Na vrijeme smo prepoznali potrebu povezivanja s avioprijevoznicima

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN
Zadar je manjak broja gostiju koji dolaze automobilima pokrio povećanjem broja aviogostiju

Na 16. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice usvojen je niz odluka kojima se nastavljaju lani započete značajne promjene kompletnog sustava, načina i metodologije rada. Turističkom vijeću, kao čelnom izvršnom tijelu (temeljno je glomazno strateško tijelo Sabor HTZ-a), po funkciji predsjeda ministar turizma, dakle Darko Lorencin uz Zadranku Meri Matešić, direktoricu HTZ-a. Član Vijeća s područja Zadarske županije je Frane Skoblar, direktor Turisthotela.

Sjednica s nizom strateških odluka otpočela je neminovnim osvrtom na trenutačne rezultate oko kojih se posljednjih 10-ak dana digla prašina. Odnosno, javnost i mediji vrve raspravama i informacijama o katastrofi. Katastrofa, na sreću, u turizmu nije na sceni, ali je očito da su prva dva tjedna srpnja bila u prosjeku lošija od dosadašnjih. O tome se razvila već čitava studija mišljenja, a i Lorencin je morao dati osvrt:

- Po mnogo čemu ova je turistička sezona specifična i teško usporediva s lanjskom, pa tako i u fizičkim pokazateljima koji su u prvom dijelu srpnja u nekim regijama i smještajnim kapacitetima slabiji, u nekim bolji od lanjskih. Tako je i po tržištima, ali se dodatnim mjerama nastoji utjecati na tržišta te ublažiti eventualne minuse.

Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić na sjednici Vijeća kazala je da je ova sezona, pa i srpanj, po informacijama s terena, u većem dijelu primorskih destinacija ili blago u plusu ili slična prošloj godini, osim Istre koja bilježi pad. Ono što znamo jest da je u šest mjeseci zabilježen rast, ali i tada s blagim padom u najjačim turističkim regijama - Istri odnosno Kvarneru, dok je poboljšanje i prevaga pozitive počivala na Dalmaciji. I to usprkos kišnoj godini, hladnom moru i vrlo lošem rasporedu blagdana, krizi u dijelu zemalja, vizama s nekih područja.

Član Vijeća Frane Skoblar, iz Zadra naglasio je da će ova sezona teško nadmašiti lanjsku rekordnu, a da bi bilo sjajno kad bi ponovila te rezultate, čemu bi se, vjeruje, mogli približiti ako kolovoz prođe bez minusa i ako se ostvare dobre najave za rujan i posezonu.

-  U Zadru i Županiji nema većih problema, s obzirom na to da smo na vrijeme prepoznali važnost i investirali u suradnju sa zračnim prijevoznicima, istaknuo je.

Do otprilike početka kolovoza u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ) trebala bi temeljem odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice početi reorganizacija koja će nakon više od deset godina tom uredu donijeti novi ustroj, ali i oko 14 novih radnih mjesta, a sve usklađeno s prvim postavkama novog strateško marketinškog plana hrvatskog turizma 2024.-2020. koji treba biti dovršen do studenoga ove godine.

Iako dnevnim redom sjednice nije bilo predviđeno da se govori o sezoni i trenutačnoj situaciji na terenu, na što smo se osvrnuli na početku članka, to je upravo na prijedlog Skoblara uvršteno, jer kako je sam kazao, nikad do sada sjednice Vijeća nisu prolazile bez te točke.

HTZ se okreće modernim komunikacijskim kanalima

Prijedlog novoga organizacijskog ustroja Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice usvojen je na sjednici Vijeća Hrvatske turističke zajednice, kao prvi od niza koraka u procesu restrukturiranja sustava turističkih zajednica Republike Hrvatske. Dakle, najavljuje se i reorganizacija cjelokupnog sustava na terenu, od osnovnih mjesnih preko regionalnih (klasterskih) organizacija uključujući mijene zadataka. U Zadarskoj se županiji s još nedostatnim informacijama posebno s pažnjom gleda na regije - klastere.

Direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić istaknula je kako su promjene u načinu rada neophodne.

- Sektor turizma vrlo je dinamičan i želimo li biti učinkoviti moramo biti brzi, stručni i prilagodljivi, kazala je.

Novi organizacijski ustroj poseban naglasak stavlja na uspostavu efikasnog sustava strukturiranja i promicanja nacionalnog turističkog branda, povećanju vizibiliteta Hrvatske u medijima putem unaprjeđenja odnosa s javnošću i jačanju marketinške kompetencije, uz naglasak na korištenju modernih komunikacijskih kanala.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno