Sve više ljudi treba pomoć, a Centru nedostaje djelatnika i automobila!

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Vedran SITNICA
Sanja Paleka, novoimenovana ravnateljica Centra za socijalnu skrb Zadarske županije

Moji motivi za javljanje na natječaj za ravnatelja Centra za socijalnu skrb Zadar su unaprjeđenje i afirmacija struke te upozoravanje javnosti na važnost socijalnih radnika u ostvarivanju što boljeg i kvalitetnijeg života stanovnika te pomaganju u rješavanju teških životnih prilika u kojima se stanovnici nalaze, rekla je Sanja Paleka, novoimenovana ravnateljica Centra za socijalnu skrb Zadarske županije, koja je na tu dužnost stupila u rujnu prošle godine, a koja u Centru radi od 1992. godine kao socijalni radnik u Odjelu za zaštitu djece, mladih i obitelji.

Gdje počinje čija nadležnost

Od kad je došla na mjesto ravnateljice napravila je brojne promjene u organizaciji i radu Centra. Tako je organizirala da djelatnici istog odjela rade na istoj adresi, a ne kao do sada na tri različite adrese, što je znantno otežavalo rad i slabilo komunikaciju među djelatnicima, ali i otežavalo snalaženje korisnicima. Sada djelatnici Odjela za zaštitu djece rade u prostorijama u pet nebodera, dok je Odjel za zaštitu odraslih preseljen u prostor nekadašnjeg Prekršajnog suda. Također je preraspodijelila poslove unutar djelatnika kako bi se s nedovoljnim brojem djelatnika u odnosu na broj korisnika postigao najbolji mogući učinak na ovom izrazito složenom i zahtjevnom poslu.

Još jedan novitet je i donošenje Protokola o postupanju Centra za socijalnu skrb i podružnica gdje su jasno utvrdili gdje počinje čija nadležnost. U sklopu toga organiziran je način određivanja članova stručnih ad-hoc timova za potrebe podružnica te su jasno definirani njihovi poslovi u odnosu na podružnice. Također voditelji odjela imaju najmanje jednom tjedno stručne sastanke te su dužni kontrolirati djelatnike svojih odjela i stanje na terenu i o tome obavještavati ravnateljicu. Ravnateljica je uvela i redovite sastanke stručnih vijeća gdje se raspravlja o problemima i situacijama i zajedno utvrđuje jesu li se poduzele sve mjere prema određenom korisniku, a za što su uredili i radnu salu. Paleka je rekla da nerijetko i sama razgovara s djelatnicima i korisnicima, kako bi se postigla što bolja efikasnost posla i pomoć korisnicima. Za što bolju efikasnost oformili su i sredili evidenciju, statistiku i arhivu.

 - Centar za socijalnu skrb Zadar sačinjavaju Centar Zadar te tri podružnice - Obrovac, Gračac i Pag. S izrazito velikim problemima nose se podružnice Gračac i Obrovac. Naime, tamo se gotovo ništa nije promijenilo od njihovog osnivanja 1995. godine. U svakoj od ove dvije podružnice rade po dva socijalna radnika od kojih je jedan ujedno i predstojnik podružnice, a ujedno i socijalni radnik koji obavlja sve poslove socijalnog rada, te po jedan administrativni referent. Također oba područja su izrazito prostorno velika, stanovništvo treba materijalnu pomoć, česte su socijalne intervencije zbrinjavanja, zaprimaju se obavijesti o nasilju u obitelji, teškim međuljudskim odnosima, o počinjenim kaznenim djelima, o poduzimanju mjera obiteljsko-pravne zaštite zbog zaštite interesa maloljetne djece i brojni drugi poslovi. Osim toga, neka su mjesta nepristupačna, dislocirana i prometno nepovezana što dodatno otežava rad. I uz sve to, naši djelatnici nemaju adekvatne automobile za obavljanje posla, istaknula je Paleka. Dodala je da automobil kojim se služe u Gračacu više ne može proći tehnički pregled, za podružnicu u Obrovcu Centar Zadar je dao jedan svoj automobil, a u Pagu nema automobila. O svemu ovome obaviješteno je Ministarstvo i ravnateljica se nada da će se zahtjev pozitivno riješiti te da će podružnice dobiti automobile.

Cenrtar za socijalnu skrb - na socijalnoj skrbi

 - Još jedan problem je i nedovoljan broj zaposlenika te prostori u kojima djelatnici rade. Naime, već prije desetak godina utvrđeno je da Centru fali dvadesetak stručnih djelatnika u odnosu na broj korisnika. Tijekom proteklog razdoblja uglavnom se nisu zapošljavali novi djelatnici, izuzev prilikom odlaska u mirovinu. Naši djelatnici zato rade za tri djelatnika i fizički ne stižu obaviti sve poslove. Zbog cijele ove situacije dobila sam od Ministarstva suglasnost za zapošljavanje tri socijalna radnika i jednog psihologa, te zamjenu za socijalnog radnika, dok je jedna kolegica na bolovanju, rekla je Paleka.

Istaknula je kako je još jedan problem neadekvatan prostor u kojem radnici rade. Naime, Centar je dislociran na tri adrese što znatno otežava rad djelatnika i snalaženje korisnika. Odjel za odrasle smješten je u zgradi bivšeg Prekršajnog suda, Odjel prijemnog ureda i novčanih naknada, Odjel za zaštitu djece, mladih i obitelji, računovodstvo, evidencija smješteni su u Ulici Andrije Hebranga (pet nebodera), ali na dva ulaza.

VIŠE U TISKANOM IZDANJU

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno