Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

U srcu sezone za Preko plove prastari trajekti!

20.06.2017. 22:00
U srcu sezone za Preko plove prastari trajekti!


Krajnje je neozbiljno da u 21. stoljeću srce turističke sezone održava trajekt star 43 godine, kapaciteta 70 automobila, smatra načelnik Preka Brižić
U želji da se prije početka glavne turističke sezone poboljšaju uvjeti putovanja na  trajektnoj liniji Zadar – Preko, načelnik Općine Preko Jure Brižić prije tri tjedna obratio se dopisom upravi Jadrolinije i Agenciji za obalni i linijski pomorski promet.
– Umjesto odgovora i eventualnog poziva na razgovor, na adresu Općine Preko nije stiglo ništa! Muk i s jedne i s druge strane, što smatramo nedopustivim, komentira načelnik Brižić ponašanje državnog brodara i vodećih ljudi Agencije za obalni linijski pomorski promet u Splitu.
A u dopisu, kaže, nije bila riječ o prigovorima na učestalost i brojnost brodskih i trajektnih linija nego ponajprije na kvalitetu trajekata koji povezuju otok Ugljan s kopnom.
– Tražimo kvalitetnije i veće trajekte za liniju Zadar – Ošljak – Preko (431) jer je situacija daleko od idealne budući da plove prastari trajekti „Vladimir Nazor” i „Sis”, koji ne zadovoljavaju standarde druge najprometnije putničke linije na Jadranu. Krajnje je neozbiljno da u 21. stoljeću srce turističke sezone održava trajekt star 43 godine, kapaciteta 70 automobila, smatra Brižić i podsjeća da je na najfrekventnijim linijama proteklog, produženog vikenda, kad je vozio „Sis”, ostajalo i desetak neukrcanih automobila.
Nadalje, ističe prvi čovjek Općine Preko, jedan prijedlog odnosio se i na prijevoz bicikala jer posljednjih godina svjedočimo velikom razvoju cikloturizma na svim otocima.
– S ciljem razvoja cikloturizma na otocima, a u skladu sa smjernicama Ministarstva turizma, tražili smo da se osigura besplatan prijevoz trajektima za bicikle, poglavito u predsezoni i posezoni. Naša općina ove je godine pokrenula projekt Avantura otok, sagradili smo i obilježili više od 20 kilometara biciklističkih putova na otoku Ugljanu, a sličan projekt napravljen je i na Pašmanu. Stoga smatramo da bi ukidanje naplate za bicikle dalo dodatan poticaj tim projektima. Ali očito smo usamljeni u takvim razmišljanjima, zaključuje Brižić te dodaje da je Općina Preko tražila i da na liniji 433 (Zadar – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat) trajekt pristaje na otoku Rivnju i subotom, kako na dolasku iz Zadra, tako i na povratku.
Brižić najavljuje kako Općina Preko neće odustati od svojih prijedloga i zahtjeva i o njima je već obavijestila resorna ministarstva i Zadarsku županiju u nadi da će od 1. srpnja otok Ugljan i kopno povezivati bolji, kvalitetniji trajekt dostojan svakog putnika.
Zgrožen je, kaže, odnosom državnog brodara jer ispada da su otočani na zadarskom području u drugoj kategoriji kad se pogledaju trajekti i brodovi koji plove, primjerice, na splitskom području