Stvar se tiče Zadra zato što je Tankerska plovidba s Uljanikom označila početak nade za otpisanu tvrtku, a sada je na pragu većinskog vlasništva, direktor je Zadranin Robert Škifić i puni stupce rijetkim dobrim vijestima
Viktor Lenac je ugovorio remont težak 12,8 milijuna eura za fond Carval Investors.
Ugovorilo je preinaku broda Sampson u vlasništvu vodećeg svjetskog alternativnog investicijskog fonda .
Zapovjedni brod američke 6. flote servisirat će se u brodogradilištu Viktor Lenac.
Ove su dvije vijesti u jednom tjednu uspjele u moru mračnih i nadmudrujućih vijesti doprijeti do hrvatske javnosti kao tračak otpimizma. Interes za njih iskazujemo i u Zadru, iz razloga što tvrtku vodi Robert Škifić, kao i zbog toga što je Tankerska plovidba nadomak 50 posto vlasništva u društvu nakon zadnje dokapitalizacije.
O čemu se radi
Sampson je brod za instalacijske radove na offshore plinskim i naftnim poljima. Izgrađen je 2010., dugačak je 180 metara, širok 32 metra, a ima dizalicu nosivosti 1600 tona. Nakon preinake u Lencu bit će brod-dizalica i cjevopolagač.
Isto tako prošlog je tjedna u brodogradilište Viktor Lenac uplovio zapovjedni brod američke 6. flote, na kojem će u tom brodogradilištu biti obavljen remont.
Da će taj brod biti na remontu i održavanju u Lencu, objavili su u ponedjeljak u Zagrebu hrvatski ministar obrane Davor Božinović i zapovjednik Savezničkog zapovjedništva združenih snaga Napulj i zapovjednik Mornaričkih snaga SAD-a za Europu i Afriku, admiral Samuel J. Locklear.
Lenac je taj posao dobio na natječaju, a ugovor vrijedan 6,5 milijuna eura potpisan je u drugoj polovici kolovoza, a rok za završetak radova je 60 dana.
Riječko brodogradilište Viktor Lenac dobilo je taj posao na natječaju, a na temelju iskustva, sposobnosti, transparentnosti, fleksibilnosti i vrijednosti ponude, rekao je admiral Locklear. Na ovu misao posebno nas je upozorio direktor Lenca Škifić držeći je najboljom mogućom profesionalnom preporukom i komplimentom.
Lenac je posao dobio transparento nadmećući se s osam europskih brodogradilišta.
Admiral je izrazio nadu da će to biti primjer potencijala hrvatskih brodogradilišta, da mogu igrati ulogu i u budućem servisiranju i održavanju američkih plovila te da će se stvoriti prilika za obuku i tehničku suradnju kojom će se nastaviti širiti veze između američke Šeste flote i hrvatske strane.
Jedna uspješna priča
Priča zaslužuje povratak unatrag na vrijeme propadanja najvećeg remontnog brodogradilišta u zemlji, agoniju zaposlenika, bezizlaznost potenciranu političkim nadmudrivanjem na relaciji Vlada sadašnja, Vlada bivša, HDZ:SDP…
U priči se pojavljuje i dio osoba koje trenutačno u Hrvatskoj nije lijepo spominjati osim po zlu, predvođene Ivom Sanaderom. Vlada iskazuje spremnost maksimalnog otpisa potraživanja, pregovaranje s ostalim vjerovnicima itd. Ključ je u pozivu Uljaniku i Tankerskoj plovidbi da uđu u posao ili, kako bi narodski rekli “da se dite da materi”, brodograditelju i brodaru. Propala firma danas uspješno posluje i kako vidimo da nam nešto i ponosa i nade.
Tankerska je plovidba našla interes u priči i zbog vlastite flote, a to što vrijedi za njih vrijedi i za velik dio mediterana. Kapaciteti remontnih brodogradilišta opadaju, a flote postoje. Svijest o vrhunskim znanjima i rezultatima koje škverani i struka u Lencu mogu odraditi, pogodnost brodogradilišta da uz određene investicije zadovolji i može primati i najveće brodove, razlogom su da se u posao ušlo, a tu je i struka Uljanika kao rijetke dobre priče u hrvatskoj brodogradnji. Uz blagonaklonost Vlade kojoj je nekakav uspjeh trebao karte su se dobro posložile.
Nije na sreću jedina priča o predstečajnoj ili čak stečajnoj agoniji koja se ispriječila pred kasnije dobru firmu. Imamo recimo Vigens i Vranu na našem području koje su prošle razne havarije. No, nažalost, takve su dobre priče u nas rijetke.
U ovoj se priči uvijek volim sjetiti da je sadašnja spasiteljica Lenca Tankerska plovidba svojevremeno nastala od otpadništva i nešto gotovo brodskog škarta moćne pomorske Rijeke.
TANKERSKA NA KORAK DO VEĆINSKOG VLASNIŠTVA
Na ovogodišnjoj glavnoj skupštini brodogradilišta Viktor Lenac donesena je odluka o dokapitalizaciji kojom je zadarska Tankerska plovidba došla nadomak većinskom vlasništvu. Tankerska plovidba uložit će 29,7 milijuna kuna, čime se temeljni kapital Viktora Lenca povećava sa 138 na 168 milijuna kuna. Time se udjel Tankerske plovidbe, na čelu s direktorom Ivom Mustaćem, u vlasništvu ovog brodogradilišta penje s 37,3 na 48,4 posto. Prihvaćeno je i financijsko izvješće u kojem se navodi kako je lanjska neto dobit Viktora Lenca nešto veća od šest milijuna kuna.
Tankerska plovidba tako se približila dominantnoj poziciji u brodogradilištu u koje je vlasnički ušla 2007. godine, kada je Viktor Lenac izašao iz dugogodišnje teške poslovne situacije i stečaja.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Zadar
PRIRODOSLOVNO-GRAFIČKA ŠKOLA
EKO DANI Drvo nade i biografija vode simboli ekoloških izazova
Scena
posebno iznenađenje
Jelena Rozga doživjela emotivan trenutak na pozornici
Zadar
ART DESIGN
Važno je da naši mladi upoznaju neke od najbitnijih dijelova zadarske umjetničke scene
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
'za zadar'