Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Finalisti izbora HR Auto 2009

Autor: Edi Prodan

19.10.2008. 22:00
Finalisti izbora HR Auto 2009


U finale su po izboru hrvatskih novinara ušli: Alfa Romeo MiTo, Citroën C5, Ford Fiesta, Honda Accord, Renault Megane i Volkswagen Golf VI. Pobjednik će se nakon dodatnih testiranja i saznati u prosincu
Prošlog tjedna zaključeno je glasovanje novinara koji djeluju unutar Zbora automobilskih novinara Hrvatskoga novinarskoga društva temeljem kojeg su odlučeni finalisti u izboru HR auta 2009. Sa šire liste od 36 noviteta, 39 automobilskih novinara koji su pristupili glasovanju odabralo je šest, kako i nalažu pravila, finalista. Abecednim redom to su: Alfa Romeo MiTo, Citroën C5, Ford Fiesta, Honda Accord, Renault Megane i Volkswagen Golf VI.
Unatoč žestokoj konkurenciji i uistinu zavidnoj ponudi, mnogi će se složiti kako je odabir hrvatskih novinara ujedno i realna slika najzanimljivijih automobila koji su se u promatranom vremenu našli na tržištu.
Alfa MiTo je jedna od najmanjih Alfi ikad napravljenih. Nastala na podvozju Grande Punta pruža agilnost i okretnost, a kako uz nju dolaze i vrlo snažni motori, 155 KS će vjerojatno biti najčešći odabir, dinamika joj je također neupitna. Uostalom kao ni izgled koji će dobiti priznanje čak i od onih koji ne preferiraju talijanski dizajn.
Abecednim redom, na drugom je mjestu Citroën C5. Klasična francuska limuzina baštini iznimnu eleganciju osmišljenu od strane dizajnera hrvatskog podrijetla, a od mnogih je dobila priznanje kao jedan od najboljih Citroënovih proizvoda u zadnja tri desetljeća.
I kod nove generacije Ford Fieste mnogi su skloni tvrdnji kako je riječ o dizajnerski, ali mehanički najboljoj Fiesti svih vremena. Automobil je uistinu moderan, s obzirom na dimenzije i namjenu vrlo je hrabro oblikovan, dok će ga paleta opreme i motora koju će nuditi svrstati u sam vrh potražnje.
Hondina limuzina Accord predmet je želje sve većeg broja vozača. Dizajnerski gledano spoj luksuza i sportske agresije sjajno je usklađen, a svima koji su ikad i na kratko došli u kontakt s Accordovim motorom, znaju koliko je ugodno i uzbudljivo voziti taj automobil.
Renault je s Meganeom okrenuo novu stranicu. Potpuno novi proizvod apsolutno priziva golemu većinu elemenata klasnijih automobila, a kako govore prve naznake, cijenom će ostati u zoni prihvatljivosti. Motore koje nudi u sferi su najekološkijih proizvoda na tržištu tako da u ovom slučaju Renault zaslužuje tapšanje po ramenu.
Na kraju se nalazi legenda – VW Golf. Izlišno je ma što pojašnjavati o automobilu po kojem je nazvana čitava klasa i koji se u prethodnih pet generacija prodao u milijunima komada. Ipak, Golf i kad mijenja generaciju ostaje u cijelosti Golf, vizualne su promjene manjih razmjera, ponuda motora je golema, a kako je najavljeno, u ovoj će generaciji Golf biti ekološkiji no ikad.
U idućih pedesetak dana finalisti će biti podvrgnuti dodatnim testiranjima, a prigodu za direktno suočenje imat će na posebno organiziranom testnom danu. U prosincu će tako Hrvatska dobiti svoj automobil godine, 14. po redu u organizaciji žirija eminentnih hrvatskih novinara iz svih tipova medija koji djeluju pod okriljem krovne novinarske organizacije, Hrvatskoga novinarskoga društva.