Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Otok čipke krenuo u “osvajanje” Kine

19.09.2010. 22:00
Otok čipke krenuo u “osvajanje” Kine


Kinesko turističko tržište ozbiljno je zainteresiralo paške turističke djelatnike. Gradonačelnik Paga Ante Fabijanić smatra da Pag ima što ponuditi turistima iz Kine. Eduard Maržić, direktor tvrtke “Hoteli Pag” u sklopu koje se nalazi Kamp Šimuni, jedan od najvećih na Jadranu, redovito obilazi turistička odredišta po cijelom svijetu, a koncem rujna će otputovati u Kinu
Od oko 80.000 turista, koliko ih tijekom ljeta boravi na području grada Paga, oko 85 posto je stranaca, a među strancima najbrojniji su gosti iz Slovenije, Njemačke, Austrije, Italije i Češke. Međutim, paški turistički djelatnici žele privući goste ne samo iz europskih zemalja, već i iz dalekih zemalja kao što je primjerice Kina. Kina je golemo turističko tržište koje je ne samo na razini Paga, nego i Hrvatske prilično neistraženo i nedovoljno iskorišteno, a pruža goleme mogućnosti.
O predstavljanju Paga u Kini počelo se ozbiljno razmišljati nakon što je Pag posjetilo izaslanstvo kineskog grada Changchuna, središta automobilske i filmske industrije i glavnog grada pokrajine Jilin. Izaslanstvo Changchuna, na čelu s Fang Shuguangom, predsjednikom Skupštine Grada Changchuna se za posjete Pagu susrelo s gradonačelnikom Paga Antom Fabijanićem, predsjednikom Gradskog vijeća Grada Paga Branimirom Paro Vidolinom i direktorom Turističke zajednice Grada Paga Slavkom Pernarom.
Turizam u centru zanimanja
Domaćini su gostima iz Kine predstavili gospodarstvo Paga, a osobito turističku ponudu. Uz to, goste su upoznali i s bogatom poviješću grada Paga, a gradonačelnik Ante Fabijanić je gostima poklonio izvorne otočne proizvode. Na sastanku predstavnika Changchuna i Paga razgovaralo se o nekoliko gospodarskih tema, a jedna od najvažnijih bio je turizam.
– Vidjeli smo grad i otok Pag, mislimo kako je vrlo zanimljiv i trebao bi se predstaviti u Kini. U našem gradu se krajem rujna održava veliki sajam i Pag bi na tom sajmu mogao predstaviti svoju turističku ponudu i svoje poznate proizvode koje sam imao prilike vidjeti i koji su vrlo zanimljivi, rekao je tom prigodom Fang Shuguang.
Kinesko turističko tržište ozbiljno je zainteresiralo paške turističke djelatnike. Gradonačelnik Paga Ante Fabijanić smatra da Pag ima što ponuditi turistima iz Kine.
Eduard Maržić, direktor tvrtke Hoteli Pag u sklopu koje se nalazi Kamp Šimuni, jedan od najvećih na Jadranu, redovito obilazi turistička odredišta po cijelom svijetu, pa je tako među, ostalim nedavno bio u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, posljednjih dana je obišao nekoliko gradova u Njemačkoj i Francuskoj, a koncem rujna će otputovati u Kinu.
Veliki potencijali
– Moramo učiti iz iskustva drugih koji rade dobro i koji ostvaruju rezultate, jer samo obilaskom takvih područja i gradova možemo napraviti kvalitetne pomake u našem turizmu, kaže Eduard Maržić.
Maržić smatra da je Kina vrlo zanimljivo turističko područje, ali navodi da je predstavljanje Paga u Kini početak velikog posla.
– Potencijal Kine je izuzetno velik jer, primjerice, na Pag najveći broj turista dolazi iz Slovenije koja ima dva i pol milijuna stanovnika pa je, dakle, posve nepotrebno govoriti koliko je tržište Kine u tom smislu zanimljivo, navodi Maržić.
