Želja za istraživanjem novog smisla

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
boskovic_freund
Filip BRALA

U Galeriji "Terre Verte" otvorena je izložba slika autorice Ane Bošković Freund. Svečanost otvaranja vodila je Kristina Mijić, voditeljica Galerije "Terre Verte", a izložba splitske akademske slikarice ostaje postavljena do 31. svibnja.

Ana Bošković Freund je rođena 1973. godine u Splitu, gdje je završila Školu za primjenjenu umjetnost i dizajn. Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu je diplomirala slikarstvo 1997. godine u klasi Đure Sedera. Do sada je imala više skupnih i samostalnih izložbi. Bavi se ilustracijom i fotografijom. Članica je HULU-a Split.

Na otvaranju izložbe posjetitelji su imali priliku čuti mišljenje likovnog kritičara Rina Efendića koji je o autorici i njenoj novoj izložbi napisao: "Trebamo zadržati pogled, a istovremeno smoći snage odlutati prema drugačijoj prirodi, a da opet od toga ne konstruiramo novu ideologiju, nego da zadržimo u svemu malo dobre stare mjere. Tu mjeru sam prepoznao u Aninoj umjetnosti i njenom odnosu prema životu i zajedničkom nam ljudskom prebivalištu, oikosu, bez želje da ga pretvara u ideo - ekologiju. Odmjerena u aktivizmu ne miješa kruške i jabuke. Ideje za koje je znala da ih ne želi ili jednostavno ne može reći slikarstvom, slobodno je ostvarivala u instalacijama. Njena praksa je tiha prisutnost. Stotine fotografija prirode osobito makro pogled na ono dolje, slabo vidljivo, a tako životno bujno poslužile su kao predlošci ovih slika koje gledate, ali istovremeno imaju i vrlo malo veze. Nisu to samo odslikani foto - predlošci. Sto godina skoro je slici koju je teorija prepoznala kao sliku - objekt (apstrakcija), nešto mlađa je i trenutno dominira slika - ekran (video) dok je najstarija, ona iz koje su zapravo nastale sve kasnije slikarske ideje, slika - prozor, pomalo zapostavljena i proglašena zastarjelom. Kako netočno! Samo strah teoretičara i kustosa od pečata konzervativizma u galerije nagurava "bijelu tehniku" čije treperenje u mraku često samo odslikava banalnost slabašnih poruka. Zato Anina odluka za sliku - prozor svjedoči želji za istraživanjem novog smisla. Iza tog izvrsnog slikarstva stoji cjelovito mišljenje i senzibilitet koji je prije svega razumijevanje pjeva ptica, života biljaka, izmjena svjetla i tame i ljudi. Tako i u formalnom smislu na nekim slikama nam doslovno nudi dio prostora u kojem se možemo smjestiti kao promatrač i s njom zajedno iz njenog očišta sudjelovati u kreiranju prostora. Samo tako mogli bi biti ponovno iznenađeni slikama čije smo motive već puno puta vidjeli. Ma ovako, na Anin način, još ne."

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno