Suzuki Alto - veći nije potreban

Slika korisnika admin
Autor: 
Zapravo, idealna mjera - Suzuki Alto

Povijesno nikad definirane priče koje analiziraju dostatnost pojedinih dimenzija u slučaju Suzukija Alto dobivaju novu epizodu. I opet bez decidiranog odgovora. Na parkiralištu, gledano izvana, malac nalik dječjem automobilu. Maleni Alto može na prvi pogled postati simpatijom mlađih osoba, ženskog spola prvenstveno. Jer je izgledom na razmeđi realnosti i igračke. Nakon položenog vozačkog ispita, na samom kraju teenagerske dobi, kada se opraštamo od djetinjstva i polako koračamo u mladost, i dalje u realni život. A još se uvijek sjećamo nekih omiljenih nam igrački. Da, i netom što smo izašli iz autoškole. Ali kada je riječ o ozbiljnom, sredovječnom muškarcu čija je tjelesna težina najmanje dvadeset posto veća ne od idealne nego barem poželjne... ne to nije automobil za mene.

Prvi kilometri. Nema što, spretan je, može kroz svaku gužvu, ništa mu ne smeta. A tek parkiranje! Alto je potpuno udomljen između dvije bijele crte, a vozač ima osjećaj kako radnja još nije ni blizu kraja. Prvotne sumnje kako u slučaju najmanjeg Suzukija ipak nije riječ o ozbiljnom automobilu lagano se povlače. Slijedi odlazak na brzu prometnicu. Štoviše - najbržu, autocestu. Pa razmišljate - krhka ljuskica od 3,5 metara... Valjda će sve biti u redu. Trocilindrični motor skromne zapremine, ali zato pristojne snage od 70-ak "konja" veselo se vrti. Proizvodi paralelno buku veću no što biste željeli, ali imate razumijevanja - ipak je riječ o tanjem limu i nešto skromnijim izolacijskim pokrivalima pa je buka samorazumljiva. Ono što će vas u tom trenutku definitivno šokirati je maksimalna brzina koju ovaj automobil postiže. Pa mi jurimo! Definitivno i zadnje ograde padaju i svega nakon nekoliko sati druženja prihvaćate Alto. A, dakako, niste djevojka na kraju adolescencije, već muškarac samo korak do andropauze, kao odličan odabir. Opuštate se i neometano vozite. I ma koliko bili rasterećeni, misli vam zaokuplja ekonomska situacija. Ne možda na globalnom i nacionalnom planu koliko na osobnom računu. Nemali "minus", a vijesti s radija vas dodatno živciraju - energenti opet poskupljuju. Automatski usporavate jer niža brzina smanjuje potrošnju i zagledavate na inače elementarnu instrument ploču. Sivilo se vrlo brzo pretvara u ružičastu boju jer je potrošnja Alta samo 4,7 litara. I to prigodom nemalog opterećenja. Kada smo zašli u mirnije vode, do prosječnih brzina od oko 80 km/h, priča se pretvara u pravu bajku jer se prosječna potrošnja smanjuje ispod 4 litre.

Da, začudno dobra dinamika, pristojna upravljivost, a iznimno niska potrošnja. A riječ nije o dizelašu, već o jednom sasvim klasičnom benzincu. Ipak se dakle može.

Voluminoznost izvana ne djeluje obećavajuće. Ipak, na prednjim sjedalima je sve kao i kod većih automobila. Sjedala istina jesu nešto manjeg naslona i tanja, ali sasvim pristojno drže tijelo. Straga ima nešto manje mjesta za noge, ali opet - nije da se ne može normalno sjediti. Jedina cjelina kojoj se baš i ne može dati neke bolje ocjene je prtljažnik. Vrlo je skroman, minimalistički, ali se preklapanjem stražnjih sjedala može doći i do nešto konkretnije litraže. Ipak, visoki utovarni prag nam odmah pojašnjava kako ovaj automobil definitivno nije predviđen za neke veće prtljažne zahtjeve. Riječ je ipak o jednom gradskom automobilu koji može i na duge staze, ali tada mu se funkcionalnost značajno narušava.

Simpatija je definitivno stvorena. Alto nas je nakon testiranja uvjerio da veći jednostavno nije potreban. Hoće li se s time složiti vjekovne povijesne dileme, manje je bitno. Sve što smo od njega tražili, spremno je obavio pa nam je postalo jasno kako bismo ga mogli tretirati i sasvim pristojnim obiteljskim automobilom.

Njegova niska potrošnja nam je otvorila još jedno razmišljanje. Danas vozite automobil, stari i rastrošni, prosječne potrošnje od 9 litara. Prelaskom na Alto u prosjeku prepolavljate prosjek i na stotinu kilometara štedite 40 kuna. Vozite li prosječnih tisuću kilometara mjesečno, ušteda se penje na 400 kuna. Kako će vam se značajno smanjiti i izdaci za održavanje, Alto vam štedi skoro 600 kuna, a pogled na mjesečnu ratu kupujete li ga kreditom, uz uvjet da ste imali nešto novca za učešće, kazuje kako vam je dovoljno 750 kuna. Drugim riječima, Alto sam sebe otplaćuje. A imate novi, simpatični i kako smo se uvjerili sasvim funkcionalni automobil. Pa iako je kriza - dulja razmišljanja su nepotrebna. Nije baš "perpetuum mobile", ali se itekako isplati.

 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Zapremina: 997 ccm Snaga: 68 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 90 Nm pri 4800 o/m Dimenzije (d/š/v): 3500/1600/1470 mm Međuosovinski razmak: 2360 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 14 s Maksimalna brzina: 155 km/h Potrošnja (o/g/p): 3,8/5,5/4,4 l Emisija CO2: 103 g/km Prtljažnik: 129 l Težina: 930 kg Gume: 155/65 R14

+ Potrošnja, dinamika, cijena

- Volumen ptljažnika

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno