Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Želja za istraživanjem novog smisla

20.05.2012. 22:00
Želja za istraživanjem novog smisla


U Galeriji “Terre Verte” otvorena je izložba slika autorice Ane Bošković Freund. Svečanost otvaranja vodila je Kristina Mijić, voditeljica Galerije “Terre Verte”, a izložba splitske akademske slikarice ostaje postavljena do 31. svibnja.
Ana Bošković Freund je rođena 1973. godine u Splitu, gdje je završila Školu za primjenjenu umjetnost i dizajn. Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu je diplomirala slikarstvo 1997. godine u klasi Đure Sedera. Do sada je imala više skupnih i samostalnih izložbi. Bavi se ilustracijom i fotografijom. Članica je HULU-a Split.
Na otvaranju izložbe posjetitelji su imali priliku čuti mišljenje likovnog kritičara Rina Efendića koji je o autorici i njenoj novoj izložbi napisao: “Trebamo zadržati pogled, a istovremeno smoći snage odlutati prema drugačijoj prirodi, a da opet od toga ne konstruiramo novu ideologiju, nego da zadržimo u svemu malo dobre stare mjere. Tu mjeru sam prepoznao u Aninoj umjetnosti i njenom odnosu prema životu i zajedničkom nam ljudskom prebivalištu, oikosu, bez želje da ga pretvara u ideo – ekologiju. Odmjerena u aktivizmu ne miješa kruške i jabuke. Ideje za koje je znala da ih ne želi ili jednostavno ne može reći slikarstvom, slobodno je ostvarivala u instalacijama. Njena praksa je tiha prisutnost. Stotine fotografija prirode osobito makro pogled na ono dolje, slabo vidljivo, a tako životno bujno poslužile su kao predlošci ovih slika koje gledate, ali istovremeno imaju i vrlo malo veze. Nisu to samo odslikani foto – predlošci. Sto godina skoro je slici koju je teorija prepoznala kao sliku – objekt (apstrakcija), nešto mlađa je i trenutno dominira slika – ekran (video) dok je najstarija, ona iz koje su zapravo nastale sve kasnije slikarske ideje, slika – prozor, pomalo zapostavljena i proglašena zastarjelom. Kako netočno! Samo strah teoretičara i kustosa od pečata konzervativizma u galerije nagurava “bijelu tehniku” čije treperenje u mraku često samo odslikava banalnost slabašnih poruka. Zato Anina odluka za sliku – prozor svjedoči želji za istraživanjem novog smisla. Iza tog izvrsnog slikarstva stoji cjelovito mišljenje i senzibilitet koji je prije svega razumijevanje pjeva ptica, života biljaka, izmjena svjetla i tame i ljudi. Tako i u formalnom smislu na nekim slikama nam doslovno nudi dio prostora u kojem se možemo smjestiti kao promatrač i s njom zajedno iz njenog očišta sudjelovati u kreiranju prostora. Samo tako mogli bi biti ponovno iznenađeni slikama čije smo motive već puno puta vidjeli. Ma ovako, na Anin način, još ne.”