[FOTO] Rebeka V. Pevec: "Svi koji se bave turizmom trebaju se povezati i organizirati"

Slika korisnika mkvanja
Generalna menadžerica Zadar Cruise Porta ugostila predstavnike zadarskih medija
Ove godine imat ćemo ukupno 84 ticanja u luci, a u listopadu ih imamo 13 što je više nego u rujnu. Prošle godine kruzerima je u Zadar stiglo 166.000 putnika, a za iduću godinu već imamo dogovorenih 220.000, kazala je Pevec ističući kako to nije konačna brojka jer je kruzerska industrija specifična gospodarska grana koja se trenutno razvija najbrže na svijetu, a osim toga, kao iskusna moreplovka s brojnim činovima, brevetima i licencama te iskustvom rada na raznim pozicijama slikovito je opisala kako brodovi nikada ne spavaju te da se nikada sve ne može do kraja isplanirati niti predvidjeti na njima
Zvonko KUCELIN
Jutros je stigao i kruzer Aida blu s 1400 putnika od kojih se dio odmah uputio u grad na biciklima

Kad sam prije nekih dva mjeseca došla u Zadar vidjela sam da je tu potrebno puno rada i truda te da je iskorišteno svega oko 30 posto kapaciteta. Sa svojim timom sam sjela i onda smo zajednički krenuli osmišljati način na koji ćemo Zadar upisati na svjetsku kartu kruzerskog turizma. Nakon razgovora i razmijenjivanja ideja odlučili smo luku Gaženica kandidirati za nagradu luke godine. Iskreno, učinili smo to bez puno očekivanja, a onda, kad sam primila mail da smo ušli u finale nisam mogla vjerovati, ispričala je u petak Rebeka V. Pevec, generalna menadžerica koncesionarske tvrtke nad lukom Gaženica Zadar International Port Operations d.o.o. (ZIPO) zadarskim novinarima koje je u petak pozvala na druženje i obilazak putničkog terminala Zadar Cruise Porta. Povod za to, među ostalim, bio je i osvojena prestižna nagrada na Seatrade Cruise Awardsu za luku godine, ali i želja da putem medija lokalnoj zajednici predstavi samu luku te planove za njezin razvoj za koji vjeruje kako će se pozitivno odraziti na cijelu regiju i razvoj u njoj.


Pomoć lokalne zajednice

- Mi sami ne možemo napraviti puno ukoliko nam u prezentaciji i promociji Zadra kao turističke destinacije u tome neće pomoći lokalna zajednica počevši od Turističke zajednice, pa do obrtnika i gospodarstvenika koji se bave poslovima vezanim uz turizam. Smatramo da svaki građanin treba biti dobar domaćin i da se svi oni koji se bave turizmom trebaju povezati i organizirati. Ove godine imat ćemo ukupno 84 ticanja u luci, a u listopadu ih imamo 13 što je više nego u rujnu. Prošle godine kruzerima je u Zadar stiglo 166.000 putnika, a za iduću godinu već imamo dogovorenih 220.000, kazala je Pevec ističući kako to nije konačna brojka jer je kruzerska industrija specifična gospodarska grana koja se trenutno razvija najbrže na svijetu, a osim toga, kao iskusna moreplovka s brojnim činovima, brevetima i licencama te iskustvom rada na raznim pozicijama slikovito je opisala kako brodovi nikada ne spavaju te da se nikada sve ne može do kraja isplanirati niti predvidjeti na njima. Otkrila je kako su na pomolu dobre stvari u pogledu pretvaranja luke u home port za kruzere, a iskorak je napravljen na nedavnom sajmu u Hamburgu. Također, otkrila je i kako trenutačno radi na godišnjem, ali i petogodišnjem planu poslovanja, te da joj je cilj doseći brojku od 500.000 putnika godišnje. Na upite novinara o benefitima koje bi grad imao od povećanja broja kruzera i putnika, Pevec ističe kako se oni ne odnose na samo zapošljavanje u zgradi terminala, a posebice ne famoznih 1000 radnih mjesta o kojima su godinama govorili političari, već na razvoj turizma i samim time ljudi uljučenih u te poslove na način da bi se gradili hoteli, a prije svega s pet zvjezdica, širila ponuda u smislu organizacije izleta za goste na kružnim putovanjima i slično.


Luka kao središte zbivanja

- Kad smo nominirali Zadar za luku godine iznijeli smo da smo u blizini Plitvičkih jezera, a tu je i Nacionalni parki Krka, Kornati, Paklenica pa i sam grad Zadar s brojnim kulturnim i povjesnim sadržajima, prirodnim ljepotama i na daleko poznatim zalaskom Sunca. I zaista, to je sve tu, a kruzing industrija je takva da traži raznolikost jer su neke kompanije orijentirane prema kulturnim sadržajima, druge prema gurmanskim, treće prema adrenalinskim, pojasnila je Pevec te dodala kako Zadar International Port Operations d.o.o. trenutno surađuje s desetak mahom lokalnih tvrtki, te da će sa širenjem posla i dolaskom većeg broja brodova i putnika suradnja biti daleko veća jer, kako kaže, veći broj putnika iziskuje i veći broj autobusa i vodiča, a onda sve to povećava potrošnju pa tako i dobit.
- Imamo velike mogućnosti jer sam prostor je velik. Bilo bi nam drago kad bi se, a posebice u zimskim mjesecima kad je brodova manje, tu odvijali razni događaji poput primjerice modnih revija, izložaba, seminara i slično. Stoga pozivamo zainteresirane da nam se jave, a i same građane za koje ćemo narednih šest petaka organizirati dan otvorenih vrata kada će uz prethodnu najavu putem društvene mreže Facebook na Zadar Cruise Port moći doći i saznati sve o svim operacijama koje se na terminalu odvijaju prilikom dolaska putnika i brodova za kružna putovanja.

