Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

NA TEHNIČKOM SE PADA SAMO JEDNOM!

Autor: Krešimir Bukvić

20.02.2009. 23:00
NA TEHNIČKOM SE PADA SAMO JEDNOM!


Skoro svi vozači uočene nedostake na svom vozilu poprave do drugog dolaska u stanicu. Ipak, ima i onih koji pred tehničare dovoze vozila u takoreći stanju raspadanja, bez tablica, opasno nagrižena korozijom i izlizanih guma
Iako je vozni park u Zadarskoj županiji nešto mlađi od hrvatskog prosjeka (automobili su prosječno stari oko desetak godina prema 11 i pol godina koliko iznosi prosječna starost vozila na razini zemlje), svaki peti automobil u županiji pada na tehničkom pregledu, jednako kao i u ostatku Hrvatske. Najčešći problemi vezani su za svjetla, a slijede ih neispravne kočnice te eko test.
Na eko testu pada 5 posto
– Vozači sve više brinu o svojim automobilima, voze sve mlađa vozila, pa su i rezultati tehničkog pregleda sve bolji, ističe Bože Perković, voditelj stanice za tehnički pregled Atlas.
Nekada je veliki problem vozačima zadavao eko test, no prema posljednjim pokazateljima, a statistika se redovito ažurira u gotovo svim stanicama za tehnički pregled, postotak vozila koji ne uspjevaju proći eko test ne iznosi više od 5 posto.
– U našoj stanici za tehnički pregled vozila, Eurozadru od 19.600 pregledanih vozila u 2008. godini imali smo 4,3 posto neispravnih po pitanju eko testa. Mislim da je to dobar pokazatelj, mišljenja je voditelj stanice Stanko Duilo. Kako doznajemo, eko test sada prolaze i automobili marke Kia koji su nekada imali problem s ispušnim plinovima.
Situacija je istovjetna i na državnoj razini. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, eko test nije najčešći uzrok pada vozila na tehničkom pregledu već prije svega svjetlosna oprema i kočnice. Osobni automobili imaju nerijetko problem s nejednakom kočnom silom isto kao i probleme s parkirnom kočnicom.
Problemi s kojima se susreću vozači uključuju i nedostatke na ovijesu i kotačima, samom motoru te ponekad oko retrovizora te stakala. Prošle je godine u zemlji pregledano 1.730.854 vozila od kojih je “palo” 21, 25 posto, dok je godinu prije rezultat bio nešto povoljniji. Godine 2007. pregledana su 1.706.592 vozila od kojih je njih 18,11 posto bilo neispravno.
– Pri pregledu vozila naglasak stavljamo prije svega na one najvažnije preformanse vozila, a to su upravljanje i kočenje. U tom smo segmentu prošle godine imali jako malo neispravnosti. U našoj je stanici za tehnički pregled zabilježeno svega 1,09 posto automobila koji su imali problema s upravljanjem i 9,92 posto vozila s neispravnim kočnicama, ističe Stanko Duilo.
Bez vatrogasnog aparata
Iako je bilo za očekivati da su vozila u vlasništvu pravnih soba u gorem stanju od osobnih vozila, s obzirom da ih koristi veći broj ljudi, i Duilo i Perković to opovrgavaju. Naglašavaju da razlike nema, da se vozila u vlasništvu tvrtki najčešće redovito servisiraju pa kao takva ne padaju češće na tehničkom pregledu.
No, na razini Hrvatske, podaci su Centra za vozila, nije rijetkost da vozila u vlasništvu tvrtki padaju zbog nemarnosti odgovornih osoba, u posljednje vrijeme često radi nedostatka vatrogasnog aparata. No, kako doznajemo na tehničkom se pregledu uglavnom pada samo jednom. Gotovo svi vozači uočene nedostake na svom vozilu poprave do drugog dolaska u stanicu. Ipak, ima i onih koji pred tehničare stanice dovoze vozila u takoreći stanju raspadanja, bez tablica, opasno nagrižena korozijom i izlizanih guma.


 NEISPRAVNOST VOZILA I PROMETNE NESREĆE


Ispravnost vozila jedna je od bitnih stavki sigurnosti na cestama. Studije pokazuju da je utjecaj stanja vozila na prometne nesreće oko pet posto. To, dakako, nije visok postotak, no nije za podcijeniti, posebice ako je barem u tom segmentu moguće vrlo lako napraviti korekciju. To je posebno važno kada su u pitanju gospodarska vozila koja prenose robu ili putnike, u kojih i tih procjenjenih pet posto može biti vrlo pogubno.