– Međutim, ne smijemo gajiti iluziju da je dovoljna samo prezentacija u Kini i da će gosti iz Kine odmah doći u Pag. Na tome treba dosta raditi jer će gosti iz Kine u Europi najprije pogledati velike i njima poznate i zanimljive gradove. To je slično kao kada mi iz Europe idemo u Kinu i najprije posjetimo Peking, Šangaj i druge velike gradove, a tek onda neka druga područja. Dakle, po tom istom principu će se ponašati i turisti iz Kine. Tek nakon što posjete velike gradove turisti iz Kine će početi posjećivati i manja mjesta kao što je Pag. Dakle, to je proces na kojem treba dugotrajno raditi i ne može se postići uspjeh preko noći. Na tome treba uporno raditi i treba se predstavljati na turističkom tržištu Kine. No, to ne znači da ćemo odmah imati na desetke tisuća turista iz Kine, reći će Maržić.
Lana Božović, voditeljica marketinga u Kampu Šimuni smatra da predstavljanje Paga u Kini može imati vrlo dobre učinke.
– Kina je izuzetno interesantno tržište, posebice u predsezoni i posezoni, kaže Lana Božović.
– Kada govorimo o turistima iz tako dalekih zemalja, onda je tu nužna povezanost s parkovima prirode i nacionalnim parkovima, znači izletničke ture, zatim rafting, kajak i slično. Kinezima je važno da su im u blizini parkovi prirode jer oni neće doći u Pag i, primjerice, kampirati ako nemaju mogućnost aktivnog turizma. Hrvatska ima veliki potencijal, a osobito bi turistima iz Kine mogao biti zanimljiv ovaj dio Zadarske županije, jer su nam svi parkovi prirode nadohvat ruke i to na taj način treba iskoristiti.
Težak posao
O onome što gosti iz Kine žele govorilo se i za boravka izaslanstva grada Changchuna Pagu. Kako prelaze dalek put gosti iz Kine žele što više toga vidjeti, a kupanje i sunčanje im je na drugom mjestu. Tako su i članovi izaslanstva Changchuna za boravka na Pagu pri obilasku otoka najviše pažnje posvetili parkovima prirode, kao što su Bošana i Velo blato ili krajoliku, a s velikim su zanimanjem razgledali spomenike kulture.
– Turisti iz Kine neće doći u Pag da bi se kupali i sunčali, njima treba ponuditi puno više, kaže Eduard Maržić.
Ovog ljeta na Pagu je boravio manji broj turista iz Kine, a vodič jedne grupe Kineza je rekao da su na Pag došli u sklopu agencijskog aranžmana koji je obuhvatio posjet Londonu, Beču, Veneciji i nacionalnim parkovima u Hrvatskoj. Pag se u tom agencijskom aranžmanu našao slučajno i to kao izletničko područje. Paški turistički djelatnici to žele promijeniti i predstavljanjem turističke ponude Paga nametnuti Pag kao turističko odredište u kojem se može ugodno boraviti i odmarati.
– Krajolik otoka Paga je vrlo zanimljiv strancima, a posebno bi mogao biti zanimljiv gostima iz tako daleke zemlje kao što je Kina. Uz to, mi imamo kvalitetnu turističku ponudu, imamo brojne spomenike kulture i razne turističke sadržaje koji svake godine privlače sve veći broj gostiju pa vjerujem da bi i gosti iz Kine u Pagu pronašli nešto što bi im moglo biti zanimljivo, rekao je gradonačelnik Ante Fabijanić.
No, kao što kaže Eduard Maržić, u teškom poslu osvajanja, makar malog dijela turističkog tržišta Kine, treba imati puno strpljenja, a strpljenje bi se na koncu moglo isplatiti. Primjerice, grad Changchun ima tri milijuna stanovnika, a kako je rečeno tijekom posjeta izaslanstva tog grada Pagu, oko 200.000 stanovnika Changchuna godišnji odmor provede u Europi. Računica je jednostavna. Kada bi od toga broja samo 10 posto posjetilo Pag, broj dolazaka gostiju povećao bi se za 40 posto. Kako bi se privuklo turiste iz Kine potrebno je Pag predstaviti na turističkim sajmovima i Kini, a sajam u Changchunu je samo jedan od mnogih. Mrvice s tako golemom turističkog tržišta kao što je Kina za Pag bi značile pravo bogatstvo i zbog toga se Pag okreće Kini kao turističkom tržištu o kojem se donedavno nije ni razmišljalo.