 

Jedan od problema su i - galebovi

Kruzerski terminal u luci Gaženica može odjednom primiti 14.000 putnika, a najveće opterećenje imali su početkom ove turističke sezone kada je u jednom trenutku u luku stiglo šest isuća putnika.
- Istovremeno možemo primiti dva velika kruzera, a na tom drugom doku još dva manja broda. Dio koji je pod koncesijom ZIPO-a sastoji se od tri dijela – komercijalnog, putničkog i dijela koji će postati home port. U njihovim prostorima nalaze se i uredi Lučke uprave Zadar, a uskoro useljava policija, dok su  Aerodromsko carinska i Pomorska već uselile. Od ukupno 30-ak poslovnih prostora s komercijalnom namjenom, dvije trećine je u najmu, dok je jedna trećina još uvijek slobodna i čeka nove najmoprimce. Koncesiju je ZIP-o dobio na 20 godina za što trebaju godišnje platiti 200 tisuća eura. Trenutno su davanja veća od dobitaka, no nova direktorica vjeruje kako će sve biti drugačije već za dvije godine.
- U svakom biznisu je to tako. Treba proći bar dvije do tri godine da bi se uloženo počelo vraćati, kazala je iako ističući kako je ZIPO sa sobom donio ljude koji imaju iskustvo i znanje upravljanja kruzerskim lukama i home port lukama. No važna je i sigurnost, a u nekim zemljama poput Amerike čak i najvažnija.
- Pitanje sigurnosti je neizbježno, jako važno, a mi se možemo pohvaliti da smo trenutno najsigurnija luka na Jadranu. Osiguranje nas košta 100 tisuća kuna mjesečno no to će se dugoročno isplatiti, poručila je Pevec dodajući kako se nada da će do kraja godine riješiti i problem s galebovima koji svoje »pečate« ostavljaju posvuda. To će, kaže, učiniti na neki najprihvatljiviji i najhumaniji način poput postavljanja topova, kaže Pevec.

 

 

Rebeka V. Pevec

 

Životopis direktorice Luke Gaženica Rebeka V. Pevec u ZIPO-u je zamijenila Barbarosa Hayrettina Özakana, a u njezinu životopisu stoji kako je iskustvo i ekspertizu stjecala tijekom više od 25 godina međunarodnog profesionalnog rada i razvoja u hotelijerstvu i industriji kružnih putovanja. Uz hrvatski govori još i engleski, francuski, njemački te španjolski jezik. Od dolaska u ZIPO početkom srpnja posvetila se razvoju poslovnih procesa i upravljanju novim putničkim terminalom u Gaženici. - Stvaranjem dodane vrijednosti i širenjem ponude putnicima tijekom njihovog boravka na terminalu i u Zadru te uspješnom suradnjom sa svim dionicima unutar industrije za kružna putovanja, Gaženica će postati homeport, odnosno matična luka za brodove na kružnim putovanjima, a uz visoke svjetske standarde GPH-a i ključan faktor u razvoju cjelokupne turističke ponude Zadra i Zadarske županije, uvjerena je nova direktorica koja je prije pridruživanja Global Ports Holdingu, vodećem svjetskom operatoru luka za kružna putovanja, obnašala različite rukovodeće položaje u kompanijama za oceanska i riječna kružna putovanja, kao što su Silversea, Radisson Seven Seas, Celebrity Cruises, Paul Gauguin Cruises i Viking Cruises. Bila je i direktorica hotela u kompaniji Viking River Cruises te zamjenica direktora hotela i financijska savjetnica za kompaniju Viking Ocean Cruises. Upravo ti brodovi su za vrijeme njezinog rukovođenja dobivali prestižne nagrade što je potvrda njezine predanosti stvaranju izvrsnosti na svim razinama. Analizom poslovnih procesa te implementacijom inovativnih i učinkovitih rješenja unutar poslovnih odjela tijekom svog rada Pevec je izravno doprinijela razvoju priznatih timova, još boljeg i luksuznijeg doživljaja putnicima na kružnim putovanjima te profitabilnosti operacija i učinkovitosti sustava. Magistrirala je na eminentnom američkom Sveučilištu Cornell i to na području hotelijerstva s fokusom na financijski menadžment, marketing u hotelijerstvu i upravljanje timovima fokusiranim na klijente, odnosno goste, a u životopisu joj stoji i da je pohađala seminare upravljanja i rukovodstva u hotelijerstvu na Sveučilištu Johnson & Wales u SAD-u i seminare vezane za poduzetništvo na Sveučilištu Cornell. 

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)