Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Slika predsjednika

Autor: Željana Gardijan

20.08.2009. 22:00


Dok se podgrijava atmosfera prosvjeda jednog sindikalnog krila, a druge sindikalne središnjice po običaju imaju drugačiju viziju buntovništva, građani strahuju od “plodova jeseni” koje će brati u obliku brojnih poskupljenja i zasad sa skepsom gledaju i na poteze Vlade i rivalski raspoloženih sindikata.
Istodobno, političke stranke koje su istaknule službene kandidate za predsjedničku utrku kao da ne shvaćaju da će veliku ulogu na tim izborima odigrati upravo ekonomska situacija u zemlji te da će birači podupirati pripadnike one stranačke opcije koja ih uvjeri da će bolje živjeti.
Tako vodeća oporbena stranka SDP premalo politički koristi trenutačno ogorčenje građana zbog Vladinih nepopularnih mjera i njezin predsjednički kandidat Ivo Josipović previše je samozatajan i gotovo nevidljiv, a HDZ, odnosno njegov predsjednički kandidat Andrija Hebrang, premalo igra na sada najvažniju gospodarsku kartu, a previše se bavi vraćanjem “starog” sjaja državnim praznicima, simbolima, spomenicima kao da je neka druga vlast, a ne HDZ-ova, kiva što se zastave ne vijore dovoljno često, koliko bi po njegovom mišljenju trebalo i što još uvijek nema spomenika državi pred kojim bi se, kako ističe Hebrang, klanjali oni koji posjete Hrvatsku.
HDZ-ov predsjednički kandidat, uglađen, ponosan, apostrofira domoljublje koje je odigralo svoju ulogu i ne želi iz svojih intelektualnih visina pogledati u običnu, malu, prizemu realnost koja traži dodatni oblik domoljublja – isticanje važnosti hrvatskog ekonomskog prosperiteta.
Za razliku od njega koji prije svega domoljubno boji svoju nadolazeću predsjedničku kampanju i koji tijekom godišnjeg odmora, kako se moglo i pretpostaviti, razrađuje i priprema do detalja svoje nastupe u više verzija, SDP-ovac Josipović poslije zadihanog uspona na kninsku tvrđavu kao da je zaspao u sjeni borova. Oporba se poslije sastanka u lokalu možda simboličnog imena “Kukuriku” koje bi trebalo nagovještavati zoru i novi dan ponovno družila u Šibeniku, no sve što se poduzima, govori i planira čini se bljedunjavo jer i dalje izostaje upečatljiv, jasan antirecesijski plan i osoba koja bi ga provela. Bez obzira na hvalospjeve ministra Bajsa ovogodišnjoj turističkoj sezoni, proračunska rupa dovoljno je velika da proguta i (ne)očekivanu dobit od turizma.
U takvoj slici svojevrsnog gospodarskog beznađa, nada se politički profitirati poduzetnik i dugogodišnji predsjednik Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidošević koji se nameće kao nezavisni kandidat na predsjedničkim izborima. Da je svjestan kako mu kriza može odraditi kampanju može se iščitati iz njegovih stalnih upozorenja, pa i pesimističnih predviđanja kako je kriza duboka i široka te da će potrajati više godina, a u tom je slučaju valjda važno da se predsjednik razumije u gospodarstvo bez obzira koliko ga smatrali ukrasnim fikusom Pantovčaka.
Pa i ako je u pravu, ne bi trebao pretjerati u zaplašivanju krizom, jer većina više voli slušati viceve nego “crnjake”.
Ipak, igrači u predsjedničkoj utakmici, sigurno je, neće pričati “mesićevske” viceve, pa će građanima na izbor biti ponuđena posve nova slika predsjednika.