Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Radovi u Gaženici teku punom parom

Autor: Damir Maričić

19.10.2009. 22:00
Radovi u Gaženici teku punom parom

Foto: Zvonko KUCELIN



Druga ključna faza, jer nakon nje će se moći pristajati u Gaženici, trba krenuti već u veljači 2010. godine – Pred Zadrom je i redefiniranje atraktivnog akvatorija Jazina od Maraske do Istarske obale
Radovi teku punom parom i ovog trenutka čak smo i ispred planiranih rokova s količinom izvedenog posla, a i sve dalje pripreme teku normalno i na vrijeme, kazao nam je Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar vrlo zadovoljan aktivnostima na najkrupnijem i najskupljem razvojnom projektu u Zadarskoj županiji ovog trenutka.
Riječ je o takozvanoj prvoj fazi projekta koja podrazumijeva ogromno nasipavanje i izradu sekundarnog lukobrana.
Prva faza vrijedna je 43 milijuna eura, a radove koji su započeli u svibnju 2009. godine i trajat će do svibnja 2010. godine, izvodi austrijska građevinska tvrtka Strabag s kooperantima.
Na dvadest hektara površine predviđene za nasipanje bit će do kraja posla dovezeno ukupno 1,800.000 kubika materijala.
Druga bi od ukupno tri faze projekta, prema Burićevim riječima, trebala krenuti u veljači 2010. godine i na to se odnosi njegova rečenica da pripreme svih sljedećih aktivnosti teku uredno. Ovim dijelom projekta izgradit će se obala i cijela kopnena infrastruktura – ceste, parkirališta, čekališna mjesta, cjevovodi.
Dakle završetkom te faze i ne čekajući treću, već će biti moguće korištenje luke u namjene za koje se gradi.
Završetkom nove luke Zadar cjelokupni će se trajektni promet s Poluotoka preseliti u Gaženicu, koja će biti osposobljena za istodobnu mogućnost ukrcaja i iskrcaja putnika sa šest trajekata na obalnim linijama dužine 50 do 150 metara. Nova luka Zadar imat će i mogućnost prihvata tri broda na međunarodnoj ili obalnoj plovidbi dužine 150 do 200 metara te tri broda na kružnim putovanjima dužine 250 do 300 metara, uz mogućnost prihvata RO-RO brodova na istim gatovima.
U trenutku kada se propituju pa i otkazuju mnoge javne investicije zadovoljstvo je Zadrana da s ovom problema nema. Također, kad se razmatraju pritužbe iz Europe na naše javne nabave, ovdje valja kazati da međunarodni subjekti jednako našima odlučuju o svakom natječaju s obzirom da je riječ o sredstvima Europske investicijske odnosno Njemačke razvojne banke. To proces usporava, ali odbacuje njihove primjedbe na način izbora izvođača.
Pred Zadrom je i osmišljavanje budućnosti postojećeg dijela luke, odnosno sadašnje trajektne luke u Jazinama. U tome je mnogo ideja, a najrealnija koja bi trebala redefinirati čitav akvatorij Jazina od zgrade Maraske do Istarske obale, kao kombinaciju megamarine, pristaništa za domicilne brodice, ali i šetališta, barova, restorana i drugih sadržaja kojim bi se maksimalno iskoristio ovaj ogroman predio, mora sada osim nekoliko barova i kafića te Tankerkomercove marine slabo korišten. To će tražiti i redefiniranje nefunkcionalnog zadarskog mosta i niz drugih poteza, a događa se u vrijeme kada gradska blagajna ne obiluje sredstvima niti se nada većem prilivu.