Izlažu Jakelić, Surać i Kajmak

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Autor: 
Marin GOSPIĆ
Stipe Surać

"Ja sam nesposoban estetski uživati u svakodnevnom životu, uživati estetski u svoj njegovoj neposrednosti. Shvaćate, samo želim uživati svakodnevni život u svojoj punoći!" Na tragu ove izjave protagonista filma „Ne želim se umjetnički uzdizati" redatelja Maxa Linza, a i upravo takvom stavu u kontru, izložba Zadar behind scenes okupila je troje umjetnika različitih vokacija, pristupa i senzibiliteta kao svojevrsne komentatore prostora i vremena u kojem bivamo. Ono što ih spaja je Zadar, grad u kojem su rođeni i odrastali, koji je na njih ostavio trag i na kojeg se u svom stvaralaštvu referiraju. Njihov umjetnički diskurs otvara prostor propitivanju pojma identiteta, od onog kakvim ga sami doživljavamo, kakav se suptilno ili grubo nameće do onog kakvim ga drugi prepoznaju u nama i oko nas.

Postcards Marijane Jakelić

Odbijajući zapadanje u estetsku apatiju, a prepoznajući izazove življenja upravo sada i upravo ovdje Marijana stvara umjetnički diskurs kojem je cilj komentirati našu stvarnost i upozoriti na stanje u kojem se nalazi.

ZD postcards prikazuju prepoznatljive lokalne arhitektonske simbole u njihovoj otuđenosti u kulturnom neskladu današnjeg urbanog života. Ogoljeni od tradicionalnog, simboličkog i već klišeiziranog značenja oni postaju kulisa za začudna bića i događaje. U Marijanim kolažima isprepliću se realnost, intuitivno i imaginativno te se nadograđuju do nadrealističkih uzleta, a likovi jedne posve nove ikonografije, iako pomalo melankolični, istovremeno sadrže dozu groteske, ironije i sarkazma, ali i duhovitosti kojom na drži da ne potonemo. Spajajući naizgled najnespojivo ovi kolaži izazivaju osjećaj koji zapravo najbolje odgovara situaciji i daje odgovor na (ne)postavljena pitanja, na najdubljoj razini.

Ovo nije izmišljen, fantazmagorični svijet, ovo je svijet koji je oko nas.

Poluđir Stipe Suraća

Stipin umjetnički rad orjentiran je na istraživanje identiteta kroz medij fotografije. Stipe zapravo identitet ne istražuje, on uočava njegovu vizualnu manifestaciju i bilježi je vještim fotografskim okom u svoj svojoj esenciji i punoći. Kao freelance fotograf Stipe je objavio je nekoliko tisuća fotografija u više desetaka knjiga o Hrvatskoj prirodi, kulturi, mjestima, ljudima, a u hrvatskim izdanjima časopisa National Geographic, National Geographic Traveler/Adventure i Geo objavio je više od 50 reportaža, od kojih 16 naslovnica. Upravo takvim angažmanom Stipe je onaj koji sukreira simbole identiteta. Njegove su fotografije vizualno jasne, čiste, nabijene energijom i vedrinom, a upravo takve da nas uvlače u centar zbivanja i vezuju za sebe.

Njegov Poluđir iz serije Đir po Poluotoku time postaje niz koji i nije tako običan već estetski snažan i simbolički moćan.

Social reality Borisa Kajmaka

Boris Kajmak je multimedijalni umjetnik čiji radovi propituju razne odnose kroz materijal, igru i jezik. Konceptualnim pristupom realizirao je interdisciplinarne radove koji se aktivno izlažu od 1999. godine. Nakon Akademije likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu završava i poslijediplomski studij 2005. na Central St. Martins College of Art and Design/u u Londonu, UK. Trenutno živi i radi u Rimu.

Po dolasku u London umjetnik propituje vlastiti idetitet kroz doživljaj i iskustvo ljudi oko sebe, ljudi koji njega i mjesto odakle dolazi tek površno poznaju.

Social Realtiy je rad koji se sastoji od devet kratkih video isječaka. U projektu su sudjelovali prvo troje Britanaca koje je Boris upoznao u Engleskoj. Njihov je zadatak bio da nakon vrlo kratkog poznanstva s umjetnikom posjete njegovu obiteljsku kuću i zabilježe ono što smatraju da najbolje reprezentira njega. Dopuštajući pristup gotovo strancima u svoju kućnu intimu Boris dobiva izravan i objektivan odgovor na to kako ljudi doživljavaju njega i njegovo rodno mjesto, što misle da ga suštinski određuje, kroz njihove dojmove i vizualna zapažanja bez emocionalne vezanosti, lišene dodvoravanja simbolima identiteta, a usredotočene na socijalnu stvarnost.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno