Divlja odlagališta veliki ekološki problem u županiji

Slika korisnika admin
Autor: 
Marin GOSPIĆ

Udruga „Eko-Zadar" u 2014. godini je u sklopu projekta „Zeleni telefon" zaprimila ukupno 246 prijava, što je 40 prijava više nego 2013. godine. Zeleni telefon je služba za rješavanje problema zaštite prirode i okoliša. Služi građanima kao servis za prijavljivanje problema i nepravilnosti u okolišu, te za dobivanje informacija vezanih uz okoliš. Projekt je u 2014. godini u potpunosti odrađen volonterskim angažmanom članova i članica udruge.

Ovaj projekt „Eko-Zadar" kontinuirano provodi od 2003. Godine, te je među našim sugrađanima prepoznat kao servis kojemu se mogu obratiti za sva pitanja i probleme u okolišu. O njegovom prepoznavanju govori činjenica da se broj pristiglih prijava iz godine u godinu stalno povećava.

Sve pristigle prijave evidentirane su i raspoređene u 13 r kategorija koje se odnose na različite okolišne problema.

Kako navode u "Eko-Zadru", najbrojnije su prijave koje spadaju u kategorije „razno" i „otpad".

- Naše sugrađane najviše smetaju problemi vezani uz otpad, posebice divlja odlagališta otpada koja su, nažalost, veliki ekološki problem u našoj županiji. Prijave koje se odnose na kategoriju „razno" većinom čine upiti vezani za ekološku poljoprivredu. Tražili su se savjeti o ekološkom sjemenarstvu, ekološkom uzgoju hrane i distribuciji ekoloških prehrambenih proizvoda na tržište. Prijave iz ove kategorije smo najbrže i najlakše rješavali, posebice jer udruga „Eko-Zadar" kontinuirano organizira sajmove zdrave hrane i tradicijskih proizvoda „Dani sunca" koji je praktično rješenje za distribuciju ekoloških proizvoda. Uz to, udruga je prošle godine u studenom i travnju organizirala i razmjenu sjemenja, ističu u Eko-Zadru dodajući kao je, nažalost, bilo i prijava okolišnih problema koji su gotovo nerješivi te su, nakon opetovanih prijava, i dalje u postupku rješavanja. U ovakvim se slučajevima obično radi o ekološkim problemima povezanim s velikim zagađivačima.

Analiza komunikacije između građana i volontera Zelenog telefona u protekloj godini pokazala je da Zeleni telefon češće zovu muškarci: bilo je 56% poziva muškaraca, a 44% poziva žena. Većina prijavitelja ostavlja svoje kontaktne podatke za daljnju komunikaciju te se, gotovo bez iznimke, svi predstave.

Najpopularniji medij za prijavu problema i dalje je telefon, ali sve se više koristi i internet, bilo putem elektronske pošte ili poruka upućenih udruzi preko Facebook profila https://www.facebook.com/EkoZadar.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno