ZDRAVSTVENA SKRB Sanitetski prijevoz obavlja se s dva kombija unajmljena u rent-a-caru!

Slika korisnika mkvanja
Vozači Saniteta županijskog Zavoda nezadovoljni prijelaznim rješenjem
Unajmljeni kombiji nisu specijalizirani, odnosno opremljeni svom opremom koju za takvu namjenu moraju imati. Između vozača i pacijenata nema zaštitne pregrade, pa se na taj način u slučaju onkoloških bolesnika ugrožava zdravlje vozača zračenjem. Uporabu takvih vozila zabranio je HZZO, navode vozači Saniteta
Vedran SITNICA
Vozila sanitetskog prijevoza županijskog Zavoda za hitnu medicinu dotrajala su i često su u kvaru

Iako je prošla gotovo godina dana otkako je Sanitet pripojen Zavodu za hitnu medicinu Zadarske županije, sanitetski prijevoz još  uvijek nije doveden na zadovoljavajuću i obimom posla potrebnu razinu, a najveća kočnica dotrajali je vozni park o kojem se godinama ranije nije vodilo dovoljno brige. Prije desetak dana tako se dogodilo da  su se pokvarila dva kombija koja su služila za prijevoz onkoloških bolesnika u KBC Split, pa im je ta usluga bila uskraćena neko vrijeme.

Kao privremeno rješenje Zavod je unajmio dva kombija u rent-a-car  tvrtki, a uvedeno je i novo radno vrijeme za vozače od šest sati ujutro.  Dio zaposlenika, međutim, nije time zadovoljan. Kazali su nam kako  unajmljeni kombiji nisu specijalizirani, odnosno opremljeni svom  opremom koju za takvu namjenu moraju imati, a kao najveću zamjerku istaknuli su činjenicu da između vozača i pacijenata nema zaštitne  pregrade, ističući da se na taj način u slučaju onkoloških bolesnika  ugrožava zdravlje vozača zračenjem te da je uporabu takvih vozila zabranio HZZO.

Sanitet preuzeo magistar prometa

Što se polazaka iz Zadra u šest sati ujutro prema Splitu i Zagrebu tiče,  kazali su kako je to lakše vozačima, ali ne i pacijentima jer ne mogu  stići na vrijeme, primjerice, za vađenje krvi ili neke pretrage te da će  posljedično to povećati troškove HZZO-u. Nedavno reizabranom ravnatelju Zavoda, dr. Predragu Orloviću, zamjerili su način na koji je proveo reorganizaciju, odnosno sistematizaciju u Sanitetu, koja je za posljedicu imala, među ostalim i smjenu dotadašnje voditeljice s čijim radom je bila zadovoljna velika većina zaposlenika. Naveli su kako je na  tu poziciju postavio magistra prometa, ali i jednog djelatnika iz kadrovske službe te jednu medicinsku sestru, kako bi obavili ono što je prethodno odrađivala smijenjena voditeljica. Sve te navode predočili smo  ravnatelju Orloviću i zatražili komentar.   

- Vezano za organizaciju sanitetskog prijevoza moram reći da se on  odvija nesmetano, uz redovite kvarove na vozilima jer se radi o radi dotrajalom voznom parku, koji je naslijeđen od Doma zdravlja u iznimno  lošem stanju. Proveden je natječaj za nabavku 11 novih vozila sanitetskog prijevoza, a isporuku očekujemo u srpnju i rujnu, što će svakako  pridonijeti kvalitetnijoj organizaciji prijevoza. Nakon izvanrednog kvara  na dva vozila, za čiji popravak je potrebno nešto više vremena, jer se radi  o velikim kvarovima, kao vatrogasna mjera pribjeglo se najmu vozila kako bi onkološke pacijente mogli prevoziti u KBC Split, kazao je Orlović  koji je tvrdnje kako se  ovim načinom ugrožava zdravlja vozača odgovorio  kako on nema informaciju da se radi o zaraznim bolesnicima, a niti da je  HZZO zabranio takav prijevoz pacijenata, te da se radi o izvanrednoj situaciji i da su vozila unajmljena na teret Zavoda.

Prva nova vozila stižu u srpnju

Demantirao je informaciju da se izmjenom rasporeda vožnji smanjuje  usluga pacijentima i ustvrdio kako se radi o pokušaju uvođenja reda u  sustav, koji je za vozače nepovoljan.

- Mnogi pacijenti se naručuju na pretrage u udaljenim KBC-ima u ranim jutarnjim satima, pa vozači nerijetko moraju na put krenuti i oko 2  ili 3 sata ujutro. Namjera je da se prilikom naručivanja pacijenata vodi  briga i o udaljenosti iz koje pacijent dolazi, odnosno nije isto dovesti pacijenta iz Zagreba ili Zadra u 8 sati na pregled, računajući da vozači radni  dan moraju započeti i puno ranije. Naravno da to ne ovisi o nama, već isključivo o onome koji naručuje uslugu, ali bi svakako inzistirali da se pazi na radno vrijeme vozača, budući da su oni sami izrazili negodovanje  radi toga, pojasnio je dr. Orlović osvrćući se i na promjenu kadra na funkciji voditelja Saniteta.

- Voditeljica o kojoj pričate, Jasna Krpina, prvostupnica sestrinstva, nije smijenjena, već nije udovoljavala natječaju, budući da je po izmjenjenoj sistematizaciji radnih mjesta za to radno mjesto uvjet VSS. To je  odluka UV-a Zavoda, a ravnatelj raspisuje natječaj sukladno tome, kazao  je dr. Orlović osvrćući se potom i na rad bivše voditeljice. 

- Ona je za takav posao bila nedovoljno educirana, što je i pokazao inspekcijski nalaz Inspektorata rada. Našli su nepravilnosti u radu i rasporedu te smo morali izvršiti reorganizaciju unutar sanitetskog prijevoza i  dovesti osobu koja je adekvatna za taj posao, a u opisu posla ima izradu  rasporeda i kontrolu kvalitete rada, ustvrdio je ravnatelj Zavoda, pa smo  za komentar te njegove izjave zatražili očitovanje prozvane bcc.med. Jasne Krpine koja je kratko izjavila:

Osobni animozitet ravnatelja

- Nemam komentara osim da ravnatelj ispoljava svoj osbni animozitet  prema meni, a njegove izjave u savršenoj su suprotnosti s ponašanjem  jednog ravnatelja, liječnika i gospodina, kaže Krpina.

Na ponovno uzburkavanje međuljudskih odnosa u toj ustanovi oglasio se i nedavno imenovani predsjednik Upravnog vijeća, Stipe Bjeliš.  Govoreći o  unajmljenim kombijima  kazao je da postoje različite skupine  bolesnika te da se tim kombijima ne prevoze oni onkološki na zračenje,  već druge skupine poput dijaliziranih, transplantiranih i nepokretnih. Istaknuo je kako je situacija s prijevozom u teškom stanju zbog toga što se  tri godine nije nabavilo niti jedno novo vozilo, te upozorio na činjenicu  da svako vozilo zbog prirode posla već nakon tri godine prijeđe veliku kilometražu, što potom zahtijeva popravke i velike servise.

- Provedena je javna nabava za 11 specijaliziranih vozila koja je iz prvog pokušaja prošla, tako da će zahvaljujući angažmanu ravnatelja Orlovića već u srpnju stići pet, a onda u rujnu još šest novih vozila. Svake sljedeće godine nabavljat će se barem po tri nova vozila, tako da se više neće  moći dogoditi situacija poput ove. Poduzima se sve u okviru mogućnosti  kako bi se tim pacijentima pružila adekvatna usluga, kazao je Bjeliš dodajući kako je na sjednici UV-a  prošle srijede usvojena nova sistematizacija, a u sklopu nje da je određeno i novo radno mjesto za bivšu voditeljicu Krpinu.

Sporna nova sistematizacija

No tu sistematizaciju nije odobrio Sindikat vozača saniteta, niti je potpisao glavni povjerenik.

- Jasna Krpina savjesno je i odgovorno obavljala svoj posao. Dok ga je  ona radila sve je bilo u redu. Problem je bio kad je na to mjesto imenovana voditeljica protiv koje je u tijeku postupak radi krađe. Sadašnji voditelj Šime Rušin je magistar prometa i ne snalazi se najbolje na ovoj  funkciji te mu dvoje djelatnika u tome pomažu, a Krpina je to sve obavljala sama. Nije nam jasno zašto je ovakva sistematizacija provedena, a  razlog nije sigurno što Krpina nije dobro radila. Vrlo jednostavno je provjerljivo kakvo je stanje u našim ispostavama i u drugim županijama.  Primjerice, u Omišu voditeljica saniteta je medicinska sestra sa srednjom stručnom smjenom, a ima slučajeva i da su na tom mjestu vozači,  stav je članova Sindikata vozača saniteta.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno