijeka, gdje je InterCockpit trebao preseliti dio letenja kada je na ZL Zadar u Zemuniku, špica zračnog prometa. Izvjesnost skorog preseljenje potvrđuju i ponude za rad u Njemačkoj nekim hrvatskim djelatnicima. Što će biti s ostalima, od ukupno 20 hrvatskih djelatnika zaposlenih u InterCokpitu, nije poznato.

Dolazak InterCockpita 2002. bio je vrlo važan za imidž Zračne luke Zadar. Te godine prometovala su na Zemuniku, uz nacionalnog prijevoznika Croatia Airlinesa, jedva dva-tri čartera. Dolazak InterCockpita bio je brzi odgovor na mogućnost pretvaranja Zračne baze Zemunik u jednu od NATO-ovih baza, točnije škola za vojne pilote. Danas je ZB Zemunik, čije je objekte, također koristio InterCockpit, NATO baza u okviru programa "Host Support Nation", pa mora biti spremna i za prihvat borbenih zrakoplova zemalja članica. Promet se, također od 2002. na ZL Zadar "udesetorostručio", a na nebu iznad Zemunika polako počinje biti "tijesno". Odlazak InterCockpita stoga se neće previše financijski osjetiti, ističu u ZL Zadar.

Trenutačno, InterCockpit školuje oko 200 studenata i svi oni odmah pronalaze posao u raznim zračnim kompanijama, pa je vrlo bitno kakve utiske nose iz Zadra. Većina njih, kažu u ZL Zadar nalazi posao u low-cost kompanijama poput Germanwingsa i drugih, dakle upravo u onim kompanijama koje posluju sa ZL Zadar. Cijena školovanje studenata je između 66 i 68 tisuća eura.

Oko InterCockpita su se, međutim, plele razne priče, kao one o izbjegavanju plaćanja poreza i nepoštivanja hrvatskih zakona u svezi školovanja i zapošljavanja. Najprije će biti, kažu dobro upućeni, da je poznato učinkovita hrvatska birokracija pravila nemale probleme InterCocpitu. Osobito oko radnih dozvola za instruktore i viza za studente, pa je i to "pomoglo" da Lufthansa, istina dijelom i zbog recesije, ode iz Hrvatske. Naravno, ni o ovome se u upravi InterCockpita nisu htjeli očitovati. Zanimljivo je da je InterCockpit još 2007. potpisao ugovor o suradnji sa ZL Zadar za sljedećih pet godina. Navodni razlog preseljenja su i subvencije njemačke vlade, ali baza koju InterCocpit dobiva u istočnoj Njemačkoj ni približno nema toliki broj dana pogodnih za posebice za školsko letenje, kao što to ima ZL Zadar.

Produženje vojne piste
Zračna luka Zadar ne može za svoj normalan promet koristiti samo pistu USS-2, poznatiju kao "civilna" pista, koja nije opremljena za ILS instrumentalno letenje, a i prekratka je. Stoga je trenutno u projektiranju produženje piste USS-1, tzv. vojne piste. USS-1, pista duga 2.500 m, produžit će se za 500 m u pravcu sjevera, pa će tako ZL Zadar biti u mogućnosti prihvatiti i najveće putničke zrakoplove. Dok se budu obavljali radovi, tijekom zime, koristit će se pista USS-2 i to samo za letove na domaćim linijama.

 

I u subotu nezgoda s Lufthansinim zrakoplovom

Zrakoplov Lufthansine pilotske škole InterCockpit ponovno je bio u središtu jedne zrakoplovne nesreće. Ovog puta, najvjerojatnije zahvaljujući spretnosti instruktora, izbjegnuta je nesreća s tragičnim posljedicama.

Tijekom trenažnog leta prekjučer kasno navečer, InterCocpitov piper. "zaribao" je trupom više od 400 m piste Zračne luke Zadar. U piperu su u tom trenutku bili bili instruktor i njegov student, koji su nakon dramatično dugog klizanja po pisti izašli neozlijeđeni iz zrakoplova. Po riječima glavnog inspektora za zrakoplovne nesreće Dinka Vodanovića jedan stajni trap se neočekivano uvukao tijekom dodira s pistom. Prije nekoliko godina zbio se sliči incident sa zrakoplovom InterCockpita kada nije odradio indikator za bravljenja podvozja. Nesreća se dogodila na Piperu PA 44, poznatijem kao Seminole, istom tipu zrakoplov u kojem su prošlog ljeta sedam nautičkih milja od Dugog otoka stradali instruktor Danijel Oleksa i njegov student Alessandro d'Agatto. Isto kao i u ovom slučaju, radilo se o prvom studentovom letu.

Od svoga dolaska na ZL Zadar, 2002. InterCockpit bilježi nekoliko nesreća u kojima na sreću nije bilo stradavanja. Prema najavama, škola bi se uskoro trebala preseliti u Njemačku, ali o tome nema službene potvrde. Dobro upućeni kažu da je razlog relativno velikom broju nesreća i incidenata, nedovoljna psihofizička pripremljenost studenata. Za razliku od Pilotske škole HRZ-a gdje se selekcija obavlja po toliko strogim pravilima, da se unaprijed zna hoće li kandidat uopće pristupiti selekcijskom letenju. U slučaju InterCocpita radi se o komercijalnoj školi koja nema tako stroge kriterije. Školovanje pilota u InterCockpitu košta oko 68 tisuća eura. Zbog ovakvih, vrlo izvjesnih mogućnosti zrakoplovnih incidenata, najvjerojatnije InterCockptit i seli na aerodrome na kojem ima manje zračnog prometa. Ovo slijetanje na "trbuh" druga je nesreća ove godine, nakon što je zrakoplov InterCockpita Diamond DA 20, zbog kvara motora i dima u kabini, sletio u akvatorij oko Cavtata.

S. K.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno