Foto: Adam VIDAS
Direktor Liburnije Edvin Šimunov rekao je da su već poduzeli neke korake u smjeru moderniziranja svog voznog parka kako bi bili u skladu s pravilnikom jer, kako je istaknuo, sigurnost djece je na prvom mjestu
Stupanjem na snagu novog Pravilnika o prijevozu školske djece mnogi prijevoznici morat će prilagoditi i preurediti svoje, u većini slučajeva, zastarjele autobuse.
Naime, ovaj, treći po redu pravilnik o prijevozu školske djece donosi strože uvjete zaštite djece, a autobusi koji ne budu zadovoljavali sigurnosne standarde, na kojima je inzistirala i dječja pravobraniteljica, neće smjeti prometovati.
Više se ne spominju samo djecu do 14 godina, već se dobna granica pomiče, a vožnja bez sigurnosnih pojaseva, naslonjača i stojeći više neće biti moguća.
– Mali je broj autobusa koji mogu zadovoljiti kriterije postavljene novim pravilnikom o prijevozu djece, rekao je Slobodan Erslan, voditelj prometnog operativnog centra Liburnije, najvećeg zadarskog autoprijevoznika. On nam je objasnio da te uvjete mogu zadovoljiti samo noviji autobusi, dok Liburnija za prijevoz djece većinom koristi starije autobuse.
Dodaje da je sad nemoguće uopće kupiti autobus, jer ih trenutačno nema na tržištu. Liburnija je najveći prijevoznik osnovnoškolske djece na području Zadarske županije i prevozi ih s desetak autobusa. Osim nje koncesiju za prijevoz ima i tvrtka Čazmatrans te još četiri manja privatnika.
– Do sada smo sa Županijom potpisivali ugovore u trajanju od samo godinu dana pa nam kupnja novih autobusa i investiranje u njih baš i nije bilo isplativo, jer nikad nismo znali hoćemo li i sljedeće godine dobiti koncesiju na prijevoz učenika, rekao je Erslan. Dodao je da su ove godine potpisali četverogodišnji ugovor, čime su došli u mogućnost sastaviti dugoročniju financijsku konstrukciju te isplanirati ulaganja.
Erslan se nada da će se stupanje Pravilnika na snagu prolongirati jer bi, s obzirom na stanje autobusa, 90 posto učenika ostalo bez svakodnevnog prijevoza do škola.
On je istaknuo da su svi njihovi autobusi tehnički ispravni, imaju sve potrebne papire i dozvole te idu četiri puta godišnje na preglede i pojačano ih održavaju. No, to nisu novi autobusi i ne ispunjavaju sve navedene uvjete kao što su sigurnosni pojasevi na svakom sjedalu.
Direktor Liburnije Edvin Šimunov rekao je da su već poduzeli neke korake u smjeru moderniziranja svog voznog parka, kako bi bili u skladu s Pravilnikom jer, istaknuo je, sigurnost djece je na prvom mjestu.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Poštuju stav klubova
Šveđani neće uvesti VAR u svoje lige, nogometni klubovi su protiv tehnologije
Županija
blagdan svetog Jurja
SVEČANA SJEDNICA Dodijeljene godišnje nagrade i priznanja Općine Starigrad
Hrvatska
mladi protiv genocida
Val studentskih prosvjeda zbog rata u Gazi širi se na Francusku
Županija
uskoro radovi
Sve spremno za nastavak obnove prstena povijesnih bedema u Ninu
Ostali sportovi
OI u Parizu
Čak 6000 policajaca osiguravat će dolazak olimpijskog plamena u Marseille
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA