Lijepo vrijeme produžilo sezonu

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
zadarturisti21
Zvonko KUCELIN
Turisti su u kolovozu masovnije došli na Jadran privučeni sunčanim i toplim vremenom

Da je vruće, vruće je, ali neka je! Komentirao je tako ovih dana jedan hotelijer situaciju što se tiče prognoze, no ne one turističke, već - vremenske. A koja, ruku na srce, ima velik utjecaj na turistički rezultat. Ove se teške turističke godine vrijeme doista smilovalo turističkim djelatnicima, barem što se tiče kolovoza, a koji je poznat po tome što nakon blagdana Velike gospe često nabrzinu s valom kišnog vremena - skrati sezonu. Dok je špica počela loše, s kišom početkom srpnja, u kolovozu su se minusi smanjili, a u nekim slučajevima su ostvareni rezultati i bolji od prošle godine. Hotelijeri su se ove godine našli u najtežoj poziciji, no i kod njih je prevladao optimizam. Neki od njih, koji su se na vrijeme prilagodili situaciji te na vrijeme preusmjerili kanale prodaje s touroperatora prema individualnim gostima, uspjeli su i prebaciti planove, a oni koji nisu uspjeli anulirati minuse kažu da imaju dobre najave za rujan i listopad. Kraj ljeta, odnosno početak posezone, više i nije toliko ovisan samo o vremenskim prilikama iako rujansku turističku sliku i zbog znatnog udjela individualaca i dalje znatno oblikuje vrijeme.

Dod glavna sezona dan za danom "curi" prema svom kraju, neki od kampova već su sada ostvarili prošlogodišnje rezultate, pa im poslovanje i planove značajnije ne mogu poremetiti ni kišni oblaci. Kamping je ove godine ustvari i najveći dobitnik, iako je u srpnju ostvaren pad od nekih 6 posto. No, u u kumulativu je u prvih sedam mjeseci pad prometa bio nekih 2 do 4 posto.

- Kolovoz nas je sve, međutim, jako iznenadio, Istra i Kvarner su sada već u plusu, što pokazuje i primjer jednog kampa koji je lani u ovo doba imao tri tisuće gostiju, dok ih sada ima dvostruko. Popunjenju kampova su pomogli gosti iz Nizozemske, kojih je u srpnju bilo nešto manje od očekivanja. Sve u svemu, kampovi u srpnju i kolovozu ostvare 75 posto noćenja, a s obzirom da je do kraja mjeseca ostalo desetak dana, znači da su kampovi dobro prošli. Ostalih 25 posto prometa se ostvari u svibnju, lipnju i rujnu, dakle ostaje vidjeti samo što će biti s narednim mjesecom, kazao je Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske, dodajući da je kamping prije svega segment sunca i mora.

A kao takav bi, ako se lijepo vrijeme nastavi, mogao završiti poslovnu godinu u plusu. Gosti koji su sada na odmoru, osim u lijepom vremenu, uživaju i u nižim cijenama, što također utječe na produženje dolazaka gostiju. Što se kampinga tiče, Talijani, koji su u laganom padu posljednjih godina, ove su godine najčešće spominjani kao gosti koji nisu dosegli razinu dolazaka koliku se očekivalo. Talijani su se, izgleda pod utjecajem krize, preorijentirali na jeftinije kampove pa se tako pad bilježi i u kampovima Veneta, koji su po kvaliteti (a time i cijeni) među najboljima u susjednoj nam državi.

I privatni smještaj, koji je ove godine dobro povukao, ima dodatne koristi od svakog dana lijepog vremena. Nedo Pinezić, potpredsjednik Udruženja iznajmljivača Primorsko-goranske županije, navodi da je ove godine svaki kišni dan - krivo uložen novac.

- Ove godine su turisti definitivno pokazali da ne žele trošiti novac na kišne dane, a što smo najbolje vidjeli početkom kolovoza. No, do sada mislim da možemo biti i više nego zadovoljni, kapaciteti na Krku su nam maksimalno popunjeni, a ono što ohrabruje je da za dalje ima dosta upita i rezervacija. Naime, ne treba zaboraviti da u njemačkoj pokrajini Bavarskoj školske ferije traju i prvog tjedna rujna, kazao je Pinezić, uz zaključak da su turistički djelatnici sa svim onim dodatnim vrijednostima i sadržajima koje su ove godine pružane gostima, odradili dobar dio pripreme za iduću turističku godinu. Jer u kriznim godinama, usmena pohvala gostiju i eho što će ga gost koji je otišao zadovoljan ostvariti u svojoj okolini praktički nema nadomjestka.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno