Rimljani oduševljeni Dalmacijom i Zadrom

Slika korisnika admin
rim
Ina Sikirić u Galeriji Sordi ima pune ruke posla

U Trgovinskom centru Galeria Alberto Sordi u srcu Rima traje iznimno uspješna prezentacija turističkih potencijala Dalmacije, gdje se predstavljaju TZ Zadarske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije. Predstavljanje uz izdašnu potporu cijelog ureda HTZ-a u Rimu predvođeno Jelenom Poklepović vode Ina Sikirić iz Zadra i Štefica Curić Iz Splita, a nakon vikenda zamijenit će ih kolegice iz šibenskog odnosno dubrovačkog ureda.

Razgrabljene brošure

- Naišli smo na gotovo nevjerojatnu situaciju da se na prezentaciji, koja će trajati petnaest dana, razgrabe promotivni materijali s još neraspremljenih paleta. Prvi dan smo ostale bez donesenog materijala te smo već sutra zaprimili novu pošiljku, a radilo se o čak dvije palete brošura, kazala nem je Ina Sikirić koja unatoč ogromnom iskustvu nastupa, po sajmovima i drugim vrstama prezentacija u Italiji, gotovo nije naišla na ovakav odaziv.

Uglavnom na preporuku Jelene Poklepović četiri turističke zajednice iz Dalmacije tragom kolega iz snažnijih turističkih zemalja odlučile su se na poseban pojačani istup u Rimu. Riječ je o Galeriji s 15-ak trgovina iznimnih robnih marki, kaferima itd. u sklopu koje su prije nas prezentaciju kroz dvadesetak dana odradili Španjolci, a potom rezervirali Grci. Hrvatska je uspjela dobiti iznimno povoljan termin upravo sad i do početka lipnja kada je pravo vrijeme za Talijane poznate po kasnijim odlukama o odmoru i otprije, a u ovoj kriznoj godini pogotovo. Galerija se nalazi u povijesnoj spomeničkoj zgradi obnovljenoj pred 10-ak godina koja je i sama na meti turista. Uz zgradu Parlamenta i Vlade Republike Italije, nedaleko predsjedničke palače, dvije minute od Fontane di Trevi u istaknutoj Via del Corso. Galerija nosi ime poznatog talijanskog glumca. U parteru, odnosno holu, postavljena je jednostavna i očito efektna prezentacija i ponuda turizma Dalmacije, a publika je već navikla na takve prezentacije u ovom prostoru.

Interes Talijana, ali i stranaca

- Osim materijala na talijanskom donijeli smo i engleske brošure očekujući i mnoštvo gostiju iz drugih zemalja što se pokazalo točnim. U svega nekoliko dana čekamo već treću pošiljku materijala, a ne radi se o sajmu na kojem mnoštvo materijala ode uludo kada ljudi idu i kupe sve redom šarene sličice, već o našem zasebnom predstavljanju i činjenici da većina koja uzima materijal ozbiljno razmatra dolazak, a mnogi ga i najavljuju, prenosi nam Sikirićeva.

- Bilo je i neobičnih situacija, poput jednog Libijca koji je odmah kazao da ide k nama, ali je tražio da provjerimo treba li mu viza. Čitava grupa Slovaka došla je pozdraviti nas i kazati kako su u Rimu u razgledu, ali su "doma" kod nas gdje namjeravaju i ovo ljeto. Imamo dakle i Engleza, mnoštvo Španjolaca, Amerikance. Naravno, Talijana je najviše.

Kako vratiti Talijane?

Velika zahvala ide Uredu HTZ-a u Rimu na dobrom prjedlogu i organizaciji kao i izdašnoj pomoći. Kako je ured 15-ak minuta dalje, a navale stalne, materijala za posjetitelje nedostaje pa ih službenici dovoze na biciklima trošeći zalihe u uredu.

Uglavnom, odluka sve četiri TZ županija iz Dalmacije da krenu u ovaj novi vid promidžbe koji će trajati od 15. do 31. svibnja pokazale se punim pogotkom. Nešto će i uštedjeti mijenjajući ekipe, a nadamo se doprinijeti oživljavanju posjeta s talijanskog tržišta. Ovo iznimno značajno tržište za hrvatski turizam prvo se nakon rata i poraća vratilo na predratne brojke i nadmašilo ih. Štoviše, bio je zamjetan trend širenja posjeta Talijana i izvan tradicionalnog "feragosta" (kolovoški kolektivni odmori) da bi prije tri-četiri godine krenuo pad s ovog tržišta.

Obzirom da su gosti iz srednje i južne Italije hendikepirani u odlascima na odmor automobilima, predstavljanje Dalmacije s trajektnim vezama svakako je pogođeno.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno